Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerlijk

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerlijk

    Wees eens eerlijk. Het is eigenlijk te vroeg om als hobbyist heel véél geld uit te geven aan een super-digicam, want deze zijn nog in volle ontwikkeling en de prijzen zijn nog veel te hoog. Ik denk zelfs dat over een vijftal jaren de digicam goedkoper zal worden dan een klassiek reflextoestel (er zitten +/-geen bewegende delen in). Daarbij komt ook dat een fotoliefhebber om de twee á vijf jaar een nieuw (dig)toestel koopt. Het is ook nog niet zeker of de kwaliteit van de CCD wel behouden blijft in de loop der jaren. Om die redenen ben ik van plan om een HP850 te kopen, ik kan mij echt niet meer bedwingen (en permitteren). Het is een relatief goedkoop toestel met een prachtige zoomlens en ook voldoende mogelijkheden. Moedig mij aub aan om het te kopen, want anders blijf ik maar twijfelen, en ik zou toch zo graag digitale fotootjes gaan trekken. Moest er iemand iets meer weten over dat toestel, laat het mij dan aub weten.
    Ik wil tenslotte even vermelden dat alle leden van Belgiumdigital een aangename groep vormen, waarbij het aangenaam vertoeven is, en waar ik al veel van geleerd heb!
    Vele groeten,
    Patric.

  • #2
    Niet twijfelen man : kopen !!
    Doe je ding en laat je door niets of niemand afleiden !
    Het belangerijkste is dat JIJ je foto's mooi vindt en als er nog anderen jouw foto's lusten is dat gewoon mooi meegenomen..
    Je leeft maar één keer hoor...

    Stef

    Comment


    • #3
      Doen!! Camera's van HP zijn nu ook weer geen prul hoor, zoek naar wat foto's op het internet die met toestel genomen zijn en als ze je aanstaan ... kopen!!

      :: http://www.dpix.be ::

      Comment


      • #4
        Patric: go for it en geniet ervan !!!
        Hannie

        Comment


        • #5
          Het is eigenlijk te vroeg om als hobbyist heel véél geld uit te geven aan een super-digicam, want deze zijn nog in volle ontwikkeling en de prijzen zijn nog veel te hoog.
          tja .. ooit heb ik de aankoop van een computer uitgesteld omdat ik elke maand meer computer vor minder geld had .. tot op de dag dat de oude helemaal de geest gaf .. toen kon ik niet meer wachten op de volgende prijsdaling ..

          als ik zou wachten tot de evolutie niet meer zo pijlsnel zou veranderen, dan vrees ik echter nog veel jaren zonder hobby te zitten.

          Ok, mijn digicam (E10) was al verouderd van voor ik hem (opnieuw) kocht .. maar ik beleef er elke dag opnieuw plezier aan ..

          en elke hobby/passie kost geld .. hoeveel je aan je hobby uitgeeft moet je zelf beslissen in functie van een heleboel factoren die voor ieder anders zijn .. het enige dat volgens mij "echt" telt is hoeveel plezier je aan je digicam beleefd .. niet hoeveel hij gekost heeft (ook al kan dat een belangrijk kenmerk zijn)

          als je ziet aan welke prijzen bv. een E10 tegenwoordig nog over de toonbank rolt .. dan zeg ik .. een dijk van een camera die zijn geld (voor mij althans) meer dan waard is .. ok, voor (veel) meer geld heb je verwisselbare optiek, heb je 3x meer pixels, heb je .., heb je.., heb je ..

          als je ziet wat je in de aldi kan kopen voor amper 369 euro .. t' zal niet perfect zijn .. er bestaan betere cams op de markt .. ongeacht wat je koopt, er zal haast altijd beter en slechter bestaan .. maar als je je voor 369 euro kan amuseren .. so what?

          ik zou zeggen, amuseer je met die HP.. als die camera doet wat je ervan verwacht, niet aarzelen .. ik ken hem niet, dus ik ga me niet wagen aan een oordeel over die camera, maar laat ons mee genieten van je nieuw digitaal fotoplezier via enkele postings .. take care .. have fun !

          Comment


          • #6
            Het is wat Visio zegt. Over 5 jaar zijn er weer betere camera's en die zijn weer duurder dan de op dat moment verkrijgbare.

            Inderdaad net als met computers. Wat is het doel: genieten van je hobby of wachten tot alles gratis verkrijgbaar is?

            Hoe groter het aantal pixels, hoe groter de file. dus hoe zwaarder de computer om de foto te bewerken. Ik vind dat momenteel de 6 mp kwaliteit bijna niet onder doet voor een analoge foto.

            Een test op een franse site, (ben helaas de naam kwijt) gaf al aan :

            Een dia, professioneel ingescand was kwalitatief minder dan een fotro met de Nikon D100 of Fuji S2.

            dus gewoon nu kopen en genieten van je hobby

            rob
            http:/home.planet.nl/~knegt221

            Comment


            • #7
              http://www.dpreview.com/reviews/specs/HP/

              Hier staat hij bij.
              Groeten,
              Ronald
              http://fotografie.jouwweb.nl/

              Comment

              Working...
              X