Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dynax 5d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dynax 5d

    Hallo freakers !

    Ben momenteel in het bezit van een KM Z3, maar zou grrag overschakelen naar volgend 'level'...
    Door de prijsdalingen wordt de verleiding groot om een 5d aan te schaffen.
    Zijn er hier freakers die mij kunnen vertellen wat de minpunten zijn (pluspunten zijn veelvuldig terug te vinden op dit forum).
    Ook nog volgend vraagje : ben ook nog steeds in het bezit van mijn analoge Dynax 7000i met de af zoom 35-80 en de af 70-210.
    Zijn deze probleemloos te gebruiken op de 5d-body...? Of moet ik mij de recente lenzen aanschaffen...?
    Tot 1 dezer....


    Prinske.

  • #2
    Re: Dynax 5d

    Oorspronkelijk geplaatst door Prinske
    Hallo freakers !

    Ben momenteel in het bezit van een KM Z3, maar zou grrag overschakelen naar volgend 'level'...
    Door de prijsdalingen wordt de verleiding groot om een 5d aan te schaffen.
    Zijn er hier freakers die mij kunnen vertellen wat de minpunten zijn (pluspunten zijn veelvuldig terug te vinden op dit forum).
    Ook nog volgend vraagje : ben ook nog steeds in het bezit van mijn analoge Dynax 7000i met de af zoom 35-80 en de af 70-210.
    Zijn deze probleemloos te gebruiken op de 5d-body...? Of moet ik mij de recente lenzen aanschaffen...?
    Tot 1 dezer....


    Prinske.
    Nu is het wel de moment!
    minpunten? je moet het andersom bekijken, de pluspunten!!!
    goede camera, spotgoedkoop, en je 2 lenzen zullen prima werken.
    Enkel door de crop ben je je breedhoek van 35mm kwijt, en zou je mijn inziens best een breedhoek bijkopen (de kitlens vertrekt van 17mm, en is ook spotgoedkoop)

    Comment


    • #3
      Re: Dynax 5d

      Het verschil tussen een 5D en een 7D is ook maar een kleine 100 euro meer... tis maar ter informatie!

      Comment


      • #4
        Re: Dynax 5d

        Hey gasten !

        Thx voor den info...
        @Rudy : 'k heb hier ook nog een M Program 3200i flitserke liggen, zou die ook werken op de 5d...of 7d...?

        Comment


        • #5
          Re: Dynax 5d

          Oorspronkelijk geplaatst door Prinske
          Hey gasten !

          Thx voor den info...
          @Rudy : 'k heb hier ook nog een M Program 3200i flitserke liggen, zou die ook werken op de 5d...of 7d...?
          Helaas, zal werken, maar enkel manueel (op full-power) Dus waarschijnlijk niet echt "bruikbaar"

          Comment


          • #6
            Re: Dynax 5d

            nou, ik heb die overstap sinds december gemaakt!


            mmmm, minpunten, jazeker


            je leert weer meer mensen kennen, je steekt er tijd in, wordt steeds enthousiaster, je krijgt sterkere schouder spieren, een platte beurs, maar of dat nou allemaal nadelen zijn

            natuurlijk zijn er onderlinge verschillen tussen al die middenklasse camera's maar dat is met middenklasse auto's ook zo, eigenlijk zijn er geen slechte, toch?


            (compact/prosumer=onder, instap dSLR=midden, pro dSLR=top)
            het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
            Telecaster weblog
            km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

            Comment


            • #7
              Re: Dynax 5d

              Ook eens een vraagje van mijn kant: ik bezit momenteel een Canon A95, maar vind hem ongelooflijk traag wanneer je snel achter elkaar een serie van foto's wenst te maken. De A95 moet eerst focussen en dan pas kan je een foto maken en ook het gewenste object scherp krijgen is een hel voor mij met dit toestel.

              Gaat dit merkbaar beter bij een DSLR of moet ik hier niet op hopen. Persoonlijk denk ik van wel, maar ik had dit graag van gebruikers gehoord.

              Comment


              • #8
                Re: Dynax 5d

                Dit gaat van snel tot HEEL snel met een dslr. De kitlens is ook heel snel in zijn focus, niet twijfelen dus. Verder kan de 5D 5 shots nemen aan 3 beelden per seconden, na die 5 shots heb je nog 1 shots elke seconde ofzo.

                Voor snelheid moet je inderdaad bij slr's zijn dus!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Dynax 5d

                  een kleine nuance: naarmate de bestandsgrootte kleiner wordt ingesteld wordt het aantal foto's dat "snel" kan worden genomen (ong 3 per sec bij de 5d) hoger; dit is nml bepaald door de interne buffer. Als dat vol is moet er eerst naar de kaart worden geschreven. Of er in de tussentijd foto's genomen kunnen blijven worden is m.i. dan afhankelijk van de schrijfsnelheid van de kaart/toestel combinatie
                  Een snellere kaart is dus niet altijd sneller daar de processer in de camera ook bepalend is voor de snelheid.

                  Zojuist nog even 15 foto's op medium bestandsgrootte getrokken a 3 per seconde, pas daarna was de buffer vol. (wel één en dezelfde focus afstand)

                  Maar in RAW max 3 stuks.

                  correct me if I'm wrong
                  het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
                  Telecaster weblog
                  km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

                  Comment

                  Working...
                  X