Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
    Is de zoeker niet ontregeld? Kijk hier eens: https://www.photoproshop.com/images/katz-eye/D200.pdf

    Nadelen D200 volgens mij:

    -autonomie
    -zoeker voor manueel scherpstellen
    -gewicht
    -geluid spiegel
    Bedankt voor de link.
    Misschien is de zoeker van mijn D200 ontregeld, maar dat was dan wel vanuit de fabriek. En mijn Fuji S2 (ook een Nikon body) had het ook... eigenlijk bleek elke Nikon/digitaal zoeker waarvan ik zelf de test gedaan of gezien heb (in totaal 4), een scheve zoeker te hebben. Ik spreek over consistent scheef, en zodanig dat het stoort zelfs op een foto op klein webformaat (tussen de 0.6 en 1.4° - dit lijkt weinig maar is zeer zichtbaar).
    Thom Hogan Himself heeft ook ooit op een dpreview forum iets gezegd in de trant van "ik heb nog geen enkele Nikon d-slr gehad waarvan de zoeker af fabriek recht staat". Ik vind dit echt ergerlijk en het maakt de zoekergrid (overigens wel een schitterend idee) een ironisch iets.

    Als we dan toch aan't zagen zijn en als vervolg op de post van fotofiel, nog enkele nadelen van ELKE dslr:
    - autonomie steeds (veel) kleiner dan analoog (dus problemen als je ruime tijd zonder stroom zit)
    - d-slr's zouden een USB poort moeten hebben waar je rechtstreeks een gewone harde schijf, een USB-stick enz. aan zou moeten kunnen hangen. Dan kan je daarop je foto's wegschrijven en, ideaal, ook door de inhoud van de schijf browsen via het scherm van de camera. De camera moet dan wel wat computer functies krijgen maar dat moet kunnen denk ik.

    Kris

    Comment


    • #62
      Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      allez... 'k zal dan ook maar eens meedoen:

      nadelen D50:
      _krappe zoeker
      _geen apart instelwiel voor diafragma
      _te weinig controls op de body (lichtmeetmethode, scherpstelmethode,...)
      _geen backlight van top display (wreed ambetant als je in't donker aan't werken bent)

      D2H
      _gewicht.... maar je kan er wel een nagel mee in de muur kloppen
      _ruis bij hogere ISO
      _povere kwaliteit display (goed om compositie en histogram te controleren maar nauwelijks geschikt voor scherpte te beoordelen, bovendien lijkt het display ook wat te flikkeren)
      _matige prestaties automatiche witbalans onder gemengd kunstlicht.

      Wouter.
      Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

      Comment


      • #63
        Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        D2X :

        rubber handvat van de CF-kaart-deur komt los bij intensief gebruik (oplossing = paar druppeltjes secondenlijm)
        nogal luide klik bij afdrukken
        Last edited by Adri H; 11 november 2006, 15:54.
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

        Comment


        • #64
          Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          ..............
          Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 16:10.

          Comment


          • #65
            Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            D2X
            - niet dezelfde dynamische range als de Futji S3 Pro, je kan wel veel ophalen in RAW maar dan moet je wel 10x zoveel tijd spenderen aan je foto's
            - je kan slechts tijden instellen tot max 30 sec, en bij nachtopnames is dat vaak, lees meestal tekort. (Kan nochthans softwarematig aangepast worden)
            Met een afstandsbediening lukt dat wel, maa dat kost veel, heel veel en je moet weer iets meer meesleuren
            - hoge ruis vanaf 400 en ondoenbaar vanaf 800 maar ruis is wel een werledprobleem
            - ik neem er veel te veel fotokes mee omdat hij mij zo lekker in de hand ligt en doet waarvoor en waarom ik hem gebruik en wat ik er van had verwacht buiten de drie bovenstaande items.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #66
              Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              bon, als eerste sony alphaer.....heb toestel nog niet zo lang dus echt heel erg goed ken ik het toestel nog niet

              - als ik niet goed oplet scheve horizon (moet eens opletten als het niet aan de zoeker ligt dus)
              - ruis bij hoge isowaarde
              - gebrek aan tweedehands toebehoren (maar dat wist ik dus op voorhand)
              - menu niet altijd even duidelijk te begrijpen (maar dat kan ook zijn door mijn nog niet echt goed kennen van het bakske)
              - luidruchtig bij afdrukken

              voor mijn analoge canon eos:
              hij ligt daar te liggen en niemand wil hem
              isowaarde niet echt correct (manueel instellen is beter)

              voor de sony dsc-p100/p120:
              - soms scherpstelproblemen en achteraf blijkt de foto dan toch scherp te zijn
              - moeilijk toegankelijk menu om instellingen te wijzigen
              - bij zonlicht scherm praktisch niet te zien: je ziet dan ook niet goed wat je juist fotografeert

              benieuwd naar de andere BDers met een SA
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

              Comment


              • #67
                Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Canon 350D

                -Zoeker te klein waardoor ik altijd met mijn bril loop te ******

                - Drive-mode knopje is te makkelijk in te drukken (met de neus) en dan staat de camera al snel op bv self-timer ipv continu(ja geld ook voor mij)
                Flickr

                Comment


                • #68
                  Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Nikon D2X :
                  -de zeer hoge ruis vanaf ISO 800 is dergelijke dure camera onwaardig. Nikon zou moeten beschaamd zijn om zoiets op de markt te brengen......en dan nog als topmodel.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Nadeel Digitaal:
                    zwart-wit toch nog steeds niet zo goed
                    Tja.... ik denk dat dit toch vooral te maken heeft met de manier waarop de omzetting gebeurd, en waarop er geprint wordt. Ik heb al digitale z/w prints gezien die toch echt wel goed waren.

                    Nikon D200:
                    ISO informatie in de zoeker
                    Gridlines
                    ISO kunnen aanpassen zonder daarvoor in een menu te gaan
                    Snelheid
                    synchro aansluiting voor studio-flitsen
                    LCD scherm


                    Toch wel hogere ruis vanaf ISO 400 dan ik had verwacht
                    Zoals iemand anders al opmerkte: plakkerig gevoel aan de rechter handgreep.
                    Fotolog -DevLog

                    Comment


                    • #70
                      Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Het nadeel van de D70 is: 1: boven 400 iso beeldruis.
                      2: Geen vergrendeling van de 'programmawiel'. Ik heb deze standaard op de 'P' stand staan. Bij het uit de tas nemen verschuif deze vaak.wat juist irritant is als je snel een foto moet maken. De automatische programma's vind ik totaal overbodig op dit toestel. Die verwacht je niet op een reflex.

                      Het Nadeel van de D200 is ook weer een niet vergrendelbare knop. De 'selectieknop scherpstelstand': staat bij mij standaard op 'S'. Ook hier weer bij het uit de tas nemen dat hij vaak verschuift naar de 'M' stand. Er zitten nog een paar niet vergrendelbare knoppen op zoals: selectieknop 'AF-veldstand' en 'selectieknop-lichtmeting' maar die verschuiven niet zo makkelijk.
                      Groot voordeel de D70 en D200 is 1: de goede lichtmeting zekere in combinatie met hun flitsers SB 800 en SB 600 flitsers.
                      2: Dat oude objectieven nog perfect bruikbaar zijn.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Olympus E-500

                        - zoeker is te klein om manueel scherp te stellen
                        - teveel ruis boven iso 400
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                        Comment


                        • #72
                          Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Oorspronkelijk geplaatst door wouterdhoye Bekijk bericht
                          allez... 'k zal dan ook maar eens meedoen:

                          nadelen D50:
                          _krappe zoeker
                          _geen apart instelwiel voor diafragma
                          _te weinig controls op de body (lichtmeetmethode, scherpstelmethode,...)
                          _geen backlight van top display (wreed ambetant als je in't donker aan't werken bent)


                          Wouter.
                          Voeg daar het ontbreken van de gridlines en een iets te trage AF aan toe, en dan zul je alle kwaaltjes van de D50 wel hebben.

                          Erik

                          Comment


                          • #73
                            Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                            Jammer dat Nikon nog niet met een firmware op de proppen komt voor de D80 ivm overbelichting in matrix-stand.

                            Gr kees
                            Nogmaals D80 (die nog weinig voorkomt in dit topic )

                            Ik vind hem toch nog veel ruis vertonen vanaf 800 iso.
                            Ik kan niet zeggen dat het beter geworden is na de D70

                            Gr kees
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • #74
                              Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              D80

                              - nef-formaat niet zo photoshopvriendelijk als het zou moeten, is grove ellende, of 1) je importeert met de nef-plugin zonder veel instelmogelijkheden dus 2) je importeert met de adoberaw-plugin helaas met verlies van een resem camera-instellingen. in het eerste geval is het raw(nef)-formaat nutteloos, wanneer je nauwelijks iets kan veranderen, in het tweede geval zijn een aantal camerafuncties waardeloos, wanneer je ze foto per foto achteraf met photoshop moet (her)bepalen
                              - batterij-autonomie is niet zo spectaculair (ook niet wanneer je in singleshot-mode blijft én het schermpje nauwelijks gebruikt)
                              - iso niet zichtbaar in scherm, wel met programmaknop, wat ik belachelijk vind (laat het dan meteen zien, lijkt me kreupel maken van een camera omdat hij nou eenmaal goedkoper moet zijn dan een d200).
                              - stof onder mijn beschermkapje. ze hadden beter een aantal kleefplastics meegeleverd
                              Last edited by arnoudt; 11 november 2006, 10:49.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Ik hoop dat compactjes ook kunnen in deze topic; heb nog geen dslr (aant sparen), dus bij deze mijn Canon PowerShot S70:


                                - veel manuele instellingen voor een compactje
                                - CF-kaartjes en zelfde batterij als de Canon Eos 350D en 400D (mijn volgende)
                                - behoorlijke groothoek (28mm)
                                - 9-punts AiAF
                                - je maakt er gewoon goede foto's mee


                                - usb 1.1 (enkel nadeel als je foto's overzet met de usb kabel)
                                - klein schermpje (1,8"; is dan ook al een kleine 2 jaar oud)
                                - weinig tele (100 mm)
                                - geen dslr natuurlijk
                                Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                                http://www.orlik.be

                                Comment

                                Working...
                                X