Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een keuze maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een keuze maken

    hallo ik ben nieuw tot fotografie (o nee weer ne nieuwen )
    ik heb hier al een beetje rondgekeken op dit forum , en door deze prachtige foto's heb ik nog meer interesse gekregen in fotografie
    ik he al eventjes rondgekeken en ik heb een winkel gevonden wel geen exclusieve fotowinkel maar anders gaat ook
    het gaat dus over de winkel van vandenborre http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Ref...qaLmqaOqqaL29k
    welke zou ik hiervan het beste kiezen ?
    mijn budget is 500 euro max het doel van de camera is vanalles
    zouden jullie mij kunnen helpen aub

    voor de mensen die een beeetje intreresse hebben in mij
    ik ben een 19 jarige jongeman woonachtig te kortrijk
    mijn hobby's zijn momenteel gaming (world of warcraft)

    mvg stefaan

  • #2
    Re: een keuze maken

    Met een FZ28 van Panasonic zit je lekker binnen je budget en heb je een prima camera in handen.
    Ik zou toch ook even rondkijken bij een fotozaak, nogal dikwijls zijn die nog goedkoper dan "de grooote magazijnen" en kennen ze "iets" meer van fotografie.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: een keuze maken

      kennen jullie nog een winkel in regio kortrijk
      ik zou meer de neiging hebben om naar de merken van cannon of nikon te gaan omdat ik later waarschijnlijk ga willen uitbreiden en de lenzen van nikon passen op andere modellen van nikon en de lenzen van cannon werken waarschijnlijk ook op de andere modellen en ik heb ook een gehoord dat de lenzen van nikon op cannon gaan en omgekeert

      Comment


      • #4
        Re: een keuze maken

        Als ik eerlijk mag zijn, ik ben van Kortrijk en der zijn hier geen winkels dat op iets trekken..
        Ik ging vroeger en nu soms nog, maar veel minder, naar Foto Verstraete als ik me niet vergis? Dicht bij et station...

        Ring-Foto heb je in de Ring Shopping

        Foto Robert ook en denk zelfs nog een paar andere kleine dealers!

        MAAR, grote maar, als ik zou moeten kiezen nu dat ik weet dat ik mijn camera voor 2 a 300euro teveel betaald heb, zou ik overwegen van te kopen via internet, en dan bij Foto Konijnenberg..
        Site : http://www.fotokonijnenberg.be/

        Die winkel is vind ik de goedkoopste in belgie en is nog redelijk kwa service.. Ik zal hier dan mensen horen zeggen dat het niet zo een goeie service is, maar ik heb nog niets tegengekomen tot nu toe dus ben ikblij..
        Kwa toestel aanraden zou ik het neit weten, ga eens naar een van bovenstaande winkels en neem ze eens vast en je zult zien wat er best in de hand past.. 500 Euro vind ik ook redelijk krap als budget, zeker voor een DSLR.. Ik zou zeggen spaar mss nog 200euro bij ofzo? kun je al iets beter kopen.. Je moet ook denken een body is niet iets dat je koopt en na een jaar niemeer gebruikt.. Het is de bedoeling van een body te kopen dat je een tijdje kan gebruiken! Wie weet een jaar of 5 kan ook veel meer. Ik heb persoonlijk de 450D van Canon en ik ben er al zeer blij mee.. Soms heb ik ook zoiets van, hij is neit goed genoeg, maar voor de prijs kn ik zeker niet klagen! Ik ben dan ook een enorme fan van kwaliteit dus zit ik ook soms in mijn haren te prutsen omdat ik een nieuwe 5D wil maar ja, het is een dure hobby é!
        Begin met iets simpels en spaar dan voor materiaal, zoals lenzen, filters, flits en dergelijke..
        Ik hoop dat je je geld goed zal spenderen en ik heb ondertussen ook een privébericht teruggestuurd dus als er iets is kun je het me altijd komen vragen!


        Groetjes
        Yannick Desmet 2021
        yannickdesmet.com

        Comment


        • #5
          Re: een keuze maken

          bridge (a la fz28) of instapmodel (400D, 1000D van canon, sony a300 ofzo, nikon D80 of dergelijke)
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

          Comment


          • #6
            Re: een keuze maken

            Oorspronkelijk geplaatst door anory Bekijk bericht
            ik zou meer de neiging hebben om naar de merken van cannon of nikon te gaan omdat ik later waarschijnlijk ga willen uitbreiden en de lenzen van nikon passen op andere modellen van nikon en de lenzen van cannon werken waarschijnlijk ook op de andere modellen
            Hoewel niemend van ons over een kristallen bol beschikt klopt dit voorlopig wel, maar met je budget van € 500 zal er niet veel overschieten om lenzen te kopen (de betere lenzen zullen zeer duur zijn in jouw ogen).

            Oorspronkelijk geplaatst door anory Bekijk bericht
            ...en ik heb ook een gehoord dat de lenzen van nikon op cannon gaan en omgekeert
            Neen dus, Nikon en Canon gebruiken een andere "aansluiting" (lensvatting) zodat lenzen maar op hun eigen merk passen (zonder adapters of lenzen om te bouwen). Nikon lenzen passen wel op een Fuji omdat deze de Nikon lensvatting gebruiken.

            Comment


            • #7
              Re: een keuze maken

              Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
              Ik heb persoonlijk de 450D van Canon en ik ben er al zeer blij mee.. Soms heb ik ook zoiets van, hij is neit goed genoeg, maar voor de prijs kn ik zeker niet klagen! Ik ben dan ook een enorme fan van kwaliteit dus zit ik ook soms in mijn haren te prutsen omdat ik een nieuwe 5D wil maar ja, het is een dure hobby é!
              Begin met iets simpels en spaar dan voor materiaal, zoals lenzen, filters, flits en dergelijke..
              Ik hoop dat je je geld goed zal spenderen

              sig: Amateur! Met Canon 450D / Canon 18-55mm IS & 55-250mm IS / RC-5 Afstandbediening / Lowepro Slingshot 100 AW Rugzak / Hama Gamma 72 Statief.
              Ik zou eerst je handen in je haren laten prutsen over goede lenzen in plaat van de 5D Als je met deze lenzen de beperkingen van je 450D al tegen bent gekomen

              TS: Voor jouw budget...een goede bridge (Fuji S100fs, Canon G10, G9, Panasonic FZ28) of in de instapmarkt van de SLR's een Canon 1000D met kitlens (18-55 IS) of een Nikon D40 met kitlens...zit je nog prima binnen budget en kun je eens gaan vogelen vóórdat je echt geld uit gaat geven
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: een keuze maken

                hallo bedankt om al jullie interessante commentaren
                na een zoektocht heb ik nog 2 keuzes over dat zijn de
                NIKON D60+AFS DX 18-55 en de CANON EOS 1000D + 18/55
                zou het kunnen zijn dat deze toestel zeer aan elkaar gewaagd zijn
                of is er 1 die er uit springt

                Comment


                • #9
                  Re: een keuze maken

                  neem ze beiden eens vast, welke ligt best in de hand, welke heeft volgens jou beste handling, menu's, knopkespositie etc
                  Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                  BLOG

                  Comment


                  • #10
                    Re: een keuze maken

                    Oorspronkelijk geplaatst door anory Bekijk bericht
                    hallo bedankt om al jullie interessante commentaren
                    na een zoektocht heb ik nog 2 keuzes over dat zijn de
                    NIKON D60+AFS DX 18-55 en de CANON EOS 1000D + 18/55
                    zou het kunnen zijn dat deze toestel zeer aan elkaar gewaagd zijn
                    of is er 1 die er uit springt
                    Deze toestellen zijn inderdaad aan elkaar gewaagd qua beeldkwaliteit en zo. Daarom zul je naar
                    een winkel moeten gaan en ze beiden eens ter hand nemen. Wees ook niet bang om vragen te
                    stellen, te aarzelen en nog meer vragen te stellen. Daarvoor worden die winkelbedienden betaald.
                    Nu, in beide gevallen zul je zeker geen slechte zaak doen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: een keuze maken

                      ik heb erg recentelijk reclame gezien van de carrefour waar ze de camera nikon d 60 verkopen met de lens 18/55 + de lens 55/200 ook aan nikon en je krijgt er ook een 2 gi sd kaartje bij en een tas
                      de prijs is 599 euro
                      is deze redelijk
                      ik heb nog anders 1 vraagje ik weet dat de eos 1000d een beeldstabilisator heeft ingebouwd
                      maar heeft de d60 deze ook ik vin het niet echt
                      mvg stefaan

                      Comment


                      • #12
                        Re: een keuze maken

                        Oorspronkelijk geplaatst door anory Bekijk bericht
                        ik heb erg recentelijk reclame gezien van de carrefour waar ze de camera nikon d 60 verkopen met de lens 18/55 + de lens 55/200 ook aan nikon en je krijgt er ook een 2 gi sd kaartje bij en een tas
                        de prijs is 599 euro
                        is deze redelijk
                        ik heb nog anders 1 vraagje ik weet dat de eos 1000d een beeldstabilisator heeft ingebouwd
                        maar heeft de d60 deze ook ik vin het niet echt
                        mvg stefaan
                        Prijs is zeker redelijk, en wat de beeldstabilisatie betreft, die zit bij Nikon nooit in de body, wel in sommige lenzen.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: een keuze maken

                          Heeft de 1000D beeldstabilistatie in de body???? Hier heb ik nog nooit ergens wat van gelezen en na net ff kijken ook niet op de Canon site gevonden...heb ik het nu mis?

                          Of heeft TS het mis? Want dat is wel fijn te weten vóórdat je een camera koopt he
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: een keuze maken

                            Canon heeft geen IS ingebouwd in de DSLR body, wel in de lenzen (en in de compact/bridge modellen).

                            Comment


                            • #15
                              Re: een keuze maken

                              Misschien is life view ook een belangrijk onderscheid tussen deze camera's. Als ik het goed heb, heeft de D60 deze functie niet.
                              Fuuu…tsjie
                              www.wouldbephotography.be

                              Comment

                              Working...
                              X