Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

driepootje gezocht

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • driepootje gezocht

    Kent iemand een winkel waar je een goed statief kan vinden voor macrofototfie? Het statief zou een bereik moeten hebben van tegen de grond tot een halve meter.
    Alvast bedank !
    Gunther
    Canon 7D
    Sigma APO Macro F/2.8 150mm
    Canon F/4 17-40mm

  • #2
    Actionshop heeft een paar hele kleine tot grote modellen.
    Ik heb er zo eentje in pocket formaat (niet met flexibele beentjes, maar telescopisch.
    Als je wil stuur ik wel een fotoke.




    Dit is geen reclame voor sigaretten. Dat pakje staat er naast zodat je de grootte kan vergelijken.

    Comment


    • #3
      Natuurlijk moet je de grootte van een pakje sigaretten kunnen inschatten Maar bedankt voor de tip Tom, het word tijd dat ik me ook zo eentje ga aanschaffen. Mijn macro-shots zullen er in ieder geval wat scherper op worden
      Tiggy - Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Gunther,

        wat zeker ook niet mag ontbreken voor het nemen van macroshots is een afstandsbediening....bij macro's is het scherptediepte-veld namelijk vaak zodanig klein dat zelfs de kleine beweging die de camera maakt wanneer je afdrukt, genoeg is om je foto onscherp te maken.....

        Stef

        Comment


        • #5
          Hallo Gunther,

          Je hebt blijkbaar toch niet zo'n bepaald lichtgewicht toestel, dus moet je wel wat stevigheid hebben.
          Om dicht bij de grond te fotograferen gebruik ik mijn normaal statief (Velbon Sherpa 450) maar bevestig ik mijn toestel ( met de keerbare kop)onderaan, dat vind ik veel handiger, de poten staan namelijk niet onmiddellijk in de weg.

          Ik heb het rond de 90 Euro betaald bij mijn lokale fotohandelaar.

          Groeten,
          Saluti,

          Pascal

          Comment


          • #6
            Ik heb ook zo'n statiefje en ondervind dat het toch soms te ligt uitvalt.
            Het is soms moeilijk om mijn toestel horizontaal te houden, omdat de kop van het statiefje rap overheld naar een of andere kant.
            Het probleem dat Stef aanhaald los ik dan weer op door een foto te nemen met de selftimer ingebouwd in het toestel, waardoor je het niet moet vasthouden. Voorwaarde is natuurlijk dat je toestel hierover beschikt en dat je onderwerp niet in beweging is, anders kom je zo'n 10 seconden te laat

            Comment


            • #7
              Wat het gewicht betreft, met mijne S602Z had dit statiefje geen probleem.
              Met mijn Olympus C3030 evenmin. De bijgeleverde remote staat garant voor 'trillingsvrije' opnamen.

              Comment


              • #8
                Hartelijk dank alvast voor de reply's.
                er is wel geen haast bij , maar ik zou graag wel een deftig bezitten tegen de lente. Bedankt Tom voor de foto's.
                Jouw statief valt iets te klein uit. Ik zou het eerder gebruiken in het veld.De D60 in gebruik met een 1.4 converter en een 180mm macrolens zal ongeveer een gewicht hebben van 1.7kg.

                Een kleine zoekactie op Google heeft de volgende resultaten opgeleverd. De Sherpa 450 - Min: 61.5cm Max:172cm , maar de Sherpa 600 - Min: 29cm Max: 1.65m, 3 way head sluit meer aan bij mijn wensen. Stel: er zit een libel op een takje op 20 cm hoogte, dan is kan met het 450 model geen detail van de staart nemen. Ik had geen weet van dit merk. bedankt Pascal !! het statief kost ongeveer 120€.
                Een foto van het model 600 vindt je op http://www.aster-foto.com.pl/x_C_Dz__P2_6510005__LL_40.html halgweg de pagina.

                In de D60 zit een selftimer. Twee nadelen aan dat spul :
                1 : het duurt 10 seconden voor alleer de sluiter open gaat.Tegen dan kan de wind, lichtinval ,.. de foto niet doen slagen.
                2 : je kan de tijde van de selftimer niet instellen.
                Ik ben dus aangewezen naar een zelfontspanner.

                groeten,
                Gunther

                Canon 7D
                Sigma APO Macro F/2.8 150mm
                Canon F/4 17-40mm

                Comment


                • #9
                  zou Manfrotto niets hebben in de aard van hetgeen je zoekt?
                  (gezien je materiaal lijkt de prijs van een Manfrotto geen probleem)
                  www.vildaphoto.net

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by JeroenM
                    zou Manfrotto niets hebben in de aard van hetgeen je zoekt?
                    (gezien je materiaal lijkt de prijs van een Manfrotto geen probleem)

                    Manfrotto statiefje
                    Frank
                    http://www.mirrorshades.be

                    Comment

                    Working...
                    X