Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

duurzaamheid Canon Eos 350d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • duurzaamheid Canon Eos 350d

    Ik ga zeer binnenkort over tot de aankoop van een DSLR als vervanging van mijn analoge reflex. Na wat heel wat reviews te lezen op diverse sites en wat snuffelwerk op dit forum is mijn keuze gevallen op een Canon Eos 350d met de EF-s 17-85 IS USM lens. (mijn analoog toestel was ook een Canon, dat hielp).
    Vandaag liet ik prijs maken voor dit toestel bij een fotozaak in de buurt en wist de verkoper/fotograaf met te vertellen dat ongeveer 50% van alle Canons terugkomen met een defecte CCD.
    Daarna probeerde hij me een Nikon D70s te verkopen met de vermelding dat deze veel duurzamer zou zijn en meer prijs/kwaliteit biedt. Je zou voor minder beginnen twijfelen...

    Daarom deze vraag: klopt het dat de CCD's van Canon zo vaak problemen geven? Hier lijken me genoeg 350d bezitters rond te lopen om daar antwoord op te krijgen.

    alvast bedankt.
    www.bigducksix.be

  • #2
    Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

    Mijne is ongeveer half jaar oud, 2500 fotos en voorlopig geen enkel probleem mee gehad... Alhoewel, toch al veel slechte fotos mee genomen
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

    Comment


    • #3
      Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

      zoek een andere winkel ... echt waar, dat meen ik. Het zijn zulk soort verkopers die mij er steeds weer van overtuigen om nooit meer in een gewone winkel te kopen.

      Denk je echt dat indien dit zo zou zijn, dat canon nog altijd marktleider zou zijn ?? no f*cking way !!

      bovendien heeft een canon helemaal geen CCD maar een CMOS. Dat trouwens een van de hoofdredenen dat Nikon nog altijd ietsje meer ruis heeft dan canon. (maar ze zijn hun best aan't doen om dat weg te werken )

      Ik gok gewoon dat de marge op Nikon daar groter is dan op Canon ... ... dus proberen ze Nikon te verkopen. Dat zie je meer in de kleinere winkels, terwijl Canon toch echt niet slechter is (om het voorzichtig uit te drukken)

      ennee ... ik word niet gesponserd door Canon ... het is eerder andersom
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

      Comment


      • #4
        Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

        Misschien hebben ze daar nog maar twee Canon DSLR's verkocht, en is er daar toch toevallig ééntje van teruggekomen waarvan de eigenaar de CMOS op een verkeerde manier gereinigd heeft.
        Dan heeft die verkoper wel gelijk .

        In sommige winkels verzinnen ze de eigenaardigste verhaaltjes om toch maar "hun merk" op te dringen aan de koper .

        Als ik in zo'n winkel sta te wachten, en ik hoor van die verhalen vertellen door de verkoper, dan draai ik meteen om, en kom ik daar nooit meer binnen .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

          Het enige waar ik weet van heb, zijn problemen met de CCD's van het merk Sony die bijvoorbeeld in de Canan A75 gebruikt worden, maar ook in de Nikon D70S... echter niet in de Canon 350D.
          Kijk ook eens naar dit topic :
          Op diverse site's is te lezen dat div. merken, waaronder o.a. Canon, Fuji, Konica Minolta en Sony problemen hebben met ccd's van camera's. Deze camera's zijn geproduceert in de periode 2002 - 2004 Ook op de onderstaande site is te lezen om welke type camera's het gaat. Kijk hier (http://www.dpreview.com/news/0510/05100701s

          Ik vermoed dat de winkelier waar je naartoe geweest bent gewoon meer winst maakt bij de verkoop van de Nikon, of dat hij er een in stock had die hij absoluut kwijt wou geraken. Eerlijk gezegd denk ik dat Canon en Nikon aan elkaar gewaagd zijn wat de duurzaamheid betreft. Conclusie, ga naar een andere winkel
          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

          Comment


          • #6
            Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

            Als ik die mannen bezig hoor moet ik vaak lachen maar als ik mij dan realiseer dat er ook heel wat zaken zijn waar ik niets van weet en ik dan luister naar wat zo een verkoper zegt doet mij weer schrik krijgen.

            Comment


            • #7
              Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

              Zelf heb ik de 350D al een 9-tal maand en heb er +/- 10.000 foto's mee gemaakt: nog altijd geen problemen mee gehad, dus ik denk dat de duurzaamheid wel meevalt.
              Laat u niets wijsmaken door die verkopers: zo ging ik onlangs bij de lokale fotoboer inlichtingen inwinnen over de prijs van een 50 mm 1.8, en kreeg als antwoord dat die lens tegenwoordig haast niet meer gebruikt word.... yeah right ..... dus daarom dat zoveel mensen hier die lens hebben

              Comment


              • #8
                Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

                Heb een Canon 300D en daar is nog niks mis mee en de teller staat hier op 7.000. Misschien zijn de BD-ers allemaal gelukzakken die alleen maar goede Canons gekocht hebben terwijl de slechte allemaal in die ene winkel geleverd werden. 't Zou kunnen. Dus beter daar niet kopen gezien de pechvogel misschien ook alle slechte Nikons gekregen heeft
                Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                Comment


                • #9
                  Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

                  is het mss mogelijk ook even de naam van de winkel te zeggen, zodat wij daar zeker niet meer langs gaan?
                  van zulke verkopers krijg ik echt iets e, ze hebben wat meer nikon in stock en gaan de rest dan maar slecht maken
                  als een klant binnenkomt en een 350D vraagt, betekend dit dat die klant weet wat hij wil, en moeten ze hun verkoperspraat maar achterwege laten!

                  btw, koop gewoon online, gaat u wellicht nog een pak euros schelen ook.
                  toen ik op zoek was naar winkel om mijn canon EF 100-400 te kopen ben ik gaan kijken bij actionshop.
                  die vroegen 2000€ (!!!) voor die lens, terwijl ik ze online voor 1450€ kon vinden...
                  het argument dat je in een winkel wel betere service krijgt en daarom wat meer betaald, vind ik ook maar zwakjes, zeker als je dit topic leest...
                  nu gebruik ik winkels enkel en alleen nog om bepaalde dingen te gaan testen, om ze dan daarna goedkoper online te kopen

                  langst de andere kant, de verkoper heeft niet echt gelogen, er is zelfs geen enkele 350D met werkende CCD....
                  1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
                  EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

                  Comment


                  • #10
                    Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

                    Hallo
                    Ik bezit al een heel tijdje, een Nikon D70 .. prachtcameraatje . Eigenlijk stel ik mij al een tijdje de vraag, hoe kunnen jullie zien, hoeveel foto's met dat toestel al getrokken zijn ? Die functie in mijn toestel heb ik nog niet teruggevonden...
                    Merci!
                    Nico
                    ---------------------------------------------
                    Nikon D750 + wat glasservies

                    Comment


                    • #11
                      Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

                      Hoi Nico,

                      In de Exif data van de laatste foto staat het aantal shutterclicks bij Nikon d70 vermeld...
                      ge moet maar ies kikke...

                      Comment


                      • #12
                        Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

                        Even gechecked met een exif-reader (gebruik die op http://www.takenet.or.jp/~ryuuji/min...fread/english/)

                        Als ik de files nader bekijk (zowel voor jpg als nef), vind ik niets terug kwa aantal foto's
                        ---------------------------------------------
                        Nikon D750 + wat glasservies

                        Comment


                        • #13
                          Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

                          Laat je niet van de wijs brengen door verkoopspraat en kies voor dat toestel dat je graag zou hebben. Zonder over een voorkeur (qua merk) te spreken: Ga nooit de winkel uit met een toestel dat je eigenlijk niet wilde kopen!
                          Indien deze winkel dus een voorkeur voor een ander merk camera heeft,.......ga naar een andere winkel en doe de koop van je leven.....

                          Succes met de aankoop!

                          Greetz,

                          The Fonz
                          Exactemundo!

                          Comment


                          • #14
                            Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

                            Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX
                            btw, koop gewoon online, gaat u wellicht nog een pak euros schelen ook.
                            toen ik op zoek was naar winkel om mijn canon EF 100-400 te kopen ben ik gaan kijken bij actionshop.
                            die vroegen 2000€ (!!!) voor die lens, terwijl ik ze online voor 1450€ kon vinden..
                            De officiele verkoopprijs die je kan vinden op de website van Canon-Belgie is 2065 euro. Je krijgt dus al 65 euro korting bij Action-Shop .
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: duurzaamheid Canon Eos 350d

                              Bedankt voor jullie reacties, jullie hebben me gerust gesteld om voor mijn oorspronkelijke keuze te gaan. En ik zal hem niet daar kopen, wees gerust.
                              Ik had eigenlijk al iets kunnen vermoeden aan het feit dat er geen Canons in zijn winkel lagen (dslr's dan). Wel Nikons, dat wel.

                              Aan GeForceFX: de winkel waar ik deze info kreeg was 'foto Bonneure', omgeving Brugge, die hier toch bekend staat als een degelijke zaak. Misschien had hij inderdaad andere redenen om me een Nikon te verkopen.

                              Om hem niet helemaal af te breken: het alternatief dat hij voorstelde was zeker niet slecht: die D70s zal ook wel een fantastisch toestel zijn. Maar ja: om een beslissing te nemen tussen twee toestellen moet je wel over de juiste info beschikken natuurlijk. Vandaar dat ik die hier even kwam verifiëren...

                              Belgische fotozaken blijken een stuk duurder te zijn dan hun Nederlandse collega's, vandaar dat ik overweeg om in Nederland te kopen. Enkel mogelijke garantiegevallen houden me wat bezig. Je begrijpt waarom die verkoper me zo'n schrik aanjoeg...
                              www.bigducksix.be

                              Comment

                              Working...
                              X