Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

    Xxxxx
    Last edited by Jeroen Bacelle; 9 mei 2011, 17:16.

  • #2
    Re: Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

    Een goeie instap is deze :
    D450 + EF S 18 - 55mm + 55 - 250mm IS (Ong. 800€)
    vooropgesteld dat de 18-55 de IS versie is (scherper en stabieler).
    In een later stadium kan je uitkijken naar andere lenzen, maar dan weet ej al beter wat je wil en veel fotografeert.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

      Ik zou dan eerder een bridge toestel kiezen. of toch tweedehands kopen.


      Dat een 450D sneller verouderd zal zijn klopt voor een deel. Maar je kan zonder problemen de 450D gemakkelijk enkele jaren gebruiken, net zoals de 500D.

      Ik zou zo weinig mogelijk geld uitgeven aan de body en zoveel mogelijk aan de lens.

      Body's devalueren toch veel sneller dan lenzen. En aangezien beeldkwaliteit het belangrijkste is denk ik niet dat er veel verschil zal zitten tussen een 20D-50D-1000D-450D-500D etc...

      Moest ik van u zijn ik zou mss een weinig gebruikte en goed onderhouden 20D proberen vinden voor 200-250 euro? en het resterende bedrag aan lenzen spenderen.

      Vergeet ook een flash niet!



      Anderzijds als je 800 te spenderen hebt zie je mijn inziens toch best uit naar een goede bridge ipv SLR..

      just my 2 cents

      Comment


      • #4
        Re: Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

        Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bacelle Bekijk bericht
        Bij de D450 ben ik bang dat die snel in uitsterven bedreigd raakt nu er alweer een nieuwer model is.
        Jeroen
        Dieren en planten sterven uit. Camera's nog niet.
        Er is hoegenaamd niets fout of nadelig aan een model kopen dat intussen een opvolger heeft gekregen. Het enige mogelijke nadeel zit in je hoofd. Het idee dat je niet meer het nieuwste hebt. Als dit ondraaglijk is, kan je maar beter niets kopen.

        Comment


        • #5
          xxxxx
          Last edited by Jeroen Bacelle; 9 mei 2011, 17:21.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

            Als het je kan helpen, ben begonnen met de 400D en een 17-85 twee jaar geleden, ben er nog lang niet op uitgekeken, aantal lenzen bij gekocht, en misschien kijk ik volgend jaar uit naar een andere body, we zien wel wat de 60D brengt...
            Een brede en een tele, en kunnen wisselen, dan leer je stapsgewijs DSLR kennen.

            Comment


            • #7
              Re: Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

              Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bacelle Bekijk bericht
              Bij Sony spreekt ook de A380 me wel aan, maar ken ik het verschil met de A350 niet zo goed.
              Verschil tussen a350 en a380 zit vooral in de user-interface. De manier waarop menu's gepresenteerd worden en de aanwezigheid van een soort "manual" in de camera zijn de nieuwe elementen in de a380, samen met een ander uiterlijk. Maar je gaat er geen beter foto's mee maken.

              Van de 3 Sony-alternatieven die je vermeldt, zou ik voor de a350 met beide nieuwe kitlenzen gaan. De 18-55 is veel beter qua beeldkwaliteit dan de oude 18-70.
              Het voordeel van de a350 is dat je meteen een camera hebt die je eventueel bij een upgrade na 3/4 jaar nog steeds als back-up/tweede body kan blijven gebruiken. De 14mp leveren ruim voldoende detail om niet meteen achterhaald te zijn.
              Voeg er nog een flitser bij, en je kan aan de slag.

              Succes met de keuze !
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

                Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bacelle Bekijk bericht

                Ivm de ondraaglijkheid van een model kopen dat niet het laatste nieuwe is: Het gaat me erom dat ik bang ben dat ze de D450 uit de markt zouden nemen en dat er dan problemen kunnen zijn met herstelstukken, etc (heb ik al es meegemaakt met een compact). Maar die vrees zal wel ongegrond zijn. De kans dat ik een D450 koop is veel groter dan dat ik een D500 koop.

                Bedankt voor de reply's alvast. Meer tips en meningen zijn welkom!
                Over een paar jaar staat je 450D of 500D ongebruikt te verstoffen, nog prima werkend, ofwel hij is verkocht aan iemand die een goede camera voor weinig geld wil.
                Wie is er nou slim?

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

                  xxxxx
                  Last edited by Jeroen Bacelle; 9 mei 2011, 17:22.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bacelle Bekijk bericht
                    Wat wil je daarmee zeggen? Waarom zou hij in godsnaam staan te verstoffen of verkocht zijn? Ik ga hem wel gebruiken, he!

                    .
                    Je hebt dan allang een nieuwere....
                    Dat wil ik ermee zeggen.
                    De ervaring heeft geleerd, dat mensen die denken dat ze 3 jaar met een camera gaan doen, een nieuwe met meer pixels (of meer wat-dan-ook) meteen gaan kopen.
                    Denken dat de nieuwere betere foto's maakt.

                    Comment


                    • #11
                      xxxxx
                      Last edited by Jeroen Bacelle; 9 mei 2011, 17:22.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

                        Iedereen maakt zichzelf precies altijd wijs dat die camera's zo vlug verouderen, maar da's echt het geval niet.

                        Ik heb mijn 350D al 3 jaar, en die moet qua kwaliteit echt niet hard onderdoen voor recentere camera's. Ik heb onlangs deelgenomen aan een project concertfotografie. Er zijn nu 3 foto's van mij (gemaakt op ISO 1600) die op A2-formaat in een expo hangen samen met foto's van 9 andere fotografen. Ik verbaasde mij erover dat er eigenlijk maar zo weinig kwaliteitsverschil was tussen mijn foto's en die van de anderen!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

                          Jeroen, als absolute beginner heb ik vorige maand de 450D met 18-55 IS en 55-250 IS gekocht - en ik amuseer me er echt mee - ideaal om alles te leren kennen van DSLR. Leuk toestel. (Zeker als je van een compactje komt, zoals ik ook.)
                          I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

                          Comment


                          • #14
                            xxxxx
                            Last edited by Jeroen Bacelle; 10 mei 2011, 12:25.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste DSRL. Twijfel, oh twijfel.

                              Goeie keuze en wellicht beste Canon instapcombinatie. Denk eraan dat het om een 450D gaat, en niet om een D450. Vandaag de dag wijst de D vooraan eerder op een Nikon model (D40, D90, D300...)
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X