Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drone fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Drone fotografie

    Is er hier kennis over drone fotografie?
    Het valt mij op dat er de laatste tijd in TV-programma's regelmatig panoramische beelden een plaats hebben gekregen en ik vermoed dat die met een drone geschoten werden.
    Onder andere in de reeks "De Columbus" Ik zie wel wat in dit soort landschapsfotografie.
    Wie heeft er info en/of ervaring hiermee?
    Een toestel dat mij interesseert is de Phantom 4 PRO+ Obsidian van de Chinese fabrikant Dji. Vooral omdat dit één van de weinigen is met een 1" sensor die nog min of meer betaalbaar is.
    Straatfotograaf in Antwerpen

  • #2
    Re: Drone fotografie

    Probleem is:waar moogt je daarmee vliegen,en blijkbaar moet je ook de één of andere licensie hebben om te mogen vliegen.(behalve in je tuin)
    Wil je het allemaal wettelijk houden;niet eenvoudig.
    Veeg ja aan alles je voeten:geen probleem.

    Comment


    • #3
      Re: Drone fotografie

      Op TV gebruikt men waarschijnlijk niet de gewone consumer drones. Bij reizen Waes liet men eens zien hoe men de gecrashte drone uit een boom moest gaan vissen. Het was een redelijk groot exemplaar.
      Dan zijn er de nodige vergunningen. Je moet een cursus volgen en een licentie halen (€€!) en dan zijn er nog een hele boel restricties waar (afstand tot luchthavens, bewoonde gebieden...), hoe hoog e.d. je mag vliegen. Daarna komen dan de restricties wat je mag filmen.....
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Drone fotografie

        In België kan je bijna nergens wettelijk toegestaan vliegen met een deftige drone

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Drone fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          In België kan je bijna nergens wettelijk toegestaan vliegen met een deftige drone

          grts
          Sieg
          Correctie, in België mag je (als privépersoon) nergens vliegen zonder de nodige attesten, vergunningen en vlieglicenties (Is uitgebreid gedocumenteerd, een Brits familielid kreeg een drone als kado en kreeg hier de koude douche wegens "vliegverbod" ...)

          Comment


          • #6
            Re: Drone fotografie

            Voor een groot stuk begrijpelijk dat er regels zijn.
            Ik wil niet dat er drones over mijn hof vliegen.
            En Google maar eens op "drone botsing vliegtuig"
            Er zijn er die 3 tot 5 km hoog gaan.. ;-)



            --
            mlap.
            T.T.

            Comment


            • #7
              Re: Drone fotografie

              Ik ben tot de conclusie gekomen dat je beter een nieuwe lens ipv. een drone koopt, omwille van de uiterst beperkte inzetbaarheid.
              Naast al die attesten, moet je ook eens nagaan wat de wachttijden zijn voor die cursussen :-)

              In nl heb je een zeer overzichtelijke kaart van de no-fly-zones voor drones:


              En inderdaad, ik heb geen behoefte aan drones die over mijn tuin zweven :-)

              Dpaul
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

              Comment


              • #8
                Re: Drone fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                Is er hier kennis over drone fotografie?
                Het valt mij op dat er de laatste tijd in TV-programma's regelmatig panoramische beelden een plaats hebben gekregen en ik vermoed dat die met een drone geschoten werden.
                Onder andere in de reeks "De Columbus" Ik zie wel wat in dit soort landschapsfotografie.
                Wie heeft er info en/of ervaring hiermee?
                Een toestel dat mij interesseert is de Phantom 4 PRO+ Obsidian van de Chinese fabrikant Dji. Vooral omdat dit één van de weinigen is met een 1" sensor die nog min of meer betaalbaar is.
                Heel simpel, in dit schijtland mag niks. Toch zeker niet op gebied van drones.
                Dus, als je het toch wilt doen dan kan dat idd als je aan alles je voeten veegt, en er zijn er genoeg die dit doen. Wat wil je, met al die regelneverij hier.
                Er moeten regels zijn om alles veilig te houden dat wel maar hier in dit land is het ronduit belachelijk. (wat niet eigenlijk)
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #9
                  Re: Drone fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  Heel simpel, in dit schijtland mag niks. Toch zeker niet op gebied van drones.
                  Dus, als je het toch wilt doen dan kan dat idd als je aan alles je voeten veegt, en er zijn er genoeg die dit doen. Wat wil je, met al die regelneverij hier.
                  Er moeten regels zijn om alles veilig te houden dat wel maar hier in dit land is het ronduit belachelijk. (wat niet eigenlijk)
                  Mijn regelneverij is poepsimpel .. al wie met een drone boven mijn "grondgebied" vliegt die knal ik uit de lucht, ik hoef geen pottenkijkers.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Drone fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Mijn regelneverij is poepsimpel .. al wie met een drone boven mijn "grondgebied" vliegt die knal ik uit de lucht, ik hoef geen pottenkijkers.
                    Voila, zo denk ik er ook over, buiten pro gebruik voor politie en hulpdiensten zouden die dingen moeten verboden worden.
                    Met beperkte uitzondering van vliegen in clubverband en meetings natuurlijk.
                    Eigenlijk verbaasd het mij dat dat niet reeds zo is, bedenk maar eens wat kwaadwilligen daarmee kunnen uithalen.
                    Pas op, ik vind de technologie die er achter steekt en wat je er mee kan formidabel hoor, maar tegelijkertijd vind ik het
                    onverantwoord dat die dingen vrij verkocht worden.
                    Twee jaar geleden toen we op weg waren in Frankrijk vloog er een relatief grote boven de drukke snelweg,
                    (waarschijnlijk securité autoroute) maar stel dat dat ding plots om een of andere onbestuurbaar wordt en neerstort
                    op die drukke snelweg.....
                    Om nog niet te spreken over kwaadwilligen die er een aanslag mee willen plegen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Drone fotografie

                      Knal ik uit de lucht ? Is uw wapen dan geregistreerd anders mag dat ook niet !
                      Plegen ze er een aanslag mee ? Met vrachtwagens doen ze het ook hoor die ook verbieden ?
                      Heb drone beelden gezien van een drone op 15 m hoog geen gezicht te herkennen enkel een persoon maar zeker niet herkenbaar . Dat wil niet zeggen dat ze boven uw tuin mogen vliegen ! Maar op openbare plaatsen of boven een veld ?
                      Wie heeft daar last van ? En zotten heb je overal op de weg ook .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Drone fotografie

                        Het enige dat ik er over weet is dat je daar een vliegbewijs voor moet halen, een vriend was daar lessen voor aan het volgen om mee de mogen doen aan dat examen (eigenlijk zo als bij een auto!)
                        Hij heeft het nodig voor zijn werk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Drone fotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Om nog niet te spreken over kwaadwilligen die er een aanslag mee willen plegen...
                          Dat is toch al verboden, wat je ervoor wil gebruiken.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Drone fotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Mijn regelneverij is poepsimpel .. al wie met een drone boven mijn "grondgebied" vliegt die knal ik uit de lucht, ik hoef geen pottenkijkers.
                            De redenering is goed .. de uitvoering van het knallen zal iets anders zijn.
                            Die illegale "wild-vliegers" zal je nooit kunnen tegenhouden.. wat je intenties ook moge zijn.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Drone fotografie

                              Zoals dikwijls geldt: de goeie moeten het met de slechte bekopen. De overheid moet spijtig genoeg altijd uitgaan van het slechtst mogelijk scenario en daarop de wetten formuleren. Maar daarmee ontnemen ze veel mensen de kans om met bv. drones leuke dingen te doen waar niemand last van heeft....

                              Comment

                              Working...
                              X