Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Error 30 Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Error 30 Canon 7D

    Mijn Canon 7D geeft een error 30...
    Heb de camera uit en weer aan gezet en de batterij er weer uit en er weer in gedaan zoals geadviseerd wordt in de handleiding.
    Maar dat baat niet!
    Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik nog kan proberen???

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Error 30 Canon 7D

    probeer eens met een andere lens, zodat je weet of het toestel of de lens aan de basis van het probleem ligt, en maak de lenscontacten eens schoon. Baat het niet het schaad ook niet
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Error 30 Canon 7D

      Dank je voor je reactie! Maar heb dat ondertussen ook al geprobeerd. Kreeg net een tip van een collega. Het gordijn zou vast zitten en een aantal heel snelle opnamen na elkaar zou de fout kunnen verhelpen. De foutmelding is nu inderdaad weg maar helaas een ander probleem nu! Wanneer ik een foto maak is het hele beeld zwart met uitzondering van 2 strepen van 3 mm...

      Comment


      • #4
        Re: Error 30 Canon 7D

        Hoi,

        ik vrees dat uw sluitermechanisme naar den haaien is.
        Wegbrengen of versturen naar officiële Canon hersteller.
        Hebt u nog garantie, ga dan naar de winkel waar u de camera gekocht hebt.
        Dan komt alles weer goed.

        Adrie

        Comment


        • #5
          Re: Error 30 Canon 7D

          Vrees dat dat ik dat zal moeten doen. Vind het wel vreselijk dat ik hem dan zo lang ga moeten missen!
          Heb ook nog iets anders ontdekt. Als ik door gelijk welke lens kijk zie ik allemaal strepen. Die moeten dus op de sensor zitten? Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

          Comment


          • #6
            Re: Error 30 Canon 7D

            Niet noodzakelijk: waarschijnlijk zie je door alle objectieven hetzelfde omdat je niet voorbij je sluitergordijn kan kijken, dus idd sluiter of gordijn.
            Bij een goede fotoboer zullen ze je meer kunnen vertellen, wat de te verwachten herstellingsprijs zal zijn en als het de moeite loont om te repareren.
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment


            • #7
              Re: Error 30 Canon 7D

              Gelukkig is hij nog onder garantie!

              Comment


              • #8
                Re: Error 30 Canon 7D

                Ik zou het zelf opsturen naar een Canon repair center:

                Stuurprogramma's, software, firmware en handleidingen voor uw Canon-product downloaden en online toegang verkrijgen tot technische ondersteuning en probleemoplossing.


                Techrepair bv heeft een website waarlangs je alles kan regelen.
                Bovendien komen ze als het in garantie is het toestel gratis bij je ophalen en afleveren.

                Comment


                • #9
                  Re: Error 30 Canon 7D

                  Dat is een tip die ik zeker ga onthouden. Heb mijn camera al binnen gedaan bij Konijnenberg. Vier weken wachten... :-(

                  Comment


                  • #10
                    Re: Error 30 Canon 7D

                    Hoe lang is de standaard garantie van Canon eigenlijk?
                    En kan deze soms 2 jaar bedragen voor de dealer waar je het gekocht hebt, of altijd 1 jaar?
                    http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

                    Comment


                    • #11
                      Re: Error 30 Canon 7D

                      Is de garantie niet in heel Europa 2 jaar (richtlijn van de Europese Unie), hier in België in ieder geval wel.

                      De strepen kunnen niets met je sensor te maken hebben, want je ziet niet "door" de sensor.
                      Fotografie is leren kijken.
                      http://johanluyckx.weebly.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Error 30 Canon 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                        Is de garantie niet in heel Europa 2 jaar (richtlijn van de Europese Unie), hier in België in ieder geval wel.

                        De strepen kunnen niets met je sensor te maken hebben, want je ziet niet "door" de sensor.
                        Canon repareert maar 1 jaar gratis, zie Techrepair:

                        3 Indien u garantie claimt, dient u altijd een kopie aankoop nota mee te sturen!

                        4 algemene informatie Canon Europese Garantie De Canon Europese Garantie geeft de oorsponkelijke koper van een Canon product bij normaal gebruik een vol jaar garantie tegen productie- en materiaalfouten. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop. Eventuele werkzaamheden die onder de garantie vallen, zullen gratis worden uitgevoerd, met uitzondering van verzekerings- en handlingkosten, transportkosten en incidentele kosten. De garantie is alleen van toepassing indien aan de onderstaande voorwaarden wordt voldaan:

                        Uw factuur of aankoopbon met alle verkoopspecificaties dienen te worden overhandigd wanneer aanspraak op garantie wordt gemaakt.
                        De garantiewerkzaamheden dienen te worden uitgevoerd bij een van de dealers die zijn aangesloten bij het Canon Europa Garantiesysteem.

                        ...

                        Transport kosten

                        reparatie binnen de garantie periode: het product wordt kosteloos retour gezonden;
                        reparatie buiten de garantie periode: transportkosten verwerkt in de prijsopgave;
                        bij ongerepareerd retour zijn er geen extra transportkosten;
                        bij bestelling van handleidingen geen extra transportkosten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Error 30 Canon 7D

                          dat is de canon garantie maar in België moet de verkoper dan instaan voor het tweede jaar.
                          Is wel pech hebben natuurlijk
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Error 30 Canon 7D

                            Weet iemand wat ik moet doen???? Heb mijn toestel bij Konijnenberg binnengebracht. Ik krijg vandaag een bericht dat de herstelling niet onder garantie valt omdat er "val en stoot" is geconstateerd! Mijn toestel is NIET gevallen!!! Weet iemand raad????

                            Comment


                            • #15
                              Re: Error 30 Canon 7D

                              Vraag dat ze dat dan maar eens bewijzen ....
                              Desnoods rechtstreeks contact opnemen met tech-repair....
                              Veel van die winkels proberen er zich met een foefje van af te maken hoor ...
                              Niet opgeven !

                              Comment

                              Working...
                              X