Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Canon EOS 1000D: ruis vanaf iso 800

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk bericht
      Canon EOS 1000D: ruis vanaf iso 800
      Zelfs op ISO100 is onder sommige omstandigheden al ruis te zien.
      Als de ruis te erg is kun je best in RAW mode schieten en de ruis met software (bv. Noiseware) weghalen. Dat geeft doorgaans betere resultaten dan de ingebouwde ruisonderdrukking van de camera.
      Zo krijg ik op ISO6400 nog bruikbare plaatjes met mijn 500D.
      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Ik vind het jammer dat in elke post het woord 'jammer' staat. Wat een gejammer, zeg.

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
          Ik vind het jammer dat in elke post het woord 'jammer' staat. Wat een gejammer, zeg.
          [Mod]Op deze pagina komt "jammer" alleen voor (wel 3x in jouw post).
          Maar als je eens een andere jeremiade over "jammer" wilt lezen, dan kan ik je dit draadje aanbevelen. Anderhalf jaar oud, maar nog fris! [/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Nadeel 5D. Makkelijk stof "in de zoeker".
            Nadeel 550D. Iso in relatief grote stappen.

            Verder geen klachten

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Ik ben blij met wat ik heb......
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Ik ben blij met wat ik heb......
                Ik ook

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Heb sinds half mei een Canon 7D (voorheen 10D>20D>40D). Bemerk dat ik, en zeker in lowlight situaties, heel wat minder scherpe foto's heb. AF lijkt af en toe serieus de mist in te gaan. Heb al raad gevraagd op bekende fora maar meestal krijg je terug de kritiek in de zin van 'het is de fotograaf', 'het is de lens', 'het is de camera'. Is in elk geval weinig 'lijn' in te krijgen. Heb ook al testjes gedaan met bijv de batterij-test (paar batterijtjes op een lijn achter elkaar) en zelfs dan zit de AF er soms bal naast (alhoewel het in de viewfinder ok lijkt).

                  Kan best zijn dat ik de camera nog moet leren gebruiken, maar tot nu toe moet ik eerlijk zeggen dat ik niet gigantisch onder de indruk ben tov mijn 40D. Camera heeft natuurlijk heel wat voordelen ook en kan zijn dat ik de AF nog moet leren kennen, of het kan zijn dat er toch iets scheelt aan de camera/lens (al laat ik dat liever tot allerlaatste conclusie).
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                    Heb sinds half mei een Canon 7D (voorheen 10D>20D>40D). Bemerk dat ik, en zeker in lowlight situaties, heel wat minder scherpe foto's heb
                    Kun je wat voorbeelden posten met exif??

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Zie objectieven forum
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        bij slechte foto's : voor 80% persoon achter het toestel
                        Jos
                        Site

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                          Zie objectieven forum
                          Linkje naar het betreffende topic??

                          Verder al micro adjustment geprobeerd in de 7D??

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Ja maar zoals ik reeds heb aangehaald daar, krijg ik zeer inconsistente af problemen. Het is dus niet altijd front of back focus, af zit er gewoon af en toe heel sterk naast. Maar ik wil nog beetje testen of het niet aan mezelf ligt.
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                              Ja maar zoals ik reeds heb aangehaald daar, krijg ik zeer inconsistente af problemen. Het is dus niet altijd front of back focus, af zit er gewoon af en toe heel sterk naast. Maar ik wil nog beetje testen of het niet aan mezelf ligt.
                              Inconsistente AF problemen liggen eigenlijk altijd aan de gebruiker. Als het toestel of de lens niet goed is dan kun je dat reproduceren. Nu is de AF functie van de 7D een stuk geavanceerder dan jouw vorige toestel. Dus denk dat je inderdaad even opnieuw goed moet inlezen en proberen.. Succes..

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Ik vrees dat je daar de bal toch een beetje mis slaat... Als je wat online forums afzoekt (jaja, ook dit hier) zal je zien dat er meer 7D's zijn die problemen vertonen, ook in handen van professioneel fotografen, die al digitaal werken sinds de eerste DSLR's er waren... Dan is er toch echt wel iets anders mis...

                                Comment

                                Working...
                                X