Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale wegwerpcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale wegwerpcamera

    Binnenkort geef ik een feestje, en ik zou het heel fijn vinden moesten de gasten zelf foto's kunnen nemen, want dat zorgt soms voor leuke verrassingen. Omdat ik graag de foto's digitaal zou willen, ben ik op zoek naar een digitale wegwerpcamera. Bestaat dat? Ik heb al gezocht op internet, maar vind er niet echt veel op, ofwel zijn het grappen. Kan iemand mij helpen?

  • #2
    Re: Digitale wegwerpcamera

    Digital one-time-use cameras (and also digital one-time-use camcorders) are available in some markets; for example the US saw the introduction of a digital camera in 2004.[15] Digital disposables have not had the success of their film based counterparts, possibly from the expense of the process (especially compared to normal digital camera use) and the poor quality of the images compared to either a typical digital camera, or a disposable film camera. Usually, the display shows the number of shots remaining, and once this is completed, the camera is returned to the store. The digital files are then extracted from the camera, and in return for keeping the camera, they are printed out or stored to CD (or DVD in the case of the Video Camera [16]) for the customer. Almost all digital 'single use' cameras have been successfully hacked[17] to eliminate the need to return them to the store. The motivations for such hacking include saving money and, more commonly, the challenge of overcoming superficial impositions (such as a 25 shot limit on an internal memory that can store 100 images).

    korte vertaling: ze bestaan, maar zijn zeldzaam en geen succes. De foto's trekken op niets en ge kunt u beter die met een filmke kopen.

    Comment


    • #3
      Re: Digitale wegwerpcamera

      Wij lieten vroeger onze filmpjes ontwikkelen en op cd-rom zetten. Misschien een idee als je geen digitale vindt. Ik heb enkele jaren wel eens een kartonnen digitale camera van Ikea zien passeren op internet, maar of die dingen echt verkrijgbaar waren of zijn? Geen idee.

      Tegenwoordig hebben wel veel mensen een smartphone met camera, wellicht dat je hetzelfde resultaat kan bereiken met één of andere app die je gasten kunnen gebruiken om hun foto's van je feestje met je te delen. Een snelle search op Google geeft alvast deze pagina met verschillende apps. Je kan er vast nog andere vinden.
      Rozemarijn

      Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

      Comment


      • #4
        Re: Digitale wegwerpcamera

        2de hands gedateerde compactcamera's aanschaffen een optie??

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Digitale wegwerpcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door Roos65 Bekijk bericht
          ben ik op zoek naar een digitale wegwerpcamera. Bestaat dat?
          Elke digitale camera kan je weg werpen Roos....
          is een camera de zaal laten rond gaan geen beter optie? Maar dan is er nog de vraag wie kan er allemaal
          mee overweg.
          Persoonlijk zou ik dan toch kiezen voor een aantal analoge wegwerpcamera's en deze beelden nadien laten digitaliseren.

          Comment


          • #6
            Re: Digitale wegwerpcamera

            Is dit wat? Geen wegwerpcamera maar zowel Digitale opslag als direct papieren resultaat en volgens mij een succes op feestjes. Je koopt er één of twee en laat hem rond gaan?

            Last edited by olivetti; 27 september 2016, 13:26.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Digitale wegwerpcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Elke digitale camera kan je weg werpen Roos....
              is een camera de zaal laten rond gaan geen beter optie? Maar dan is er nog de vraag wie kan er allemaal
              mee overweg.
              Persoonlijk zou ik dan toch kiezen voor een aantal analoge wegwerpcamera's en deze beelden nadien laten digitaliseren.
              FUJI (nogmaals) vervaardigde de eerste wegwerpcamera QuickSnap in 1986, hiervan bestaan heden nog verscheidene uitvoeringen, zowel 400 als 800 ISO en 27 opnamen
              zie : https://www.fujifilm.eu/benl/product...afie/quicksnap

              voor een snelle aankoop : https://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb...ap%2Caps%2C211

              SUCCES !

              Comment


              • #8
                Re: Digitale wegwerpcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door Rozemarijn Bekijk bericht
                ................................
                Tegenwoordig hebben wel veel mensen een smartphone met camera, wellicht dat je hetzelfde resultaat kan bereiken met één of andere app die je gasten kunnen gebruiken om hun foto's van je feestje met je te delen. Een snelle search op Google geeft alvast deze pagina met verschillende apps. Je kan er vast nog andere vinden.
                Zo zie ik het ook.

                Anders koop je enkele Sony RX100 IV's. 'k Zal je, na het feestje, helpen om ze naar het stort te brengen.
                Last edited by Skitch; 27 september 2016, 14:02.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Digitale wegwerpcamera

                  Volgens mij ligt er bij heel wat mensen nog wel ergens een compact digitaal cameraatje dat nooit meer wordt gebruikt.
                  Als je een manier vindt om die mensen te contacteren, dan zal je waarschijnlijk wel een paar van die cameraatjes kunnen kopen (misschien wel krijgen), en die kan je dan door iedereen laten gebruiken op dat feest.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitale wegwerpcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Roos65 Bekijk bericht
                    Binnenkort geef ik een feestje, en ik zou het heel fijn vinden moesten de gasten zelf foto's kunnen nemen, want dat zorgt soms voor leuke verrassingen. Omdat ik graag de foto's digitaal zou willen, ben ik op zoek naar een digitale wegwerpcamera. Bestaat dat? Ik heb al gezocht op internet, maar vind er niet echt veel op, ofwel zijn het grappen. Kan iemand mij helpen?
                    Blijkbaar heeft slechts G. Demeyere de vraag begrepen ( Age of Wisdom ) en kiest persoonlijk voor de analoge wegwerpcamera en vervolgens een keuze omzetten naar digitaal.
                    Bedoeling is op dat feestje voor Extra SFEER te zorgen door de gasten met een kartonen doosje uit 1986 echte foto's te laten maken wat uiteindelijk voor aangename foto verrassingen gaat zorgen en de gasten verwonderd zullen zijn op de idee van de organisator.
                    Met hun gsm maken zij dagelijks foto's en op dat feestje heel zeker ook.
                    Er is een aanbieding van 10 Fujifilm QuickSnap 400 ISO + Flash a 27 opnamen/toestel of een totaal van 270 foto's voor 70 euro + verzending. Kan deze sfeermaker nog goedkoper ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitale wegwerpcamera

                      Dat werd 30 jaar geleden al gedaan op feestjes, dus nieuw is het niet dat idee
                      Maar ook ik zou opteren om analoge wegwerpcamera's te kopen en dan te laten digitaliseren.
                      Is voor iedereen het makkelijkst, zoekertje kijken en knopje drukken

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment

                      Working...
                      X