Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitale spiegelreflex of compact?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • digitale spiegelreflex of compact?

    Hej, ik wil een fototoestel aanschaffen, ik wil er niet meer dan 300-350 euro aan geven..
    Ik heb hier al wat gelezen, maar ik twijfel toch tsn een compact en een DSLR..

    Ik heb een heel klein beetje ervaring met de EOS450D en heb ook al wat gelezen ivm diafragma enz.. Het interesseert mij wel en zou het tof vinden om daar wat mee te prutsen. Wat ik er vooral mee wil trekken is vooral mijn hond(in actie), gewone "familiefotos" en mss wat natuur..



    Is dit een goed toestel of ben ik dan beter met een goede compact? Bvb nikon coolpix L110, Olympus SP800, nikon coolpix p100 leken me wel interessant en goede toestellen..

    of zou dit
    CANON EOS 1000D EF 18-55 http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/...display=online een betere keuze zijn?

    Meer wil ik er echt niet aan spenderen en ik heb ook geen interesse om een 2ehands te kopen :-)

    thx in advance!
    Sony a330 ; 18-55mm

  • #2
    Re: digitale spiegelreflex of compact?

    EOS 1000D met EF 18-55 is goed
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #3
      Re: digitale spiegelreflex of compact?

      Sony-A230 is ook goed
      Mvg, Marc
      Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
      http://fotos.mdlfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: digitale spiegelreflex of compact?

        Om je keuze nog moeilijker te maken : de Canon G11 (compact) zit met 429 euro net boven je budget, maar je kan er zowat alle instellingen mee wat met een reflex kan. IS natuurlijk geen reflex.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: digitale spiegelreflex of compact?

          Als je een compact vind voor die prijs, met instelmogelijkheden van een dslr,
          ben je goed af (BV/ canon G11).

          Compactjes presteren in mijn ogen nog altijd beter in hun prijscatergorie op verchillende pnten dan DSLR's.
          voornamelijk in het compact zijn, makkelijk mee te nemen, bedienen. maw ze zijn gebruiksvriedelijker.
          Dslr moet je weten gebruiken om er de beter foto's met te halen, info te rapen op dit forum trouwens .

          Een dslr begin je mee en geef je snel meer geld aan betere lenzen . EN DIT STOPT NIET

          groeten Steven
          "You never fail because you made a mistake
          You only win because you try"
          - Marcus Hilton (bekend danser)
          FLICKR

          Comment


          • #6
            Re: digitale spiegelreflex of compact?

            Bedankt voor de reacties, ik twijfel nu nog vooral voor het gemak van een compact om overal mee te nemen:-)

            Dat ik er mee zal moeten leren werken en wat zal moeten leren over fotografie dat vind ik eigenlijk wel tof dusja;P

            Als die sonya230 & de EOS 1000D goed zijn zal ik wss wel een van die 2 nemen, ik zal er nog eens goed over moeten denken:P

            Ik kan nu een paar dagen de EOS450D van mijn schoonouders gebruiken om te zien hoe het gaat enz..

            Grtz!
            Sony a330 ; 18-55mm

            Comment


            • #7
              Re: digitale spiegelreflex of compact?

              Het probleem van de aanbevolen G11 (ik heb zelf de G9) is dat ie waarschijnlijk te traag is voor foto's van honden in actie. Da's nou eenmaal het grote voordeel van een dSLR t.o.v. een compact: veel minder z.g. "shutter lag". Aan de andere kant is een compact inderdaad makkelijker mee te nemen, al is de G11 (net zoals de G9) toch een stuk groter/zwaarder dan b.v. de S90. Maar ik heb bijna altijd de G9 bij, de spreuk indachtig "Wat is het beste fototoestel? Het toestel dat je bijhebt als je het nodig hebt! "
              De 450D (ik ben zelf begonnen met de 350D destijds) is een vrij kleine en lichte camera, en b.v. uitgerust met de 18-55 (liefst IS) ook niet zo'n zwaargewicht om makkelijk mee te pakken.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: digitale spiegelreflex of compact?

                Ik zou ook de Panasonic TZ10 eens van dichtbij bekijken. Heeft nu ook manuele instellingsmogelijkheden en is zéér compact. Filmt bovendien in 720p HD.

                Met het budget dat je blijkbaar strikt hanteert is een DSLR in mijn ogen onzin. Een echt betere DSLR lens dan de lens van TZ10 zit kost al 2 keer de volledige TZ10
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: digitale spiegelreflex of compact?

                  heb nog tot op de laatste moment getwijfeld tussen dslr en hybrid, maar toch dslr genomen.
                  Het is de Sony a330 geworden, een beetje meer dan mijn budget maar jaa:-)
                  Sony a330 ; 18-55mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: digitale spiegelreflex of compact?

                    Proficiat, een goeie keuze, maar als je echt de smaak te pakken krijgt ga je op termijn wel nog een veelvoud van je huidig budget uitgeven. (groothoeklens, macro lens, telelens, flash,tripod....). Maar daar heb je dan ook weer het plezier van hé.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment

                    Working...
                    X