Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    dat het een canon is met als gevolg ook onderhevig is aan de beruchte canon service ...
    net een 6 maanden oude camera binnen gedaan en zal 6 tot 8 weken mogen wachten ...

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Nikon D60

      - enkel ondersteuning voor AF-S lenzen met SWM
      - slechts 3 focuspunten

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Canon 30D

        => Niet goed boven ISO 400 + niet aangegeven in zoeker...
        => AF te traag.

        Voor de rest zéér tevreden over, voor mij voldoende pixels voor privé.
        Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
          Over de D90. Prima toestel, maar ik vind sommige bedieningen niet intuïtief genoeg.
          Voorbeeld: als je een foto bekijkt en inzoomt, moet je daarna volledig uitzoomen om naar de volgende foto te gaan.
          Ander voorbeeld: het ISO instelknopje vervult een dubbelfunctie met inzoomen. Als ik na het bekijken van een foto, mijn ISO wil aanpassen om de volgende foto te maken, moet ik eerst de foto wegklikken, anders ga ik weer inzoomen op de bekeken foto.
          Laatste voorbeeld: ik zou het fijn vinden als het info scherm eenvoudig aan kon blijven staan. Nu verdwijnt deze automatisch na een paar seconden, terwijl hij heel handig is bij nachtfotografie.

          Verder niks te klagen: ben dik tevreden en schiet er gemiddeld 100 foto's per dag mee.
          De tijd dat het info-scherm aan staat, kun je instellen:
          custom setting menu
          c:d shooting display
          c4 monitor off delay
          shooting info: in te stellen tot 1 minuut lijkt me

          Het grootste nadeel van de D90 is, dat het zo een fijn toestel is, dat er geld bij moet voor extra lensen om het fotoplezier nog groter te maken.
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Sony Alpha 200: te veel ruis vanaf ISO 1600.

            Voor de rest ben ik er zeer tevreden over.
            about.me/stijnv

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Nikon D50

              In vergelijking met duurdere dslrs veel ruis. Het topstatuslcd is niet verlicht en redelijk wat instellingen zijn in een menu verstopt. Het schermpje is me ook wat te klein en niet erg scherp. Verder vind ik het vooral niet zo tof dat vele oude lenzen niet met automatische lichmeting werken. Deze laatste en het niet verlichtlcdschermpje vind ik de grootste nadelen.

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Service canon is een slakkegang en dit stapelt zich maar op door hun focusproblemen.
                Focussys is volledig achterhaald
                Momenteel canon, Ja wat zal de volgende zijn Canon?????????????????????

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Panasonic Lumix DMC-FZ10:

                  Zoveel nadelen kan ik eigenlijk niet verzinnen over mijn fototoestel. Het grootste nadeel tegenwoordig is dat het slechts 4 megapixels heeft. Toen in der tijd was dat normaal, maar tegenwoordig hebben bepaalde gsm's er al meer.
                  Verder zie ik dat er op de één of andere manier een zeer kleine hoeveelheid stof in mijn lens geraakt is
                  De kleuren van de foto's die ik met m'n fototoestel neem zijn niet altijd zoals in de werkelijkheid. Vaak zijn ze iets te dof. Vermits wat 'prutsen' op de computer lukt het wel om die kleuren terug te krijgen.
                  Wanneer je een ganse middag met dit toestel rond je nek loopt, begint het gewicht ervan (540 gram) al wat door te wegen. Dit heeft misschien ook te maken met de mindere kwaliteit van de draagband (of hoe je het ook noemt).
                  Het toestel heeft ook een filmmodus, maar de kwaliteit van de filmpjes is heel laag en niet geschikt voor gebruik. Maar dit doet er op een fotografieforum eigenlijk niet toe.
                  Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gaiphia Bekijk bericht
                    Panasonic Lumix DMC-FZ10:

                    Zoveel nadelen kan ik eigenlijk niet verzinnen over mijn fototoestel. Het grootste nadeel tegenwoordig is dat het slechts 4 megapixels heeft. Toen in der tijd was dat normaal, maar tegenwoordig hebben bepaalde gsm's er al meer.
                    De vraag is dan of je met die meerdere GSM pixel effectief ook meer en beter ziet!!!
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                      De vraag is dan of je met die meerdere GSM pixel effectief ook meer en beter ziet!!!
                      Daar heb ik geen idee van. Ik heb nog geen foto's gezien van een dergelijk gsm-toestel. Maarja, de technologie gaat zodanig snel vooruit ...
                      Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door fantastisch Bekijk bericht
                        Jammer dat een D50 zo lang niet reageert als je net een foto met lange sluitertijd hebt gemaakt.
                        "lange-sluitertijd ruisreductie" uitschakelen helpt misschien?
                        Canon 450D

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          canon 450 D ;
                          beetje omslachtige bediening AV in Manuele stand; Tv is met wieltje, AV is met belichtingscompensatieknopje inhouden en dan datzelfde wieltje ...
                          Canon 450D

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            D70.
                            Je kunt inderdaad de ISO instelling niet zien in de zoeker.
                            Wanneer de camera op automatisch staat , blijf hij zijn "voorkeur " ISO waarde aanhouden.zolang met de andere parameters de belichting correct kan geregeld worden. Dat vind ik fout, zeker met de ruis bij hogere ISO waarden. Bij "aut" zou de ISO bij voorkeur automatisch zo laag mogelijk moeten zijn.
                            Wanneer gebruik je aut? Wanneer je een paar snelle foto's wilt nemen en geen tijd hebt om alles te controleren. Als de ISO dan toevallig op 1600 staat zijn de foto's onbruikbaar. Je vind de ISO instelling ook niet terug in de Exif , ze komen wel op het scherm als je de foto's bekijkt met de camera.
                            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Momenteel in het bezit van een oude Canon EOS 1D. Wat me brengt tot de nadelen van dit toestel zijnde:
                              4 Mpx
                              Hoge ruis
                              Weinig contrast in de foto's
                              Veel batterijverbruik

                              Maar het is nog steeds snel en het is onverwoestbaar. En het heeft een heldere zoeker, met de juiste lenzen is het heel scherp maar dit zal bij bijna elke toestel wel zijn.

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Nadelen die in op D 300 ondervind.

                                Niet waterdicht
                                Geen Histogram
                                Geen user presets
                                Geen highspeed zelfontspanner
                                Geen Full frame
                                Geen...Geen..

                                Maar ik ben er wel tevreden mee om er me te doen wat ik moet doen namelijk fotos maken.
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

                                Comment

                                Working...
                                X