|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
weet ik wel en heb ik ook al gedaan, maar telkens wer vervalt de discussie ineen wellesn nietes spelletje. Mijn vraag was en is: dat de mensen die een hebben zeggen hoe leuk, of niet, het is met dit toestel en of de evaringen positief zijn, das al.groetjes guido |
|
||||
|
aha op die manier.
wel enkel goed nieuws van mijn kant dan ![]() Ik heb de mijne in jul gekocht en heb er een 3k foto's mee genomen. jammer genoeg nog maar een 5tal foto's waar ik echt trots op ben, maar dat ligt meer aan 'het manneke' dan het toestel. Dit is mijn eerste slr cam dus vergelijken kan ik ook niet echt. Voor de rest ben ik heel gelukkig met de snelheid en de kwaliteit van de beelden. Ruis valt imo heel goed mee dus daar maak ik me geen zorgen over. batterij gaat heeeel lang mee enkel de battery-charge aanduiding is nogal wispelturig soms wordt die rood om een paar foto's later terug halfweg te staan. anyway hier een paar voorbeeldjes, de laatste op ISO 1600 Zwemplezier in spanje Buggy Model in het wild G
|
Van mij hoor je ook maar enkel positief nieuws.
Het is mijn eerste digitale SLR dus vergelijken met andere kan ik niet, wel met compact digitale camera's maar das natuurlijk nog iets anders. Maar ik had een analoge Minolta met een paar lenzen dus het was wel handig dat ik de a100 kocht want dan had ik ineens ook al mijn lenzen. Ik vind hem rap, de batterij gaat lang mee (ik heb dat wispelturige wel niet), de bediening vind ik eenvoudig en ik heb er niet echt de handleiding bij nodig. Over de kwaliteit van de beelden ben ik ook content. Meer hoeft dat voor mij voorlopig niet te zijn. Ik zal eerst zelf een stuk beter moeten worden voor ik het nuttig acht om betere (duurdere) camera's en lenzen te kopen .Dus die wellens nietes spelletjes volg ik hier wel maar last heb ik niet van. Het is volgens mij hetzelfde als twee auto's vergelijken en zeggen auto A trek op van 0 tot 100 in 8,2 seconden en auto B in 8,3 seconden. En ik denk niet dat auto A daarom meteen een stuk betere auto is. En moest je nog graag iets weten, laat maar horen. |
|
|||||
|
thanks gasten, dat wou ik horen dus, en niet gemiereneuker soms van wel of geen ruis, of te flou of te scherp, allez you name it..
![]() bon dus mijn beslissing is genomen, ik ga ervoor. Enkel twijfel ik nog tussen de meegeleverde kitlens of ga ik voor de sigma 17-70mm F2.8-4.5 Dc macro, wnat di krijgt blijkbaar wel heel goeie kritieken!! schol, ik drink er een jenever op se Guido |
|
||||
|
Succes ermee hé Guido
Persoonlijk geniet ik wel meer van een Sigma 18-50/2.8 (of Tamron 17-50/2.8) dan van een lens met varierend diafragma (bv. 2.8-4.5 bij de 17-70). Door de constante f/2.8 heb je veel meer mogelijkheden wanneer er minder licht beschikbaar is (binnen, of buiten bij donker weer of valavond). Maar als lichtsterkte voor jou onbelangrijk is, dan is de 17-70 een goede keuze natuurlijk, hoewel de kitlens het bij voldoende licht eigenlijk ook absoluut niet slecht doet. In dat geval zou ik dus eerder bij de kitlens blijven, en de extra centen eerder uitgeven aan een telezoom (bv. Sigma 70-300 DG) of echte breedhoek (zoals Sigma 12-24; uitstekende lens, maar we redelijk prijzig). Voor lensinformatie kan je best eens naar www.dyxum.com.
|
Ik dacht aan die sigma vooral omdat ik graag een combinatiemogelijkheid had met macro. En op photozone (zie link) krijgt die lens toch goeie kritieken. Maar je hebt volledig gelijk over het diafragma hoor, en ik zie dat het prijsverschil miniem is voor de 17-50 F2.8 Het overdenken dus waard en ofwel een aparte macro aan te schaffen, of die te voorzien in de 70-300F4-5.6 DG macro. Maar daar heb je dan weer die F4 he
)........nogmaals dus een prijsvergelijk maken en luisteren naar mensen met ervaring! thanks en prettig weekend en of tot lees guido http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_1770_2845/index.htm"] http://www.digitallyactive.com/lenses/viewrates.asp?lensID=568[/URL] |
|
||||
|
Ik heb die Sigma 70-300 bij de Sony en ben daar best tevreden over, wil je echt lichtsterke lenzen hebben zal je ook velemalen meer geld moeten neertellen, is maar wat je er mee wil gaan doen.
|
ik heb de kitlens laten vallen en een occasie sigma 24-60 EX 2.8 gekocht, daarbij heb ik ook de sigma 70-300 dg.
ik merk echt wel een duidelijk verschil tussen de EX en de niet EX, zowel qua snelheid en afwerkingskwaliteit. Maar ik kan met beide lenzen mooie foto's nemen ! G
| Weergave | |
|
|
![]() |