Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DRINGEND! Tips nodig...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DRINGEND! Tips nodig...

    Hallo

    Net zoals zovelen op dit forum: iemand advies welke camera ik het beste koop?
    Ik dacht aan een 600€ maximum, liefst wat minder (zodat ik nog een grote geheugenkaart enzo kan bij aanschaffen).
    Ik heb al enorm veel opgezocht maar kan er echt niet meer aan uit...

    Mijn overwegingen:
    de Canon PS A40 (379€ hier)
    Pentax 330GS
    Kodak DX 4330
    Nikon Finepix 2500


    Het toestel zou voor ALLES gebruikt worden Zeker voor het fotograferen van mijn huisdiertjes (ratjes), die vaak nogal beweeglijk zijn en bij een compacte camera zo uit het beeld Dus dichtbij en binnen. Verder ook nog voor reizen, mooie buitenbeelden,... .
    Belangrijkste is voor mij de beeldkwaliteit. Mooie reeële kleuren, echt ogende foto's, geen duidelijke pixels enzo
    Verder liefst een niet te lomp toestel, daar ik erg graag fotografeer en hem graag zoveel mogelijk overal zou meesleuren.


    Ik hoop zooooo dat jullie me raad kunnen geven! Ik geef liever wat meer zodat ik zéker tevreden ben natuurlijk, en er jaaaaren mee wegkan. Maar ik las zoveel positief over de A40 (die wel al 'oud' is vergeleken met andere modellen dan weer), de andere zijn wel niet zoveel duurder voor een 3.0MP. Iemand een tip? Een totaal ander model mag ook hoor

    Alvast 1000x dank
    Het is erg dringend ik doe al maanden research en zou ZEKER zaterdag erom gaan, kan anders blijven wachten...

    groetjes
    Marie-Line
    Pentax SFX 50mm f/1.4 • Canon 350d ¤ Sigma 18»50mm f/2.8 ¤ Sigma 70»300mm APO DG f/4-5.6 • Canon Powershot A40

  • #2
    Originally posted by Maze
    Hallo

    Net zoals zovelen op dit forum: iemand advies welke camera ik het beste koop?
    Ik dacht aan een 600€ maximum, liefst wat minder (zodat ik nog een grote geheugenkaart enzo kan bij aanschaffen).
    Ik heb al enorm veel opgezocht maar kan er echt niet meer aan uit...

    Mijn overwegingen:
    de Canon PS A40 (379€ hier)
    Pentax 330GS
    Kodak DX 4330
    Nikon Finepix 2500


    Het toestel zou voor ALLES gebruikt worden Zeker voor het fotograferen van mijn huisdiertjes (ratjes), die vaak nogal beweeglijk zijn en bij een compacte camera zo uit het beeld Dus dichtbij en binnen. Verder ook nog voor reizen, mooie buitenbeelden,... .
    Belangrijkste is voor mij de beeldkwaliteit. Mooie reeële kleuren, echt ogende foto's, geen duidelijke pixels enzo
    Verder liefst een niet te lomp toestel, daar ik erg graag fotografeer en hem graag zoveel mogelijk overal zou meesleuren.


    Ik hoop zooooo dat jullie me raad kunnen geven! Ik geef liever wat meer zodat ik zéker tevreden ben natuurlijk, en er jaaaaren mee wegkan. Maar ik las zoveel positief over de A40 (die wel al 'oud' is vergeleken met andere modellen dan weer), de andere zijn wel niet zoveel duurder voor een 3.0MP. Iemand een tip? Een totaal ander model mag ook hoor

    Alvast 1000x dank
    Het is erg dringend ik doe al maanden research en zou ZEKER zaterdag erom gaan, kan anders blijven wachten...

    groetjes
    Marie-Line
    Welkom op BD.
    Kijk eens naar Olympus C-300 Zoom dit was beste keuze in consumentengids. Compact en zeer goede beeldkwaliteit. Met alle toeters en bellen ruim onder 600 euro.

    Comment


    • #3
      Hallo Marie-Line,

      Welkom op dit forum, uhh dat is natuurlijk een beetje voordringen want dat doet jaja of een van de crewleden gewoonlijk maar ze zullen het hopelijk niet erg vinden dat ik het voor even doe.

      Met je opmerking alles met de camera te willen doen, heb je al aardig wat gras voor mijn voeten weggemaaid. Er rest je dus nu te zoeken naar de camera uit je opsomming die de meeste eigenschappen heeft en natuurlijk daarbij aardig tot goed over de hele linie presteert.

      Eerlijk gezegd wil ik die moeite niet voor je doen want het best veel werk. Ik hoop dat je Engels kunt lezen want dan zijn er een aantal goede sites te bezoeken die uitgebreide testrapporten leveren die de basis kunnen zijn voor je onderzoek. Hier zijn er een paar van de besten:

      http://www.dcviews.com/
      http://www.steves-digicams.com/
      http://www.dcresource.com/
      http://www.dpreview.com/

      Veel succes met je keuze en veel fotografeerplezier

      Groetjes,
      Willem
      Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
      http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

      Comment


      • #4
        Hallo

        Wel dat heb ik dus al gedaan, heb al ENORM veel opgezocht, maar steeds komen er gewoon nieuwe mogelijkheden bij... Eens lees ik éénmaal een slecht punt van 1 gebruiker maar weet dan niet of die persoon bvb niet gewoon iets verkeerd instelde ofzo.

        Inalleszins gaf ik nu de 4 toestellen waar ik uiteindelijk bij beland ben. En graag had ik jullie 'ervaren' mening over deze keuze?
        Bvb de A40 zal die nog wel jaren meegaan of gauw voorbijgestreeft zijn? (hij is al een jaar oud...)

        Ik ging eerst de camera van de Aldi (medion) aanschaffen maar die nadelen waren me iets te erg. Vooral dat beelden vaak wazig worden bij ook maar IETS van beweging. Aangezien ik graag dieren wil fotograferen mag dit zeker niet.

        Als iemand kan zeggen of 1 van mijn keuzes beter geschrapt wordt of 1 echt heel geschikt zou zijn, zou ik daar héél blij mee zijn

        groetjes
        m-l

        (en bedankt voor de links, enkel http://www.dcviews.com/ kende ik nog niet. www.kieskeurig.nl is ook wel handig voor 'de mening van het volk')
        Pentax SFX 50mm f/1.4 • Canon 350d ¤ Sigma 18»50mm f/2.8 ¤ Sigma 70»300mm APO DG f/4-5.6 • Canon Powershot A40

        Comment


        • #5
          Dag Marie-Line,
          Welkom op BD

          Een maand geleden heb ik me de Canon PS A40 aangeschaft, ook na veel zoeken en twijfelen. Tot nu toe heb ik er geen enkele klacht over. T'is een heel goed toestel.
          Met de andere toestellen heb ik dus geen ervaring en zelf nog niet zo veel over opgezocht.

          Misschien kan je ook even kijken op BD naar de albums, die staan per camera gegroepeerd.

          Veel succes ermee !

          Comment


          • #6
            valt de olympus c-4000z of iets gelijkaardigs niet binnen je budget ? Of de nikon coolpix 4300 ? Twee toestellen in ongeveer die categorie die ik toch sterk overwogen heb. Ga eens in de winkel kijken want het lijkt misschien niet zo maar die toestellen zijn nog altijd zeeeer compact. Probeer toch een toestel te kopen waar je een beetje aan kan uitbreiden en wat manuele instellingen hebt.
            Fuji S602z

            Comment


            • #7
              Vergeet de G2 niet, nu de G3 in de handel is kan je er soms zeer goedkoop aangeraken en dan heb je 4 Mega pixels en een toestel met een goede lens, een goed batterij leven, volledig manueel in te stellen, voorzetlenzen zijn beschikbaar. Ik heb er eentje als backup camera en tot mijn volle teverdenheid ze stonden in den tijd rond de 1000 Euro zo als je er nu eentje vindt voor rond de 600 euro heb je een zaak gedaan. Met de G2 maak je zonder problemen foto's van 20 X 30 cm zonder interpolatie.
              Denk er eens over!
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Hi Maze,


                Welkom op BD forum.

                Als tip zou ik zeggen van naast alle technische gegevens en websites door te nemen..... ga eens naar de winkel en probeer ze eens allemaal.
                Ik ben bv eens langsgeweest bij de mediamarkt in Antwerpen en door ze gewoon eens vast te hebben kan je er al veel uitsluiten.
                Technische snufjes enz zijn heel handig maar iets dat goed in de hand ligt is even belangrijk.

                Comment


                • #9
                  Hallo Marie-Line,

                  Het fotograferen van dieren met een digitale camera is best een lastig gebeuren. Vooral als de licht omstandigheden niet gunstig zijn. Vaak zitten of staan ze niet stil zodat je camera niet even de tijd krijgt om scherptestellen. Dat duurt nu eenmaal met een digitale camera wat langer dan met een gewoon toestel. Wees dus op je hoede en let op dat scherpstellen.

                  Verder raad ik je aan niet zo zeer op de meningen van gebruikers te letten maar eerder de testresultaten van de 'testsites' op een rijtje te zetten. Deze vaklieden hebben de neiging de dingen wat meer objectief te bekijken dan gebruikers die de bediening van de camera niet onder de knie hebben of vaak hun emoties over laten lopen.

                  Sterkte en groetjes,
                  Willem
                  Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                  http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                  Comment


                  • #10
                    Marie-Line,

                    Tinne heeft ervaring met de A40, een aantal andere toestellen en fotografeert veel en erg goed. Wellicht wil ze jou van advies dienen.

                    Groetjes,
                    Willem
                    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                    Comment


                    • #11
                      Hallo

                      Ik heb toch maar de Canon PS A40 gekocht. Ik vond deze foto's en kleuren het mooist.
                      Was wel duurder dan ik dacht, nog een kleine 200€ erbij gekomen met batterijen en lader, 128 mb CF (kostte 77€n merk 'Actv', een wit merk, hopelijk een goeie koop...) en een veilig tasje ervoor (iets te groot maar jah)
                      Hij is trouwens wel zwaar vind ik met 4 batterijen.

                      groetjes!
                      En ik ga meteen gaan experimenteren :d
                      Marie-Line
                      Pentax SFX 50mm f/1.4 • Canon 350d ¤ Sigma 18»50mm f/2.8 ¤ Sigma 70»300mm APO DG f/4-5.6 • Canon Powershot A40

                      Comment


                      • #12
                        De PS A40 is een zeer goed toestel hoor, ik heb de mijne ook al een maand en de foto's zijn prachtig, ik heb momenteel wel een probleem met men camera (dead pixel), maar deze zou zeer binnenkort ingeruild worden voor een nieuwe!
                        En ja ik vindt hem ook vrij zwaar met de batterijen erin, maar dat is dan toch 1 van de weinige nadelen hoor
                        200€ voor batterijen - lader - tasje en CF ... mm dat vindt ik toch vrij veel hoor? .. enfin het zullen dan wel goeie batterijen/lader zijn zeker

                        Veel plezier met je toestel, laat de foto's maar komen.

                        greetz
                        My Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Digipics357
                          Vergeet de G2
                          éla, niet zo neerbuigend over de G2 hoor - is een prima toestel met ontzettend veel (uitbreidings)mogelijkheden

                          Maze, de Canon A40 moet een goed toestel zijn!!! Goede prijs/kwaliteit! Stond ooit zelf op het punt om deze voor m'n vriendin te kopen, maar kocht dan toch de G2 voor mezelf, waarbij ik onze gezamelijke Nikon CP880 volledig "afstond"

                          Sam greetzzzzzzz U
                          -------------------------------------------
                          Never apologize for showing feeling.
                          When you do so, you apologize for the truth.
                          -------------------------------------------
                          Canon Stuff

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Sammeke
                            Originally posted by Digipics357
                            Vergeet de G2
                            éla, niet zo neerbuigend over de G2 hoor - is een prima toestel met ontzettend veel (uitbreidings)mogelijkheden

                            Maze, de Canon A40 moet een goed toestel zijn!!! Goede prijs/kwaliteit! Stond ooit zelf op het punt om deze voor m'n vriendin te kopen, maar kocht dan toch de G2 voor mezelf, waarbij ik onze gezamelijke Nikon CP880 volledig "afstond"


                            Sorry de komma stond verkeerd dat is nu rechtgezet.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment

                            Working...
                            X