Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Expert advies nodig - Fuji

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Expert advies nodig - Fuji

    Oorspronkelijk geplaatst door Cornelis1980 Bekijk bericht
    Waar vind je die Fringer adapter? op die manier zou ik mijn 100 mm f2.8 L macrolens op mijn fuji x-t2 kunnen gebruiken autofocus inclusief? Klinkt als muziek in de oren...
    Google is your friend surf naar fringeradapter.com, maar voorraad is nul denk ik dus bestellen in China zoals ik heb gedaan.
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #17
      Re: Expert advies nodig - Fuji

      Oorspronkelijk geplaatst door Vue.photo Bekijk bericht

      Mijn vraag is nu: presteert die in low light even goed als een Canon 6D ? Heel belangrijk voor mij. Ben ook bereid om naar andere modellen te kijken, dus suggesties zijn welkom van mensen die de toestellen allemaal gebruikt hebben. Echte gebruikerservaringen zijn beter dan de theorie vind ik.


      Alvast bedankt!
      Omdat zelf testen niet altijd evident is voor iedereen mag je zeker en vast met je 6D eens langs komen en vergelijken met de Fuji X-H1 moest je in de buurt van Asse wonen.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Expert advies nodig - Fuji

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Omdat zelf testen niet altijd evident is voor iedereen mag je zeker en vast met je 6D eens langs komen en vergelijken met de Fuji X-H1 moest je in de buurt van Asse wonen.
        Kom daar de komende tijd niet meteen in de buurt, maar bedankt voor het aanbod!
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #19
          Re: Expert advies nodig - Fuji

          Ik heb ook canon en fuji door elkaar gebruikt, en ik kan je zeggen dit werk probleemloos in beide richtingen, mijn flitser ad200 of v860II opgesteld voor canon of fuji maakt niet uit. Via de xpro transmitter van canon of fuji is er geen enkel probleem om te flitsen, uiteraard als dit of camera gebeurt, oncamera moet je de juiste flitser gebruiken.
          Ik gebruik van Godox de ad600, ad360, ad200 en v860II probleemloos door elkaar met de juiste trigger op de camera zonder de instellingen aan te passen
          Sony A7III & Sony A7 RIII
          Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

          Comment


          • #20
            Re: Expert advies nodig - Fuji

            Er zal ongeveer 1 stop verschil zijn tussen fuji en de 6d, het normale verschil tussen FF en APS, en ik schat ongeveer 1,5 tot 2 stops toz van de a7III, maar ja A7iii is een FF toestel van ander niveau alhoewel het prijsverschil niet zo heel groot is.
            DPREVIEW toont heel duidelijk de ISO afwijking van de fuji's , ze stellen dat ze voor de ISO testen zelfde hoeveelheid licht gebruiken voor elk toestel. Dan zie je dat bij een zelfde diafragma en ISO instelling de sluitersnelheid bij fuji ongeveer ¾ stop lager licht bij fuji dan bij de andere toestellen en dan meestal nog iets onderbelicht is toz vd rest.

            Als ik mijn FF-Canon lenzen zou willen gebruiken via adapter zou ik om mijn lenzen optimaal te kunnen gebruiken gaan voor een FF toestel zoals de a7iii. AF met sigma MC11 en Metabones IV en V adapters is zeer snel (waarschijnlijk voor de meeste lenzen sneller dan met 6d) en zelfs oogdetectie (toestel detecteert oog en AF-systeem blijft dit volgen, heel handig voor portret en reportage) werkt met deze adapters. Natuurlijk zijn er beperkingen met een adapter en beschik je niet over alle functionaliteit welke je wel hebt met de Sony lenzen, maar die extra functionaliteit heb je meestal ook niet met DSLR of andere toestellen, zoals bvb 693 focuspunten.
            www.polartha.com

            Comment


            • #21
              Re: Expert advies nodig - Fuji

              Een 6D heeft minder ruis dan een XH1. Kijk hier en beoordeel zelf maar.
              Fuji doet het klaarblijkelijk goed op hoge ISO maar dat komt vooral omdat er geen kleurruis aanwezig is, waarschijnlijk door de X-trans sensor. De luminantieruis is wel degelijk aanwezig en dat zorgt voor detailverlies. De kleurruis kan je gemakkelijk verwijderen in ACR zonder detailverlies.
              De legendarische jpegs van Fuji vind ik trouwens niet zo bijzonder, misschien weinig ruis vergeleken met andere APS-C sensors maar alle detail wordt ook weggeveegd, dus wat heb je daar dan aan.
              De sluitertijd bij de jpegs vd XH1 is 1/1000s F5.6 ISO3200, bij de 6D is dat 1/1600s F5.6 IS3200. Dat is 2/3 stop verschil dus polartha heeft hier wel een punt denk ik. Bij de RAW foto's is de sluitertijd bij de XH1 wel gelijk met de 6D, 1/1250s. Waarschijnlijk hebben ze de belichting bij de XH1 handmatig verhoogd in de nabewerking, het staat er ook bij als je goed kijkt, 'brightness corrected'.

              Ik vind het ook merkwaardig dat DxOMark heel weinig Fuji X-Trans sensors getest heeft. De enige die ik gevonden heb is de X100.

              Als je al Canon lenzen hebt dan is een A7III een betere keuze vind ik. De A7III kan goed overweg met de meeste Canon lenzen.
              Last edited by alex606; 6 april 2018, 14:54.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #22
                Re: Expert advies nodig - Fuji

                Oorspronkelijk geplaatst door smetse Bekijk bericht
                Ik heb ook canon en fuji door elkaar gebruikt, en ik kan je zeggen dit werk probleemloos in beide richtingen, mijn flitser ad200 of v860II opgesteld voor canon of fuji maakt niet uit. Via de xpro transmitter van canon of fuji is er geen enkel probleem om te flitsen, uiteraard als dit of camera gebeurt, oncamera moet je de juiste flitser gebruiken.
                Ik gebruik van Godox de ad600, ad360, ad200 en v860II probleemloos door elkaar met de juiste trigger op de camera zonder de instellingen aan te passen
                En dan heb je het over AD600II en 360II ook toch hé? Zou wel schitterend zijn, dan moet ik enkel een nieuwe transmitter kopen.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #23
                  Re: Expert advies nodig - Fuji

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Een 6D heeft minder ruis dan een XH1. Kijk hier en beoordeel zelf maar.
                  Fuji doet het klaarblijkelijk goed op hoge ISO maar dat komt vooral omdat er geen kleurruis aanwezig is, waarschijnlijk door de X-trans sensor. De luminantieruis is wel degelijk aanwezig en dat zorgt voor detailverlies. De kleurruis kan je gemakkelijk verwijderen in ACR zonder detailverlies.
                  De legendarische jpegs van Fuji vind ik trouwens niet zo bijzonder, misschien weinig ruis vergeleken met andere APS-C sensors maar alle detail wordt ook weggeveegd, dus wat heb je daar dan aan.
                  De sluitertijd bij de jpegs vd XH1 is 1/1000s F5.6 ISO3200, bij de 6D is dat 1/1600s F5.6 IS3200. Dat is 2/3 stop verschil dus polartha heeft hier wel een punt denk ik. Bij de RAW foto's is de sluitertijd bij de XH1 wel gelijk met de 6D, 1/1250s. Waarschijnlijk hebben ze de belichting bij de XH1 handmatig verhoogd in de nabewerking, het staat er ook bij als je goed kijkt, 'brightness corrected'.

                  Ik vind het ook merkwaardig dat DxOMark heel weinig Fuji X-Trans sensors getest heeft. De enige die ik gevonden heb is de X100.

                  Als je al Canon lenzen hebt dan is een A7III een betere keuze vind ik. De A7III kan goed overweg met de meeste Canon lenzen.
                  Toch maar niet. Ik geloof wel in de toekomst van Fuji, en ik wil echt kleinere form factors. Als ik naar Sony zou gaan kan ik net zo goed gewoon bij Canon blijven.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #24
                    Re: Expert advies nodig - Fuji

                    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                    Google is your friend surf naar fringeradapter.com, maar voorraad is nul denk ik dus bestellen in China zoals ik heb gedaan.
                    Merci, ga ik eens bekijken!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Expert advies nodig - Fuji

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht

                      Ik vind het ook merkwaardig dat DxOMark heel weinig Fuji X-Trans sensors getest heeft. De enige die ik gevonden heb is de X100.
                      De X-100 heeft geen X-Trans sensor.
                      X-trans sensoren worden niet ondersteund in DXO
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Expert advies nodig - Fuji

                        Eigenlijk raar dat,
                        Kheb zelf nog x100t gehad maar ik bleef de autofocus erg traag vinden, die zou nu beter moeten zijn, maar onlangs es een olympus in de hand gehad en die is erg vlug...

                        Ook de manier hoe die met tinten omgaat en vervaging vond ik nét dat niet, mss omdat mijn presets en zo er niet echt super op werkten...

                        @vue.photo:
                        Je zegt te geloven in fuji en de kleinere form factor, maar als je bij canon naar een apsc camera kijkt blijkt die plots even compact en zwaar/licht....
                        Ok de body is net ietsje dunner en het uiterlijk vd fuji's is zeker veel beter dan dslr maar daar stoppen de gewicht/omvang voordelen dan ook weer

                        Wat niet wil zeggen dat het geen toffe toestellen zijn die goeie pkaten schieten uitt! Dat doet de fotograaf zelf uiteindelijk

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Expert advies nodig - Fuji

                          Volgende video toont hoe fuji met iso-waardes omgaat, bij een zelfde instelling op beide toestellen toont de fuji een onderbelichting van 1-stop.
                          dit is met alle fuji's zo, moet altijd +/- 1 stop aftrekken indien je wil vergelijken met andere toestellen.
                          Comparing Fujifilm's X-H1 Lowlight vs Sony A7 III Get your Squarespace site! http://squarespace.com/maxyuryev A73 (Amazon) ➡ http://geni.us/QKHwX X-H1➡ http...
                          www.polartha.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Expert advies nodig - Fuji

                            interressant om al de comments te lezen ! :-)

                            Tja, mocht Fuji maar eens full frame gaan !

                            Luc
                            Groetjes

                            Lukathi

                            Comment


                            • #29
                              Re: Expert advies nodig - Fuji

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                              interressant om al de comments te lezen ! :-)

                              Tja, mocht Fuji maar eens full frame gaan !

                              Luc
                              Waarom?
                              Indien je behoefte hebt aan een Full Frame mirrorless camera dan koop je toch gewoon die Sony A7 mkIII ?
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: Expert advies nodig - Fuji

                                Pfff. Ik zal er maar gewoon weer een 6D bij kopen. Daarvan weet ik zeker dat die perfect goed is voor wat ik doe.
                                ______
                                www.vue.photo

                                Comment

                                Working...
                                X