Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

donkere foto`s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • donkere foto`s

    hallo allemaal ik ben totaal een beginneling met fotograveren,
    maar ik heb de hp 850, en vindt de foto`s over het algemeen te donker.
    Ik heb de camera nu op automatic staan kan iemand mij misschien een tip geven.
    alvast bedankt ruud

  • #2
    Welkom, Ruud.
    De HP850 heeft ook de mogelijkheid om de belichting te compenseren.
    Indien jou foto's steevast te donker zijn, kan je eens proberen met deze compensatie op +0,3EV of +0,6EV te zetten. De exacte stand moet je natuurlijk zelf uittesten.
    Hou er wel rekening mee dat je beter een foto kan onderbelichten dan overbelichten. Zwaar overbelichte delen op de foto, de zogenaamde "ingebrande vlekken" zijn niet meer te redden.
    Onderbelichte foto's kan je met Photoshop of iets dergelijks nog prima terughalen op niveau.

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      bedankt voor het snelle antwoord Hombre ik ga maar eens wat de instellingen spelen, want ik neem aan dat ie met de 850 toch wel mooie foto`s kan maken.
      ruud

      Comment


      • #4
        Originally posted by ruud
        bedankt voor het snelle antwoord Hombre ik ga maar eens wat de instellingen spelen, want ik neem aan dat ie met de 850 toch wel mooie foto`s kan maken.
        ruud
        Ik heb ook de 850 en eigenlijk is het degene die foto's neemt die mooie foto's neemt en niet het toestel, maar het is wel een degelijk toestel. Enkel stoort mij 1 iets, ik vind het toestel traag en zal het normaal daarom verkopen...

        Comment


        • #5
          hoi Dekion heb eff je foto`s bekeken en die zien er goed uit,
          heb je de camera handmatig ingestelt of staat ie op auto.
          ruud

          Comment


          • #6
            nog eff een vraagje je kan het focuskader toch groter en kleiner maken,alleen ik kan het niet vinden weet iemand misschien waar die optie zit.
            alvast bedankt ruud

            Comment


            • #7
              Originally posted by ruud
              hallo allemaal ik ben totaal een beginneling met fotograveren,
              maar ik heb de hp 850, en vindt de foto`s over het algemeen te donker.
              Ik heb de camera nu op automatic staan kan iemand mij misschien een tip geven.
              alvast bedankt ruud
              Ha die Ruud, welkom op deze site.
              Maar ik wil je even vertellen dat het fotograFeren is met een F en niet met een v.
              Misschien wist je det wel en ging het per ongeluk, maar toch...bij deze.
              Groeten Sambal
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment

              Working...
              X