Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er komt een 12-24mm f/4 lens

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Er komt een 12-24mm f/4 lens

    De nieuwe AF-S DX Zoom-Nikkor 12-24mm f/4G IF-ED is gepland om in het voorjaar van 2003 op de markt te komen.



    Meer info op NIKON
    "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
    Member of Han Fan Clan
    Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

  • #2
    Zeer interessant wat Nikon hier doet.
    Jos
    http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

    Comment


    • #3
      Hoi Han,

      Ik neem aan dat je hier bewust geen prijs noemt!
      Trouwens met zo'n brandpuntafstand maak je bijna een pano met 1 druk op de knop.
      Het zal de komende tijd (maanden, jaren) druk sparen worden.

      Jan
      You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Als ik me niet vergis, zijn de prijzen voor deze DX lens nog niet bekend, maar ik bind me al vast aan m'n stoel. Voor het geval ik achterover mocht vallen.

        Er zouden nog een reeks lenzen aankomen. De geruchten willen dat Nikon nog niet van plan is om een Full Frame DSLR uit te brengen, en met deze lenzen de cropfactor DSLRs (D1xxx) toch de mogelijkheden bieden om standaard hoeken te bereiken.

        Bovenstaande lens wordt, als ik me goed voorheb, een 18-36. Mooie breedhoek
        Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

        Comment


        • #5
          Ja ben ook beniewd wat de prijs zal worden. Het ziet er wel naar uit dat dit een kwaliteits lens wordt.
          ED = zeer goed
          S = motor zeer goed
          G = kost minder voor het maken maar heeft geen nadeel voor Dxxx gebruikers
          D = afstand wordt in rekening gebracht is ook zeer goed, ook voor bv DTTL flitsen.
          12-24 range wordt 18-36 hier zitten veel gebruikers op te wachten.
          optiek voor 1.5 factor = niet echt probleem voor Dxxx gebruikers, maar lagere fabricage kost.

          Som --> zal duur zijn, maar zou toch haalbaar moeten zijn.
          We wachten af.... en kunnen al sparen
          Frans

          Comment


          • #6
            De prijs zou wel eens kunnen meevallen. Ik verwacht dat Nikon hiervan een 2.8 moet maken vooraleer ze de prijs van hun huidige 17-35 hiervoor kunnen vragen. Ik verwacht dus een prijs zoals de huidige 18-35.
            Het interessante zit hem echter hierin:
            De mogelijkheid om lenzen te maken die op een standaard vatting passen laat toe om beide lenzen te mixen wanneer je een niet full-frame camera hebt.
            Concreet betekent dit dat Nikon een gans gamma lenzen zou kunnen uitbrengen waarvan enkele bijzonder interessant zouden kunnen zijn. Even dromen:
            80-400 4.0 VR
            24-105 2.0-2.8
            35-85 2.8 macro
            Dit alles tegen amateurprijzen.
            En natuurlijk, een miniatuur bottom-up-redeveloped-body als reiscamera.
            En toch zou je nog je geweldige 80-200 2.8 kunnen blijven gebruiken voor je portret werk met mooie bokeh.
            Ik vind het een geweldig idee. Simply, the best of both worlds.
            En geef toe, met de huidige niet FF sensor size, en de toekomst van 3 kleuren per pixel zoals Foveon dit doet....what´s the point voor een amateur om naar FF te gaan?
            m.v.g.
            Jos
            http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

            Comment


            • #7
              Denken jullie niet dat de aankoop van DX lenzen uitsluitend aan te raden is voor wide-angle toepassingen.
              Zouden er zooms zoals ( AF-S80-200/2.8 --- AF 80-400VR , .... )
              gemaakt worden in de DX reeks ?
              Persoonlijk zie ik, uitgezonderd afmetingen en gewicht, geen voordelen bij dergelijke zooms. Tevens dient men er rekening mee te houden dat dx lenzen onbruikbaar zijn bij full frame toestellen.

              Wat betreft AF-S12-24/4 = waarschijnlijk prachtige lens, wat betreft
              prijszetting denk ik, zoals Jos, dat deze
              in de lijn van de AF 18-35/ zal liggen.

              Graag uw mening !

              Groeten.

              Christophe

              Comment


              • #8
                Denken jullie niet dat de aankoop van DX lenzen uitsluitend aan te raden is voor wide-angle toepassingen.
                Zouden er zooms zoals ( AF-S80-200/2.8 --- AF 80-400VR , .... )
                gemaakt worden in de DX reeks ?
                Persoonlijk zie ik, uitgezonderd afmetingen en gewicht, geen voordelen bij dergelijke zooms. Tevens dient men er rekening mee te houden dat dx lenzen onbruikbaar zijn bij full frame toestellen.

                Wat betreft AF-S12-24/4 = waarschijnlijk prachtige lens, wat betreft
                prijszetting denk ik, zoals Jos, dat deze
                in de lijn van de AF 18-35/ zal liggen.

                Graag uw mening !

                Groeten.

                Christophe

                Comment

                Working...
                X