Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 300D : Duren of Keerbergen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 300D : Duren of Keerbergen

    Hallo,

    Ik zou graag binnenkort (lees 1-2 maand) willen overstappen naar een DSLR. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar Canon EOS 300D wegens de fantastische prijs/kwaliteit verhouding. Bovendien heeft mijn vader een analoge Canon EOS, zodat ik zijn lenzen en flash kan gebruiken bij EOS 300D.

    Ik heb altijd gedacht van deze in oktober te kopen in de winkel (Topfoto) in Düren, die jullie zo hoog aanprijzen wegens de service en natuurlijk de (lage) prijs .

    Groot was mijn verbazing toen ik vandaag ontdekte dat EOS 300D nog goedkoper is bij de winkel van Keerbergen (Memory Perfect) - aan 1048 euro met de EF-S lens (18-55 mm). Bij Topfoto kost dit 1099 euro.

    Moet ik nu de EOS 300D gaan kopen in Keerbergen of wa? Ter info: ik woon in Zaventem, dus ni zo veraf.

  • #2
    En dit terwijl de meeste (zoals de G5) goedkoper is bij Topfoto?

    Raar of zal de winkel Topfoto nog een korting doorvoeren als de EOS 300D éénmaal op de markt komt?

    Comment


    • #3
      Originally posted by kvdam
      Hallo,

      Ik zou graag binnenkort (lees 1-2 maand) willen overstappen naar een DSLR. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar Canon EOS 300D wegens de fantastische prijs/kwaliteit verhouding. Bovendien heeft mijn vader een analoge Canon EOS, zodat ik zijn lenzen en flash kan gebruiken bij EOS 300D.

      Ik heb altijd gedacht van deze in oktober te kopen in de winkel (Topfoto) in Düren, die jullie zo hoog aanprijzen wegens de service en natuurlijk de (lage) prijs .

      Groot was mijn verbazing toen ik vandaag ontdekte dat EOS 300D nog goedkoper is bij de winkel van Keerbergen (Memory Perfect) - aan 1048 euro met de EF-S lens (18-55 mm). Bij Topfoto kost dit 1099 euro.

      Moet ik nu de EOS 300D gaan kopen in Keerbergen of wa? Ter info: ik woon in Zaventem, dus ni zo veraf.
      Even een opmerking, de flits zal niet werken van een analoge eos, wel de lenzen, als het canons zijn.
      groet
      Rudy

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Ik heb enkele dagen geleden in het NRC Handelsblad gelezen dat de prijzen van nu catalogus prijzen zijn. Wanneer de camera op de markt komt valt de prijs beneden de 1000 euro.

        Groet Mthree.

        Comment


        • #5
          Hallo,

          Een tip, wacht 3 mnd met de aanschaf (hoe moeilijk ook)tot het allemaal een beetje op gang is dan zul je zien hoe snel de prijzen zakken.
          Vanaf Januari word het pas echt intressant
          Het kan zomaar €200,- schelen (in 3 Mnd) kun je extra geheugen en een X Drive voor kopen, die kun je goed gebruiken.

          Succes Omega
          Groeten Omega.

          www.digiwaart.nl

          Comment


          • #6
            wachten ,wachten ,wachten ,
            dat kunt ge als je in je graf ligt
            <font color="maroon">geld moet rollen [/COLOR](waarom denk je dat ze de munten in een ronde vorm maken ,haha)
            groetjes christoph

            Comment


            • #7
              OK, de boodschap is dus effe wachten...

              Wat de flitser betreft: EOS 300D is toch compatible met een Canon Speedlite (bvb. 440 of 550)?

              Ik zou graag jullie mening hebben voor mijn lenzenkeuze. Ik ga de EOS 300D kopen met 18-55 mm EF-S als kit. Het schijnt toch een heel goede lens te zijn aan nog geen 100 euro! Als tweede lens dacht ik aan de populaire 28-135 IS. Is er hier dan niet teveel overlap?

              Telezoom komt wel later, ik wil niet teveel ineens kopen.

              Of komen er nog EF-S lenzen op komst?

              Comment


              • #8
                Originally posted by kvdam
                OK, de boodschap is dus effe wachten...

                Wat de flitser betreft: EOS 300D is toch compatible met een Canon Speedlite (bvb. 440 of 550)?

                Ik zou graag jullie mening hebben voor mijn lenzenkeuze. Ik ga de EOS 300D kopen met 18-55 mm EF-S als kit. Het schijnt toch een heel goede lens te zijn aan nog geen 100 euro! Als tweede lens dacht ik aan de populaire 28-135 IS. Is er hier dan niet teveel overlap?

                Telezoom komt wel later, ik wil niet teveel ineens kopen.

                Of komen er nog EF-S lenzen op komst?
                Je bent net hetzelfde van plan als ik. Ik heb de 28-135 alvast tweedehands gekocht!

                Maar ik wacht ook tot de prijzen nog wat zakken!

                Wat betreft EF-S lenzen; er zijn er nog geen aangekondigd, maar dat komt nog wel. Het zou me verbazen als Canon een niewe standaard zou zetten, en dan maar één lens produceren!

                Dus ik wacht nog af voor ik een telelens aanschaf. Waarschijnlijk wordt het de 80-400OS van SIGMA (als deze én betaalbaar én betrouwbaar blijkt te zijn), of een EF-S telelens (wegens lichter, kleiner, en hopelijk goedkoper). Eén ding staat echter vast; ik wil een gestabiliseerde telelens (IS bij Canon, OS bij Sigma). We zien wel...
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kvdam
                  OK, de boodschap is dus effe wachten...

                  Wat de flitser betreft: EOS 300D is toch compatible met een Canon Speedlite (bvb. 440 of 550)?

                  Wachten kan je altijd nog.....

                  De flitsers MOETEN van de ex reeks zijn, (420 of 550, er is ook nog een kleine, 200 of zo), wil je e-ttl hebben. De ez flitsers van Canon kunnen dit NIET, wat men je ook zegt.
                  Alternatief is natuurlijk de sigma of metz, of een gewone computerflitser, en manueel werken, vergeet dan de witbalans niet!!

                  Greetings
                  Rudy

                  Comment


                  • #10
                    Yo de manne,

                    En dan moet je ook nog denken, als er nadien iets mis is , dan is Keerbergen wel effe korterbij dan Duren zeker.
                    Is wel degelijk een argument. OOk al wordt er 20.000 km verder alles met de e mail geregeld, dan is het nog steeds afwachten. In Keerbergen kunde er tenminste één op zijn oog slaan als het mislukt.

                    Groot was mijn verbazing toen ik vandaag ontdekte dat EOS 300D nog goedkoper is bij de winkel van Keerbergen (Memory Perfect) - aan 1048 euro met de EF-S lens (18-55 mm). Bij Topfoto kost dit 1099 euro.

                    Moet ik nu de EOS 300D gaan kopen in Keerbergen of wa? Ter info: ik woon in Zaventem, dus ni zo veraf.
                    [/quote]
                    I know nooothing , me from Barcelona

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by perskaart
                      Yo de manne,

                      En dan moet je ook nog denken, als er nadien iets mis is , dan is Keerbergen wel effe korterbij dan Duren zeker.
                      Is wel degelijk een argument. OOk al wordt er 20.000 km verder alles met de e mail geregeld, dan is het nog steeds afwachten. In Keerbergen kunde er tenminste één op zijn oog slaan als het mislukt.

                      Groot was mijn verbazing toen ik vandaag ontdekte dat EOS 300D nog goedkoper is bij de winkel van Keerbergen (Memory Perfect) - aan 1048 euro met de EF-S lens (18-55 mm). Bij Topfoto kost dit 1099 euro.

                      Moet ik nu de EOS 300D gaan kopen in Keerbergen of wa? Ter info: ik woon in Zaventem, dus ni zo veraf.
                      [/quote]

                      Ben zelf ook geïnteresseerd in dit beestje en volg dit topic met volle interesse uiteraard. I.p.v. adapter, telelensje enz te kopen voor mijn G2, investeer ik liever in de 300D.

                      Keerbergen is voor mij ook niet ver (Machelen). Zijnblijna geburen, nietwaar perskaart
                      http://www.ruve.be

                      Comment


                      • #12
                        Iets kopen dat er nog niet is ... hmm
                        ik wacht nog even hoor !!!

                        Originally posted by perskaart
                        Yo de manne,

                        En dan moet je ook nog denken, als er nadien iets mis is , dan is Keerbergen wel effe korterbij dan Duren zeker.
                        Is wel degelijk een argument. OOk al wordt er 20.000 km verder alles met de e mail geregeld, dan is het nog steeds afwachten. In Keerbergen kunde er tenminste één op zijn oog slaan als het mislukt.

                        Groot was mijn verbazing toen ik vandaag ontdekte dat EOS 300D nog goedkoper is bij de winkel van Keerbergen (Memory Perfect) - aan 1048 euro met de EF-S lens (18-55 mm). Bij Topfoto kost dit 1099 euro.

                        Moet ik nu de EOS 300D gaan kopen in Keerbergen of wa? Ter info: ik woon in Zaventem, dus ni zo veraf.
                        [/quote]
                        Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                        Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                        Comment


                        • #13
                          Koop maar in keerbergen!

                          Uitstekende service!


                          Greetz,


                          Todosranas
                          Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                          Comment


                          • #14
                            waarom kies je niet voor de Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM, je heb geen overlap met de standaard Canon lens, prijs 329 euro. Ik heb zelf naar deze combinatie gekeken; Canon 300D, standaard lens en deze zoomlens. Uiteindelijk besloten toch nog even de REVIEWS af te wachten van zowel de 300D als de F828 van Sony, deze laatste maakt op papier ook wel indruk. Toch nog maar een paar maandjes wachten dus.

                            greetz en succes,

                            John

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by FatherJohn
                              waarom kies je niet voor de Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM, je heb geen overlap met de standaard Canon lens, prijs 329 euro. Ik heb zelf naar deze combinatie gekeken; Canon 300D, standaard lens en deze zoomlens. Uiteindelijk besloten toch nog even de REVIEWS af te wachten van zowel de 300D als de F828 van Sony, deze laatste maakt op papier ook wel indruk. Toch nog maar een paar maandjes wachten dus.

                              greetz en succes,

                              John
                              Ja, de 55-200 mm was ook een weloverwogen mogelijkheid wegens geen overlap met de 18-55 mm EFS. Maar ik denk dat de 28-135 mm nog scherper is en bovendien IS bezit. De EFS lens gebruik ik dan als wide-angle lens... Of teveel overlap?

                              Verder wil ik nog zeggen dat ik eens een kijkje ga nemen in Keerbergen

                              Groetjes,
                              Kurt

                              Comment

                              Working...
                              X