Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSC 717 remote

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSC 717 remote

    Ik ben van zins eens te proberen luchtfoto's te maken met behulp van een vlieger (sorry, kite heet dat natuurlijk tegenwoordig). Nu heb ik een Sony DSC F505V en een Sony DSC F717. Een ding wat voor beide camera's ontbreekt is een methode om 'remote' een foto te nemen. Nu hebben beide een ACC connector (waar de Flash bijvoorbeeld in gaat) hier zou een remote (met kabel) op moeten passen die het een en ander kan bedienen in de camera.

    Nou kan ik wel zo'n remote met kabeltje kopen, maar ik ben bang dat die vlieger niet echt op gaat (de kabel is maar een of twee meter). Dus daar heb ik weinig aan.

    Als ik nou eens wist hoe die remote via dat ACC connectortje een foto neemt, dan kon ik misschien zelf iets bouwen wat bijvoorbeeld op afstand te bedienen is, of voor mij part 1 foto per minuut neemt. (kan ik mooi een uur vliegeren (of heet dat dan weer kiten?))

    Mijn vraag is dus: heeft iemand zo'n afstandbediening? (het ding heet RM-DR1) en schijnt op meerdere Sony camera's te passen. En enig idee hoe het geval werkt? (er blijken ook speciale statieven te zijn die zo'n afstandbediening hebben)

    dank voor hints & tips!


  • #2
    Hi Frost_Azimov,

    Ik heb een F717 en een RM-DR1.
    Wat is het dat je precies wilt weten?
    De draad is 1,50 lang.
    Je kunt er de camera mee aan en uit zetten, in- en uitzoomen, en er zit een sluiterknop op, waarmee je ook kunt pre-focussen.
    Verder zit er een lusje aan om het ergens aan te kunnen hangen.

    Danielle

    Comment


    • #3
      Hoi Danielle,

      Ik ben er inmiddels achter dat het LanC protocol wordt gebruikt op de DSC-F707 en DSC-F717. Dat houd in dat er een hoop via dat kleine connectortje gedaan kan worden. Helaas mij iets te duur & ingewikkeld om op deze manier mijn camera remote aan te sturen.

      Ik heb inmiddels al een methode met RC en een Servo bedacht & getest, werkt ook prima & veel goekoper! ;-)

      Desalniettemin bedankt voor je antwoord!

      Comment

      Working...
      X