Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dimage 7i goede grote broer voor cp 885?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dimage 7i goede grote broer voor cp 885?

    Hoi,
    ik denk eraan om een broertje te kopen voor mijn Nikon cp 885, is het de moeite om over te stappen op een Minolta 7i?
    Ik meen gelezen te hebben dat het prijsverschil tussen de 7i en de 7hi, het verschil in fototoestel niet waard is...
    Wat met de ruis bij de 7i? Op dpreview geeft men aan dat deze modelen last hebben van ruis, wat zijn jullie ondervindingen?
    alvast bedankt,
    Kristien
    Olympus E500
    take the time it takes so it takes less time...
    www.pnh.be

  • #2
    Heb een 7Hi sinds 28 november vorig jaar en..... inderdaad een 7Hi (en de vorige versie's ook waarschijnlijk) heeft last van ruis (of noise) bij...... ISO 800.
    Dus in slechte lichtconditie's en zonder flash.
    Er zullen in deze prijsklasse wel digitale toestellen zijn die dat minder hebben, maar volgens hetgeen ik her en der gelezen heb voordat ik dit toestel aankocht, zijn er dan weer andere 'mankementen'.
    Dus... het is maar wat je van je toestel verwacht.
    Ik heb de 7Hi aangeschaft voor de volgende redenen :
    - mogelijkheid tot 'low light autofocus' (alhoewel ik na 4 maanden gebruik al meer de DMF functie gebruik dan de auto)
    - de UHS (7 beelden/seconde)
    - de buffer van 64Mb
    Normaal zou ik in augustus 2002 een 7i hebben aangeschaft, maar die bleek niet zo direct leverbaar te zijn (wou hem hebben voordat ik in sept. op vakantie vertrok), en bij thuiskomst las ik op DPreview dat intussen de 7Hi was uitgekomen.
    Heb op dat moment niet getwijfeld omdat ik bij een upgrade van een toestel toch liefst voor de nieuwste versie kies.
    Zie in je profiel dat je in Diest woont, kom zelf veel in Tessenderlo, dus als je eens wilt zien of proberen, geef me maar een seintje (heb hem/haar steeds bij me).

    Comment


    • #3
      Beste,

      Ben ook van plan van binnen twee weken een Dimage 7i te kopen. 'k Hou je ervan op de hoogte. 'k Heb een aantal collega's die deze fotocamera ook gekocht hebben en ze zijn er meer dan tevreden van. Let's keep in touch en misschien ervaringen uitdelen...

      Cu..

      Crocky

      Comment


      • #4
        Originally posted by scoffie
        Heb een 7Hi sinds 28 november vorig jaar en..... inderdaad een 7Hi (en de vorige versie's ook waarschijnlijk) heeft last van ruis (of noise) bij...... ISO 800.
        Dus in slechte lichtconditie's en zonder flash.
        Er zullen in deze prijsklasse wel digitale toestellen zijn die dat minder hebben, maar volgens hetgeen ik her en der gelezen heb voordat ik dit toestel aankocht, zijn er dan weer andere 'mankementen'.
        Dus... het is maar wat je van je toestel verwacht.
        Ik heb de 7Hi aangeschaft voor de volgende redenen :
        - mogelijkheid tot 'low light autofocus' (alhoewel ik na 4 maanden gebruik al meer de DMF functie gebruik dan de auto)
        - de UHS (7 beelden/seconde)
        - de buffer van 64Mb
        Normaal zou ik in augustus 2002 een 7i hebben aangeschaft, maar die bleek niet zo direct leverbaar te zijn (wou hem hebben voordat ik in sept. op vakantie vertrok), en bij thuiskomst las ik op DPreview dat intussen de 7Hi was uitgekomen.
        Heb op dat moment niet getwijfeld omdat ik bij een upgrade van een toestel toch liefst voor de nieuwste versie kies.
        Zie in je profiel dat je in Diest woont, kom zelf veel in Tessenderlo, dus als je eens wilt zien of proberen, geef me maar een seintje (heb hem/haar steeds bij me).
        Hoi Scoffie,

        bedankt voor jouw uitleg en voorstel. Lijkt me wel eens leuk om het eerst eens te kunnen testen, dan kan ik effe goed vergelijken met hetgene wat ik nu heb! Ik laat één van dees wel iets weten!
        groetjes,
        Kristien
        Olympus E500
        take the time it takes so it takes less time...
        www.pnh.be

        Comment


        • #5
          Originally posted by Crocky
          Beste,

          Ben ook van plan van binnen twee weken een Dimage 7i te kopen. 'k Hou je ervan op de hoogte. 'k Heb een aantal collega's die deze fotocamera ook gekocht hebben en ze zijn er meer dan tevreden van. Let's keep in touch en misschien ervaringen uitdelen...

          Cu..

          Crocky
          Hoi Crocky,

          waar denk jij hem te kopen?
          Ik heb hem hier nog net in de winkel aan 1159 of zo iets zien staan en topfoto-online aan 825 Euro.

          groetjes,
          Kristien
          Olympus E500
          take the time it takes so it takes less time...
          www.pnh.be

          Comment


          • #6
            Kristien,

            'k Weet het eigenlijk nog niet, liefst waar de prijs zo laag mogelijk is hé ;-)
            Denk dat je het best toch nog via het web besteld hoor, de prijzen liggen zowieso lager. Moet maar eens naar een aantal webshops surfen of eens kijken op www.kelkoo.de, waar de prijzen van Duitse webshops vergeleken worden....

            Groetjes,

            C.

            Comment


            • #7
              Ook bij Tweakers.net eens kijken, in de Buyerszone, bij pricewatch kan je prijsvergelijkingen opvragen van gans europa (en daarbuiten).
              Heb mijn 7Hi in november bij www.webvoordelig.nl gekocht (toen niet de absoluut goedkoopste, maar wel de goedkoopste die hem (of haar) toen konden leveren.
              Levering gebeurde binnen de afgsproken 3 dagen tegen rembours.
              Groetjes,

              Comment


              • #8
                Originally posted by scoffie
                Ook bij Tweakers.net eens kijken, in de Buyerszone, bij pricewatch kan je prijsvergelijkingen opvragen van gans europa (en daarbuiten).
                Heb mijn 7Hi in november bij www.webvoordelig.nl gekocht (toen niet de absoluut goedkoopste, maar wel de goedkoopste die hem (of haar) toen konden leveren.
                Levering gebeurde binnen de afgsproken 3 dagen tegen rembours.
                Groetjes,

                Ik heb net een een kijkje genomen bij tweakers, maar krijg de shop niet te zien waar het voordeligst kopen is. Het kan niet terug gevoden worden op de server...
                'k zal later nog eens proberen!

                alvast bedankt voor de tips Scoffie en Crocky!

                groetjes,
                Kristien
                Olympus E500
                take the time it takes so it takes less time...
                www.pnh.be

                Comment

                Working...
                X