Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 5D Mk II of D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 5D Mk II of D700

    Welke zou de beste zijn of zijn ze kwa beeld ongeveer het zelfde.
    Het prijsverschil van een body is niet zo groot.
    Zouden de extra pixels van een 5D II een verschil geven zodanig dat je best die koopt.
    Objectieven is er ook meer keuze dan bij Nikon bovendien zijn ze wat goedkoper.
    Ik zou graag een body kopen maar ben aan't twijfelen geslagen tussen die twee.
    Wat gaat de prijs van de D700 doen volgens jullie? zou hij zakken of zouden er nog kortingen komen? Het is gewoonlijk als ik iets gekocht heb dat het zakt.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

  • #2
    Re: EOS 5D Mk II of D700

    Ik was aanvankelijk verkocht voor de 5Dmk2 maar bij het zoeken naar informatie op het internet bleek de autofocus toch een erg zwak punt. Toen ik een D60 te leen kreeg was ik erg te spreken over de ergonomie van dat toestel en zo ben ik over een switch naar Nikon (D700) beginnen denken. Ik heb momenteel een 20D en heb een 5D getest, maar ik heb geen enkele ervaring met de D700. Van wat ik opgestoken heb van de diverse fora is het voordeel van de 5Dmk2 de HD videofunctie en de 21 megapixels. De D700 stelt daar een accurate en snellere autofocus tegenover, een aanduiding voor de stand van de camera (tilt-indicator), een auto-iso instelling met mogelijkheid tot max. iso en min. sluitertijd ingave, iets betere ruiscontrole bij hoge ISO en een iets hoger dynamisch bereik. Hoewel ik aanvankelijk van plan was onmiddellijk een nieuw toestel te kopen wacht ik nu nog even af want Nikon zou volgens allerlei geruchten dit najaar één en ander aankondigen (D700x?).

    Comment


    • #3
      Re: EOS 5D Mk II of D700

      Maak een lijstje op van de lenzen die je nodig acht en baseer je keuze daarop.
      Prijzenverschillen kunnen er zijn, maar in het professioneel segment vind ik dat uiteindelijk minder relevant.

      Wat onder andere pleit voor Nikon:
      - de onovertroffen 14-24/2.8
      - de extreem goede 24-70/2.8
      - het betere flitssysteem
      - extreem lage ruis bij hoge Iso's bij de D700
      - ...

      Wat pleit onder andere voor Canon
      - de betere 70-200 objectieven (zowel f4 als f2.8)
      - het ruimere gamma aan objectieven en de doorgaans lager prijzen
      - 5DII: meer megapixels tov de D700
      - ...

      De lijst kan uiteraard nog aangevuld worden.
      Beeldkwaliteit zal vrij dicht bij elkaar liggen.
      Neem ook eens beide camera's in de hand, de keuze is op dat vlak vrij persoonlijk.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: EOS 5D Mk II of D700

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Maak een lijstje op van de lenzen die je nodig acht en baseer je keuze daarop.
        Prijzenverschillen kunnen er zijn, maar in het professioneel segment vind ik dat uiteindelijk minder relevant.

        Wat onder andere pleit voor Nikon:
        - de onovertroffen 14-24/2.8
        - de extreem goede 24-70/2.8
        - het betere flitssysteem
        - extreem lage ruis bij hoge Iso's bij de D700
        - ...

        Wat pleit onder andere voor Canon
        - de betere 70-200 objectieven (zowel f4 als f2.8)
        - het ruimere gamma aan objectieven en de doorgaans lager prijzen
        - 5DII: meer megapixels tov de D700
        - ...

        De lijst kan uiteraard nog aangevuld worden.
        Beeldkwaliteit zal vrij dicht bij elkaar liggen.
        Neem ook eens beide camera's in de hand, de keuze is op dat vlak vrij persoonlijk.
        Met toevoeging van een betere/veelzijdiger AF op de D700 en 8 FPS met grip (mits juiste batterij configuratie) ben ik het volledig eens met wat Ivan schrijft Maar in dit geval brengt tijd raad. Nikon brengt dit najaar zijn MP monster uit in het "betaalbaar" segment met hopelijk een mooie aanbod geschikte objectieven.
        Last edited by frank207be; 16 juli 2009, 17:26. Reden: FPS met grip

        Comment


        • #5
          Re: EOS 5D Mk II of D700

          Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
          een auto-iso instelling met mogelijkheid tot max. iso en min. sluitertijd ingave,
          De minimale sluitertijd is 1/8000ste en kun je niet ingeven de maximale sluitertijd kun je echter wel ingeven bij 'auto-iso'.

          Groot/klein, lang/kort en max/min schijnen voor fotografen toch nog redelijk moeilijke begrippen te zijn.

          Nikon brengt dit najaar zijn MP monster
          Zegt deze benaming niet genoeg.....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: EOS 5D Mk II of D700

            Ik heb ze beide gehad, en nu d 5DmkII overgehouden.

            Beetje resumeren:
            voordelen D700:
            betere body (mechanische afwerking)
            betere autofocus (meerdere af punten goed)
            beter flitsysteem

            voordelen 5dmkII
            beeldkwaliteit (echt een klasse verschil, wat me je ook zegt, het is enorm wat je kan croppen)
            betere en betaalbare lenzen in het middensegment, en gewoon meer keuzen in betere lenzen.

            Voor de rest zijn de verschillen klein, de nikon is sneller (overall, fps, af, enzovoort) ,de auto iso bij Canon is wat beter , houd rekening met brandpuntsafstand, leuk bij een zoom met groot bereik, de beelden zijn wat scherper, maar dit komt volgens mij doordat de D700 iets meer ruisonderdrukking in hoge iso's op zijn raw beelden loslaat.

            Het zal altijd wel iets zijn, met beide camera's koop je zowat het beste dat er is in op dslr gebied.

            Wat nog telt, de D700 koop je op elke hoek van de straat, de 5DmkII, ik weet niet welke sukkel bij Canon de produktie forecast gemaakt heeft, maar er is een belachelijke schaarste...

            Comment


            • #7
              Re: EOS 5D Mk II of D700

              Als je naar je eigen fotowerk kijkt kom je er waarschijnlijk vanzelf uit. Hiermee bedoel ik:

              - Heb je een snelle AF nodig? (sport, bird in flight, airshow,...) = D700

              - Wil je extreem groot afdrukken of extreem croppen = 5DII

              - Veel stilstaand werk (studio, landschap, trouwreportage ...) = 5DII

              - Qua ISO qualitiet denk ik dat ze vrijwel gelijk gaan liggen. Heb een kameraad die fotograaf is en hij heeft een 5DII. Zelfs bij ISO 6400 waren zijn foto's nog zer goed. En dat is hetzelfde wat ze zeggen over een 700D.

              Lenzen van Nikkon zijn inderdaad iets duurder, maar zowel Nikkon als canon lenzen leveren goede qualiteit af. Dus denk dat vooral de body hier een doorslag zal moeten geven.

              Comment


              • #8
                Re: EOS 5D Mk II of D700

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                De minimale sluitertijd is 1/8000ste en kun je niet ingeven de maximale sluitertijd kun je echter wel ingeven bij 'auto-iso'.

                Groot/klein, lang/kort en max/min schijnen voor fotografen toch nog redelijk moeilijke begrippen te zijn.
                Inderdaad, had sluitersnelheid moeten typen, mijn excuses hiervoor, hjanssen, ik zal het nooit meer doen

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 5D Mk II of D700

                  Mijn keuze zou gebaseerd zijn op de lenzen: Welke lenzen heb ik; of welke lenzen wens ik aan te kopen.
                  Lenzen gaan immers langer mee dan de body.
                  De vorige reacties geven slechts kleine verschillen aan bij beide bodies. (Tenzij je natuurlijk het een of ander sterke punt prefereert).
                  Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 5D Mk II of D700

                    ===> Nikon CLS
                    nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 5D Mk II of D700

                      Ik stel mij toch altijd vragen bij veel van de argumenten die aangevoerd worden.

                      Dat iemand een bepaalde lens super vindt is geen argument of je moet in die lens geinteresseerd zijn en zelfs dan moet je dit met een korreltje zout nemen want de lenzen waar men over spreekt zijn bij beide uitstekend. Een groter aanbod van lenzen kan interessant zijn maar alleen jij kan dat echt uitmaken. En als je de lenzen die je interesseren bij beide kan vinden is dit ook geen argument. Indien niet is de keuze snel gemaakt. Koop die met de lenzen die je wil.

                      Als iemand geinteresseerd is in bijv 8 fps dan gaat die niet kijken naar 5DII maar 1DIII en D3 voor de anderen is de 5D II snel genoeg en het verschil irrelevant.

                      Ook de AF is er ook al zo 1. Die van de D700 heeft meer uitstekende focuspunten maar de meeste van ons gebruiken er in de praktijk meestal maar 1 en dan is er ook weer geen verschil meer.

                      Betere flits bij Nikon, je hoort het overal maar ik heb er nog nooit een bewijs van gezien. 1 ding is zeker beter bij nikon op flitsgebied dat is de remote bediening via de onboard flash maar ook dat is hier irrelevant want de 5DII heeft geen flash.....

                      enz enz

                      Mijn advies is hier al gegeven, je kan maar 1 ding doen. Kijk naar wat je fotografeert en wil kunnen dan gaat de keuze zich vanzelf duidelijk maken.

                      En kijk naar het geheel nooit alleen de body

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS 5D Mk II of D700

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Ook de AF is er ook al zo 1. Die van de D700 heeft meer uitstekende focuspunten maar de meeste van ons gebruiken er in de praktijk meestal maar 1 en dan is er ook weer geen verschil meer.

                        Betere flits bij Nikon, je hoort het overal maar ik heb er nog nooit een bewijs van gezien. 1 ding is zeker beter bij nikon op flitsgebied dat is de remote bediening via de onboard flash maar ook dat is hier irrelevant want de 5DII heeft geen flash.....
                        Met alle respect, maar dat typeert jou dus echt he. Als het niet op jouw camera zit, zal het nut ervan gauw wel minimaliseren. Sorry, maar ik gebruik die 51 AF punten allemaal in de juiste omstandigheden. Focus en herkadreer? Niet nodig, want één van die punten zal mijn onderwerp wel raken AF tracking? Dat kan makkelijk in een 9pt of 21pt in een groep boven, onder, links of rechts 51pt 3D? Heerlijk om automatisch personen te vinden/volgen (wel in goed licht) Dus het eenvelds AF op het centrale punt alleen? In amper 1% van mijn toepassingen

                        Over de Nikon flits kan ik ook kort zijn. Ik gebruik het nu al jaren, en het verbaast me telkens weer hoe betrouwbaar de resultaten zijn

                        Comment


                        • #13
                          Re: EOS 5D Mk II of D700

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                          Mijn advies is hier al gegeven, je kan maar 1 ding doen. Kijk naar wat je fotografeert en wil kunnen dan gaat de keuze zich vanzelf duidelijk maken.

                          En kijk naar het geheel nooit alleen de body
                          Advies ? Ik zie helemaal geen advies, ik zie alleen heel vage bewoordingen.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: EOS 5D Mk II of D700

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Dus het eenvelds AF op het centrale punt alleen? In amper 1% van mijn toepassingen
                            Alez, laat ons nog wat waardigheid met onze canons , het 5dmkII centrale punt met de "onzichtbare" hulppunten werkt super, met mijn 400mm doe ik perfekt BIF.
                            Maar toegegeven, mits je de Nikon AF beheerst (je kan er ook serieus de mist mee ingaan hé) is beter voor sport geschikt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: EOS 5D Mk II of D700

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Met alle respect, maar dat typeert jou dus echt he. Als het niet op jouw camera zit, zal het nut ervan gauw wel minimaliseren. Sorry, maar ik gebruik die 51 AF punten allemaal in de juiste omstandigheden. Focus en herkadreer? Niet nodig, want één van die punten zal mijn onderwerp wel raken AF tracking? Dat kan makkelijk in een 9pt of 21pt in een groep boven, onder, links of rechts 51pt 3D? Heerlijk om automatisch personen te vinden/volgen (wel in goed licht) Dus het eenvelds AF op het centrale punt alleen? In amper 1% van mijn toepassingen

                              Over de Nikon flits kan ik ook kort zijn. Ik gebruik het nu al jaren, en het verbaast me telkens weer hoe betrouwbaar de resultaten zijn
                              Raar ik minimaliseer de "voordelen" van beide camera's maar die over jouw camera daar heb je dan weer een probleem mee. Wat typeert wie nu eigenlijk he.....

                              Ik zeg nergens dat er niemand alle AF punten gebruikt, de realiteit is echter dat de meeste van ons er uiteindelijk in +90% van de gevallen maar 1 gebruiken. Dat kan je hier in veel topics daarover zelfs terugvinden en dan ga je zelfs merken dat ik daar zeker voor canon geen voorstander van ben....
                              En tracking allemaal goed en wel hoor, maar hoe vaak track jij een bewegend onderwerp niet vanuit het midden van je zoeker?
                              En als jij gewoon gaat focussen met al je af punten aan zonder de gewenste te selecteren(wat je hier lijkt aan te geven) dan denk ik dat je vaak iets anders dan je eigenlijke onderwerp zit te tracken want de automatische verbinding hersenen naar AF die bestaat op nog geen enkele camera.
                              Pas op veel AF punten is een voordeel hoor toch als ze nog snel genoeg kunnen werken natuurlijk( wat met een D700 op 51 punten hmmm niet vanzelfsprekend blijkt te zijn). Maar ook hier weer mensen die dit echt nodig hebben eerder D3 en 1D dan D700 en 5DII.

                              Maar om je gerust te stellen: De AF mogelijkheden van de D700 zijn beter dan die van de 5DII hoor. Maar of de resultaten in de praktijk ook beter op focusgebied gaan zijn dat is nog iets helemaal anders.

                              Over de canon flits kan ik ook kort zijn. Ik gebruik dit ook al jaren tot volle tevredenheid. (zoals je ziet ook geen argument he...)

                              @vantje: dat heb je dan goed gezien. Het is met de info immers niet mogelijk om gericht advies te geven dus enkel vage bewoordingen zijn mogelijk. Gericht advies geven zonder te weten waarover je nu advies moet geven is onzin. Waarom zou je dat dan wel willen eigenlijk?

                              Comment

                              Working...
                              X