Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

enorme wachtlijsten voor D10 in de USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • enorme wachtlijsten voor D10 in de USA

    Heb gisteren 4 fotozaken bezocht in Philadelphia. Geen enkele verkoper kon er bij benadering zeggen wanneer de D10 leverbaar zal zijn. Ik kon wel inschrijven op een wachtlijst,maar de kleinste wachtlijst had al 50 kandidaten. De goedkoopste was 1440$.
    Op hun internetsite beweren ze allemaal dat de D10 thuisgeleverd wordt 2 dagen na bestelling : dikke leugens.
    Nikon coolpix 5700 was op voorraad voor 999$ en D100 voor 1599$.
    Ook het volledige Fuji en Sigma gamma was op voorraad.
    Bij al deze prijzen komt nog 7% state tax.
    Canon Belgie deze maal sneller dan Canon USA ?

  • #2
    Hallo notex,

    We zullen het aan de lijve ondervinden ... - tenminste al diegenen die een 10D besteld hebben.
    De pre-orders van februari zijn geleverd - nu de andere bestellingen nog.
    Maar je leest het dus overal: enorme wachtlijsten ... .

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      oei, er zullen er weeral wat langer moeten nagelbijten jaja

      Comment


      • #4
        allez dan Onverwagt, veel plezier met je D10. Bij mij dringt het zo niet. Ik heb een DSLR die 4 jaar geleden nog 7000 euro kostte. Nu vind je hem op Ebay regelmatig terug voor 750 euro. Ik wacht dus nog ff af tot de D10 prijzen hier ook spectaculair dalen.(dan gebruiken jullie hier misschien al allemaal een 15 of 25 megapixel)

        Comment


        • #5
          Zeg het 100x na mekaar:
          "tien dee, tien dee, tien dee, ..."

          En nu nooit meer vergeten hé.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Sorry, ik zal het nooit meer doen. Waarschijnlijk te veel nachtmerries van een D100 gehad.

            Comment


            • #7
              Originally posted by notex
              Sorry, ik zal het nooit meer doen. Waarschijnlijk te veel nachtmerries van een D100 gehad.
              Nachtmerries? Zo'n toestel zou je natte dromen moeten bezorgen.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Hallo Pieter,
                deze middag even in een frans tijdschrift gekeken. Er stond een test van de 10D in. Al in de eerste paragraaf stond dat de Nikon D100 nu overschaduwd is door de Canon 10D. Niet alleen door de prijs, maar vooral door prestaties en gebruikscomfort.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by notex
                  Hallo Pieter,
                  deze middag even in een frans tijdschrift gekeken. Er stond een test van de 10D in. Al in de eerste paragraaf stond dat de Nikon D100 nu overschaduwd is door de Canon 10D. Niet alleen door de prijs, maar vooral door prestaties en gebruikscomfort.
                  Tja, het zal een vlaag van euforie zijn. Dat zwakt wel af. Nu goed, als de 10D inderdaad de D100 op elk vlak verslaat, dan ga ik nog veel plezier beleven aan mijn hobby. Anderzijds zijn er al een heel pak mensen die de 10D "weggegooid geld" genoemd hebben. Zoals gewoonlijk zal de waarheid ergens in het midden liggen. Waar precies, dat maak ik (hopelijk) binnenkort voor mezelf wel uit.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    notex,
                    misschien dat de 10D de D100 overschaduwd, misschien niet. Misschien dat hij wat beter is, misschien niet. Indien wel dan is dat niet wonderbaarlijk, de 10D is splinternieuw terwijl de D100 er al een tijdje is ... het zou dus kunnen, nieuw is niet altijd beter maar soms wel.

                    Wat betreft de naamgeving, stel je even voor dat Nikon met een opvolger komt voor de D100 en hem D10 noemt ... dat zou nog eens lachen worden!! De D10 van Nikon tegen de 10D van Canon hahaha!!

                    mvg,
                    Giant Pat
                    Do or Do Not - There is no try ...
                    www.giantpat.be

                    Comment

                    Working...
                    X