Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

domme vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • domme vraag

    Het klinkt stom, maar ik heb als beginner de volgende vraag :
    Als ik de ontspanner half induw, wordt er dan alleen scherpgesteld op het geselecteerde bereik, wordt alleen de belichting gemeten, of gebeuren beide samen ?
    Ervaring is de som van je fouten.
    Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

  • #2
    Re: domme vraag

    als beginner lees je best eens het forum-reglement eens door, en post je de vraag beter in het juiste topic
    Nikon 5000D + kitlens 18-55

    Comment


    • #3
      Re: domme vraag

      Wat Sopor te veel gevraagd vindt, of te lastig vindt, zal ik maar doen.
      Hij bedoelt dat je je vraag in het verkeerde topic plaatste.
      De Fotohoek - Beginnershoek is bedoelt voor beginners die foto's ter beoordeling plaatsen.
      Jouw vraag past volgens mijn bescheiden mening beter in het topic Camera's van Camera's en Accessoires, het gaat om een functie van een knop van een camera hé .
      Laat je niet ontmoedigen door zo'n reactie als die van Sopor, maar stel gerust verder vragen (domme vragen bestaan niet, domme antwoorden en/of reacties wel ). Wel altijd eerst eens de zoekfunctie gebruiken om te zien of er over jouw vraag of vragen nog geen topics geopend werden.... anders krijg je nog meer dergelijke reacties.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: domme vraag

        En om als derde dan je vraag te beantwoorden : bij half indrukken word er scherpgesteld en de belichting word gemeten, dus alle beide gebeuren samen

        En ja, je staat in het verkeerde forum
        Mvg. Renzowoef
        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

        Comment


        • #5
          Re: domme vraag

          Bedankt Renzowoef voor uw opbouwend antwoord ! Sorry voor het verkeerd posten van mijn vraag, maar een beginner voelt zich het best thuis in de rubriek "beginners".
          Ervaring is de som van je fouten.
          Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

          Comment


          • #6
            Re: domme vraag

            Djivan, hoewel uw reactie geen echt antwoord op mijn vraag was, waardeer ik toch ook uw opmerking. Ik houd hier in de toekomst rekening mee als ik nog eens post.
            Ervaring is de som van je fouten.
            Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

            Comment


            • #7
              Re: domme vraag

              [Mod]
              Zoals reeds werd aangegeven staat dit topic niet op zijn plaats in de Fotohoek - Beginnershoek.
              Daarom verplaats ik het naar een geschikter forumonderdeel.

              Comment


              • #8
                Re: domme vraag

                Met de poletieke debatten is het juist hetzelfde, die beginner ziet het waarschijnlijk hier al niet meer zitten om hier een vraag te stellen (er zijn geen domme vragen, er zijn alleen domme antwoorden) Groetjes Willem.

                Comment


                • #9
                  Re: domme vraag

                  Standaard staan de meeste camera's ingesteld, dat bij het half indrukken van de onspanknop, de scherpstelling en lichtmeting tegelijkertijd gebeuren.

                  Maar je kan ook bij de persoonlijke instellingen op de (sommige ) camera's deze functie wijzigen.

                  Je kunt hem zo instellen dat je kan focussen met je duim en dat pas bij het indrukken van de onspanknop de lichtmeting gebeurt.

                  Of met je duim de lichtmeting doen en met je wijsvinger scherpstellen en afdrukken.

                  Het is een manier van werken natuurlijk....

                  Ik gebruik mijn duim om de AF vast te houden op een bepaald punt en dan herkaderen en afdrukken.
                  Last edited by jo99841; 29 augustus 2010, 09:53.
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment

                  Working...
                  X