Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dslr vervanger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dslr vervanger

    beste,

    wie van de geachte lezers heeft ervaring met fuji x100 of x10 als eventuele vervanger voor dslr

    hoe is de kwaliteit van de fotos en kunnen deze een hoogwaardige dslr vervangen op het vlak van kwaliteit?

    bedankt om te reageren

    met vriendelijke groeten,
    nikon coolpix s9100

  • #2
    Re: dslr vervanger

    Moderator Note: Verplaatst van ChitChat naar Camera's, omdat dit een vraag over fotografie is.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: dslr vervanger

      fuji x100 is niet echt aan te raden, de beeldkwaliteit is wel zeer goed voor 12mp sensor maar evenaart niet de kwaliteit van toestellen met de 16mp sensor.
      focus is tergend traag met dit toestel.
      heeft hybride zoeker systeem maar zowel de elektronische als optische zoeker is maar zozo, afblijven is de boodschap, is veel verkocht voor zijn retro look.
      als fuji wenst ga dan voor de e1, lijkt in alle opzichten een veel beter toestel.
      x10 weet ik niets van.

      als alternatief zou ik de sony rx100 bekijken (vaste zoom lens), de sony nex of panasonic/olympus m4/3, samsung nx), hebben veel beter toestellen in hun aanbod, alhoewel de fuji E-versie zou wel eens een van de betere kunnen zijn.

      Comment


      • #4
        Re: dslr vervanger

        de canon g1x wordt hier vergeten denk ik, aan de foto's te zien die ts neemt, is dit mi een perfect toestel
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: dslr vervanger

          Ik heb een X10 en een SLR.
          Door de vele manuele controls ,de hele goeie beeldkwaliteit en de lichtgevoelige lens kan de X10 voor mijn part zeker een SLR vervangen in bepaalde omstandigheden.
          Ik denk hierbij vooral aan landschap enz.. overal waar DOF niet echt een rol speelt, en er niet te veel gevraagd wordt van de AF, zoals bij sportwedstrijden. De AF van de X10 is niet slecht hoor, maar toch niet hetzelfde als een SLR.
          De optische zoeker is wel bruikbaar, maar verwacht er ook zeker niet hetzelfde van als van een SLR. In groothoek zie je op een stuk van de lens, en er is niet van extra info in te zien. Gelukkig is het lcd-scherm zo goed dat het ook buiten prima bruikaar is.
          Ik doe wel eens aan Macro-fotografie, en daar is de X10 echt niet voor te gebruiken.
          Fujifilm X-T1 en X-T2

          Comment


          • #6
            Re: dslr vervanger

            zou ook mijn licht eens opsteken bij Olympus M4/3, met name de nieuwe pen''s, geweldige sensor, heb deze sensor in de OM-D zitten en voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen, heb daarnaast een 5D mark 2 dus ik heb goed vergelijkingsmateriaal. De Olympus doet daar nauwelijks voor onder op sommige vlakken (gemiddelde huis tuin en keuken fotografie).
            Daarbij heeft olympus en panasonic (zelfde suysteem) een aantal geweldige prime lenzen, ook een paar zooms die absoluut vergelijkbaar zijn met de vele duurdere en veel grotere canon/nikon varianten.

            Vaste lens is natuurlijk leuk en gemakkelijk, maar de lensjes van olympus zijn zo klein da je het moet zien als een extra optie op een soort van compacttoestel, de optie om te verwisselen indien je dit zou willen.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

            Comment


            • #7
              Re: dslr vervanger

              Ik zou dat niet kopen Eddy..het is een stadscamera voor het straat werk..En als je niet te lang moet wachten op de laadtijd...
              Ik heb reviews gelezen die positief zijn maar evenveel negatieve comments. Veel te duur voor wat je krijgt.
              Ik vind het wel mooi uitzien maar voor de rest...bwaaah ik weet het nie.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: dslr vervanger

                Het zou makkelijker zijn als we weten wat voor soort foto's je zoal maakt.

                Hier is alvast eentje dat gemaakt is met m'n X10

                Fujifilm X-T1 en X-T2

                Comment


                • #9
                  Re: dslr vervanger

                  Fuji X10 is goed, heel goed zelfs, ik vind deze zelfs beter dan de Canon G1X, maar als DSLR vervanger zou ik eerder denken aan de Fuji X-S1
                  Last edited by Franciskine; 18 november 2012, 13:43.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: dslr vervanger

                    Ik heb m'n 7D, 5D I, 17-40, 15-85, 50 1.4 en 135 L weg gedaan nadat ik een X100 heb gekocht. Nog geen moment spijt van gehad. Voor wat ik fotografeer is die 23mm (35mm equiv) uitstekend.
                    De X100 was in het begin inderdaad een verschrikkelijk vervelend baasje maar met de laatste firmware hoor je me niet klagen. Een sportcamera zal het nooit worden.

                    Het grootste verschil met de X100 is dat je anders zal gaan fotograferen. Het ding is licht en compact, valt amper op en geeft een uitsekende beeldkwaliteit (zeker met RAW bestanden) zodat je hem overal meeneemt. Iets wat ik met een slr nooit deed. Zoals je van zoveel mensen hoort die een X100 gebruiken, ik heb dat plezier terug gevonden dat ik had bij m'n eerste fototoestel.

                    Als je voornamelijk sport, actie, kinderen, ... alles wat snel gaat fotografeert dan is het niet je ding. Hou je van landschappen, mensen, straat dan kan ik hem alleen maar aanraden.

                    foto's hier zijn allemaal X100: http://www.flickr.com/photos/kurv

                    Jelle
                    Flickr

                    Comment

                    Working...
                    X