Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    D70 :

    1.BGLOD
    2.regelmatig melding FOR en CHAR zonder reden ?!
    3.klein LCD scherm

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      wat is BGLOD?

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
        wat is BGLOD?

        BGLOD of Blinking Green Light of Death : een probleem waarmee iedere D70 vroeg of laat te kampen krijgt. Wordt gratis hersteld door Nikon.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          De 5D: kleine minpuntjes, maar 't zijn maar kleintjes:
          • Vrij groot en zwaar, zeker met de grip erop, en zeker met mijn klein pollekes. 'k Heb er da riempje moeten bijdoen om het lange tijd te kunnen vasthouden met 1 hand. Ik ben niet zo'n nekmens en ik kom van een 350D
          • Die printknop. Die is echt wel.. nutteloos. 'k Heb nu ook zo'n printer waar da mee werkt maar wa voor bocht dat daar uitkomt op die manier en 't ondersteund dan nog geen RAW.
          • Lenskeuze: geen EF-s (well duh!) maar d'r is geen vergelijkbare lens op FF om de 17-55 2.8 IS te vervangen. 't Is kiezen tussen de 24-70L (zwaarder en groter dan nen bokaal frankfurters!) en de 24-105L IS die dan weer die stop licht meer mist.
          Maar 't zijn maar kleine puntjes hoor Grote voordeel: ruis. Trekken op ISO 1600 zonder twijfelen, yuppie!
          pixelpusher

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            De S9500 zit hier nog nergens tussen?

            - De manuele scherpstelling is rampzalig zelfs met het vergrootglas ingeschakeld.
            - De automatische scherpstelling in het donker is niet zoals het zou moeten zijn, zelfs niet met het ingebouwd lichtje. Dit nadeel geldt niet voor foto's van bv verlichte gebouwen.
            - De command-dial schijnt na een paar duizend foto's zijn oren te laten hangen, maar daar heb ik na 6000 foto's nog altijd niets van gemerkt, gelukkig .
            - Alles vanaf ISO-800 geeft teveel ruis... dat wordt DE reden om over te schakelen naar een spiegelreflex .
            - De interne flits hadden ze er beter gewoon uitgelaten... verloren geld.
            Last edited by DidierS; 4 januari 2007, 18:42. Reden: belichting is niet gelijk aan verlichting

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Canon 5D, niet veel slecht over te zeggen: de dubbele on-stand die me soms verwart, het té blinkend scherm (opgelost door zo'n kapje), vignettering op de 16-35L (automatisch gecorrigeerd door DxO).

              De grootste domheid vind ik dat ze (de meeste constructeurs) niet snappen dat er in digitaal 3 vrijheidsgraden (iso, tijd en opening) zijn in plaats van 2 analoog (tijd en opening, iso voor de ganse film). Waarom is de iso instelling niet even gemakkelijk te varieren als de tijd of opening? Of waarom is er geen automatische aanpassing bij een vaste sluitertijd/lensopening combinatie?

              Waarom bakken ze Bleutooth ook niet ineens in, in plaats van die domme printknop?
              Last edited by Koen Bé; 8 januari 2007, 17:52. Reden: nog wat vergeten
              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                canon 400D
                het display is zo groot (wel mooi schermpje)
                ik zit er steets met mijn neus of wang tegen aan waardoor hij snel vettig wordt
                en zoals andere al melden geen spotmeting
                Canon EOS400D + Canon 18-55 + Sigma 70-300/F4.0-5.6 + Speedlite 430EX + sandisk-ultra II 1gb - 2GB en een Olympus SP310 compactcam

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  D70:
                  - gn mogelijkheid tot ISO 50
                  - Zoeker staat 'los', zodat ik soms scheve horizonten heb.
                  - Zoeker te klein
                  - Die crop-factor van 1,5
                  - Slechts 6,1 milj megapixels
                  - Teveel ruis bij nachtfoto's (zelfs op ISO 200)
                  palenta !!

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    mijn D70

                    - slechts 5 scherpstelpunten (werk meestsal in AF-C, anders is dit geen zo'n probleem...), 9 scherpstelpunten was top geweest.
                    - zoeker iets te klein en te donker (zolang je geen beter gezien hebt is dat wel ok hoor...)
                    - nog geen BGLOD (hout vasthouden), maar de dag dat ik het vang zal ik vloeken. Hopelijk niet op reis.

                    - nog ééntje bijgevonden dit weekend: oogcorretie zoeker gaat slechts tot -1.5, zodat ik altijd met bril moet trekken,

                    voor de rest kan dat machien nog altijd veel meer dan ikzelf kan...top


                    groeten,

                    nayy
                    Last edited by nayy; 7 januari 2007, 22:34.

                    Comment


                    • Konica Minolta 7D

                      - Auto belichting , WB en flits vaak niet erg goed
                      - Te luide sluiter en mirror.
                      - Lens release button wordt vaak perongeluk ingedrukt waardoor men soms tijd kan verliezen bij een belangrijke shot.
                      - Batterijcapaciteit te klein, meestal slechts goed voor 300 foto's ofzo. ((Groten)deels te wijten aan Anti-Shake natuurkijk).
                      - Mirror lock-up enkel bij 2s timer functie.
                      - Geen geavanceerd "RGB" histogram, om belichting te perfectioniseren.
                      - Relatief veel ruis in vgl. met concurrentie.
                      - Maar 6.3MP

                      Minder belangrijk:
                      - Geen geavanceerde timerfuncties.
                      - Zoeker kan nooit groot genoeg zijn. Had graag een beter passende oogkap gehad.
                      - AF kan beter.
                      - DOF preview knop niet alitijd goed binnen bereik (waarschijnlijk persoonlijk)
                      - Nogal aan de zware kant.
                      - Focus instelknop verdraait soms perongeluk (terwijl men door de zoeker kijkt bv. en er tegen botst)
                      - Geen universele flitsschoen.
                      - Geen auto expose to the right
                      - Afdichtingen kunnen beter, zoals van de usb poort bv.
                      - Iso waarde niet continu weergegeven in zoeker. Iso knop wel blindelings bereikbaar.
                      - Focus van lenzen verdraait telkens richting oneindig bij het in en uitschakelen.
                      Last edited by Guust-Fi; 6 januari 2008, 17:37.
                      Konica Minolta Dynax 7D -- Dell 2407WFP-HC Monitor (A00)
                      Current Project: diymidicontroller.blogspot.com

                      Comment


                      • Nikon D50

                        Ik vind het verschrikkelijk dat mijn D50 geen lichtmeting heeft op een volledig manueel objectief.
                        Ik mis ook vaak de DOF-preview button van mijn ist DL (vooral voor macro dan).

                        Schermpje is mss net te klein (was ook beter op het pentax'ke)

                        Misschien was de flits commander functie ook wel leuk geweest?

                        Dat zal het wel zijn

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Pentax K100D

                          Automatische witbalans niet te vertrouwen. (Eens je dit weet is het geen probleem)
                          Jagende focus bij weinig licht.
                          Slechts 4 continue opnamen achter elkaar.

                          Verder een prima toestel!
                          Pentax K100D - DA 18-55 Kitlens - Vivitar 28-210 f4.2 - Sigma 70-210 f4
                          http://francie.vankrunkelsven.net

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Canon Eos 20D : stof op de sensor van bij het begin van de aankoop.Had daarvoor twee 10Ds en nooit stof gezien.

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Konica Minolta 7D:
                              - AF-snelheid, de analoge voorgangers lijken sneller???
                              - Mijn volgende camera heeft een Sony logo ipv een Minolta

                              Bovenstaande is overigens niet erg belangrijk voor mij, anders had ik ook nooit die 7D gekocht he

                              - First Black Frame, de meeste 7Ds krijgen hier last van. De mijne vooralsnog nog niet. Ik heb er dan gelukkig ook wel een van de laatste. Preventief laten maken is geen optie, dan moet ik enkele weken zonder. Wellicht koop ik er later eentje tweedehands waarbij ik het euvel laat verhelpen.

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Vooruit dan maar

                                Canon 30D

                                - De plaatsing van de aan/uit knop en de 2 standen. Als ik op stap ben, slaat de camera vaak op uit of een standje lager -> al veel gemiste foto's daardoor.
                                - De printknop, wie gebruikt zo'n ding? Zou leuk zijn als die bv voor belichtingscompensatie kon geprogrammeerd worden
                                - Focus hulp bij manuele instelling (prisma's o.i.d. zoals in de goede oude tijd)
                                - Geen iso waarde in zoeker of op lcd (je hebt niet altijd meteen door dat je op 800 iso zit te trekken midden op de dag)
                                - Geen bescherming op lcd scherm, ik heb er nog nooit problemen mee gehad maar ik zit steeds aan dat verdomde ding te denken
                                - Geen eenvoudiger systeem voor mirror lockup of belichtingscompensatie

                                Verder best tevreden. grts Frederico

                                Comment

                                Working...
                                X