Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E10 versus C-2100UZ

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • E10 versus C-2100UZ

    Help,

    momenteel is de prijs van de E10 behoorlijk laag geworden.
    Ik ben nu in het bezit van een Olympus c2100-uz, wat op zich geen verkeerd toestel is.
    Maar door zijn verlaagde prijs wordt de aantrekingskracht om een E10 te kopen groter en groter.

    Nu is mijn vraag, gaat mijn beeldkwaliteit veel verbeteren tov de C2100-uz?
    Zijn de kleuren beter ?
    Zullen de beelden scherper zijn (door een verhoging van de pixels ?)?
    Ik lees dat de E10 nogal wat ruis heeft. Is dit meer of minder dan bij de C2100 ?
    Is de aankoop van dit toestel echt het overwegen waard, of kan ik beter nog maar even met mijn c-2100 verder gaan.

    Wie geeft er mij wat raad bij mijn daad.
    Alles is welkom.
    Alvast bedankt voor uw hulp.
    www.wildlifepixs.com

  • #2
    Hallo Plette,

    Je kan op deze site alvast "duizenden" E-10 foto's terugvinden.
    Bv. via de homepage, "knop BD crew albums" en dan "E-10".
    Zo kan je je alvast een eerste oordeel vormen ...

    Groeten,
    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Hallo Plette,

      Ik heb een C-2100UZ gehad en bezit nu een E-20 en een E-100RS.

      Voordeel van de E-10/20 is dat er haast voor elke functie een knopje op staat en dat je dus veel minder door menu's hoeft te grasduinen.

      Tweede voordeel is dat je er rechtstreeks een flash kan op monteren.
      Via een adapter een Metz of rechtstreeks de originele FL-40. Deze laatste heb ik ook, en kan je nu gemakkelijk aan dumpingprijzen tweedehands vinden.

      Van ruis heb ik geen last, maar als je natuurlijk veel in donkere situaties wil fotograferen en zonder flash, dan stap je beter over op iets anders....

      Derde voordeel is dat je betere A-4 of A-3 afdrukken gaat krijgen. Ook kan je uit 4 of 5 megapixel gemakkelijker een crop halen.

      De kleuren zijn wat aan de neutrale kant, maar dat is eigen aan Olympus. Dat kan je in PS gemakkelijk wat verhogen, maar dat is kwestie van smaak. Sony bv. vind ik dan weer wat te fel in zijn kleuren: die geven bij wijze van spreken haast fluorescent gras...
      Maar ja, dat is allemaal smaak, want andere mensen houden hier misschien van.

      Als ik je wat raad mag geven ( je doet er dan nog mee wat je wil ):

      1. Koop hem eerder nieuw dan tweedehands: je weet dan wat je koopt en je geniet nog ten volle van de waarborg.Want tussen de tweedehans-toestellen zitten er ook derdehandse hoor ! Ik denk dat je de laagste prijs bij www.topvision.lu gaat vinden. De E-10 is hier in ons land aan 95.000 bfr,. uitgekomen, en nu heb je die prachtige optiek al voor 40.000 bfr. ofte 999 euro. (bijna) gratis ! - lol !

      2. Persoonlijk zou ik de C2100UZ ook HOUDEN !!!!
      Het is een prachtig toestel met een gestabiliseerde zoom ! Het is nu al een collectors' item aan het worden en zo'n prachtig toestel ga je nooit meer vinden !
      De E-10 heeft een 4x zoom, ook niet slecht, maar voor het grotere werk is een UZI toch wel heel aangenaam.
      TENZIJ je natuurlijk ZWAAR wil investeren in al de converters voor de E-10.
      Nu ook tweedehands te vinden ( en ik zou je aanraden om die dan ook tweedehands te kopen ) maar toch nog steeds aan de dure kant.

      3. Tenslotte sluit ik me bij Jaja aan: bekijk eerst eens alle artikels op BD - werkelijk een schat aan informatie ! Bekijk ook alle foto's.

      En schuim daarna het internet eens af: er zijn talloze sites die ENKEL EN ALLEEN over de E-10 handelen.

      Kijk om te beginnen eens hier:

      http://www.oly-e.com/

      http://www.davidweikel.com/E10_samples/index.shtml

      http://e10club.topcities.com/

      http://www.e-10.org/
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Ik heb geen E-10, maar heb tot voor april een c2100 gehad, en ik heb sinds mei spijt dat ie weg is. Nu vind ik het niet de moeite om zulks nog een camera te kopen (aangezien de meesten redelijk wat vragen voor zo'n ding), maar als ik het had geweten, had ik mijne UZI niet weg gedaan.

        Dus koop gewoon een E10 bovenop (als je budget het toelaat tenminste).

        Comment


        • #5
          Nog iets vergeten: wanneer je op een E-10/20 een teleconverter schroeft, ga je onmiddellijk merken wat voor luxe een beeldstabilisator is !
          De E-10/20 heeft dat niet voor alle duidelijkheid.
          ( maar wel een snelle lens en een uitstekend-in-de-hand-liggende body ! )
          Dus wat je ook doet: houden die UZI !
          Tenzij je hem "inruilt" vor een E-100RS zoals ik heb gedaan.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Hartelijk bedankt voor jullie input.
            Wat me inderdaad al een beetje bang maakte was het zoom bereik van de E10 en vandaar dat ik ook De Beuckelaer (invoerder van Olympus) heb gecontacteerd voor raad en daad. Deze vertelde bijna hetzelfde als jullie me nu doen. Zij vonden het beter nog wat te wachten om mijn C2100 weg te doen voor een E10, daar de C2100 (volgens hen) een perfect toestel was en dat ik als ik niet extreem ging vergroten, reeds een zeer goede beeldkwaliteit zou hebben.
            Vandaag is dus voor mij de knoop doorgehakt, en ga ik mijn c2100 nog een tijdje houden en later misschien over stappen op een nieuwer toestel.

            Nogmaals hartelijk dank, voor jullie hulp.
            Dit vindt ik echt TOF !!!!!!!!!!!
            www.wildlifepixs.com

            Comment

            Working...
            X