Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dig. camera Aldi

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Jullie moeten mij toch eens uitleggen waar jullie die zogenaamde 'ruis' zien?

    Comment


    • #17
      volgens mij wordt die camera veel teveel en te vlug afgebroken voor niks! Er kan altijd wel een slechte tussenzitten, maja. Of ist gewoon omdat het "maar een Aldi toestelleke is..."
      http://users.pandora.be/ziod
      DigiCam Shopping help...

      Comment


      • #18
        Originally posted by rdeknegt
        Afgezien van de 1e foto (vreemde kleureffecten, neem aan niet bewerkt) vind ik in de andere foto's ruis zitten, maw egale vlakken zijn niet egaal van kleur. Echter dit zijn flits foto's, heb je ook foto's met normaal licht? (buiten od)

        gr rob
        Ik geraak niet veel buiten, heb deze week nog examens.

        Wat die eerste foto betreft: die is wel bewerkt hoor
        Een beetje blurren en de functie "soft-plastic" van PSP, buiten de hond zelf: die heb ik uitgeknipt, en erna er gewoon terug over gezet.
        Als je wilt, kan ik je de originele foto tonen.

        En bij de rest van de foto's: het is hier nogal een donkere kamer, ik zit in de kelder.
        Maar ik zie toch geen ruis hoor...
        Als ik al echt hiernaar moet zoeken, vind ik eigenlijk de kwaliteit goed genoeg.

        Comment


        • #19
          Hier is de originele foto van de 1ste:


          En ja, deze foto is nogal donker, daarom ook dat ik die bewerkt heb.
          Ik kan me niet voorstellen dat er toestellen zijn die elke keer goede foto's geven, dit hangt grotendeels af van de gebruiker. En aangezien ik een beginner ben, zullen er nog een deel foto's niet goed lukken.

          Maar het betert elke dag, en ik ben nog maar 3 dagen bezig

          Comment


          • #20
            Dooievaar, zie mijn opmerking niet als afbreken camera. Laatste foto ziet er beter uit dan de bewerking die je eerst poste.

            Met ruis bedoel ik dat egale kleuren korrelig zijn, maw er zitten puntjes in van een andere kleur. Kan mischien ook door bewerking komen. Zie etiket medicijnflesje . Dit gebeurd ook bij mijn 4900 Fuji, maar die is 2mp, mijn S2 heeft er geen last van, dus verwacht ik bij een 4mp camera dit toch niet te zien.

            Zend mij eens een ongecomprimeerde foto rdeknegt@worldonline.nl?
            kan ik hem beter beoordelen

            gr rob



            http:/home.planet.nl/~knegt221

            Comment


            • #21
              rdeknegt, check your mail

              Aan de andere geinteresseerden, ik heb een paar ongecomprimeerde foto's online gezet. Het lijkt me gemakkelijker gewoon de link te geven, dan ze hier te posten

              Hier is de link:


              Er is 1 gecomprimeerde foto bij, maar dat zal je wel merken

              Het maakt me niet uit wat commentaar je geeft. Zeg gewoon maar wat je denkt, ik zal niet kwaad worden

              Comment


              • #22
                Originally posted by dooievaar
                rdeknegt, check your mail

                Aan de andere geinteresseerden, ik heb een paar ongecomprimeerde foto's online gezet. Het lijkt me gemakkelijker gewoon de link te geven, dan ze hier te posten

                Hier is de link:


                Er is 1 gecomprimeerde foto bij, maar dat zal je wel merken
                Het maakt me niet uit wat commentaar je geeft. Zeg gewoon maar wat je denkt, ik zal niet kwaad worden
                Ik heb enkele foto's bekeken, deze met de grootste grootte.
                De resultaten van dit toestel zijn redelijk tot goed, maar niet erg gedetailleerd in vergelijking met het resultaat van sommige andere camera's. Maar dit resultaat mag je natuurlijk niet vergelijken met véél duurdere camera's...

                Comment


                • #23
                  Ik moet zeggen, het resultaat ziet er nog niet zo slecht uit, misschien niet zo gedetailleerd, maar dar valt nog mee te leven.

                  Heb je zelf nog opmerkingen over de user interface en het gebruik in het algemeen, Hoe zit het met de schutterlag, en moet je snel een flits gebruiken om geen onscherpe foto's te krijgen???


                  Nick
                  Nikon D300 & een beetje glas...
                  Iets kleiners als carry everywhere

                  Comment


                  • #24
                    Nuttige tips voor dit apparaat kan je op het forum van
                    http://www.gsc.be vinden. Mijn eerste (macro)foto met dit apparaat zag er alvast niet slecht uit.
                    Mocht iemand zich afvragen wat er op de foto staat :
                    Het is een zeldzame pathologische (misvormde) fossiele haaientand uit Chili luisterend naar de naam 'Megachasma' (megamouth shark)
                    (http://users.skynet.be/bk284998/forum/chili.jpg
                    Ik vond nog een heleboel meer foto's genomen met dit apparaat hier via een tip op bovenstaand forum :

                    Er zitten mooie bij !
                    (Medion MD 5995 = Scanhex SX410z = Jenoptik JD 4100 z3)
                    Deze site moeten jullie ook 's bekijken :

                    Veel plezier met de camera !


                    Comment


                    • #25
                      [quote)
                      (http://users.skynet.be/bk284998/forum/chili.jpg[/quote]

                      oei, die haaietand ziet er toch niet zo scherp uit vind ik. Kan ook aan mijn scherm liggen.
                      @mimi
                      "There is no path
                      You create it
                      Once you set out to walk it"

                      Canon 350D + canon 28-135 IS USM

                      Comment


                      • #26
                        Ik heb hier juist nog een site gevonden voor de mensen die een ALDI
                        toestel hebben gekocht.
                        Deze foto's vindt ik persoonlijk wel knap hoor.
                        Ik ken er wel nog niet heel veel van maar ja dat laat ik aan de mensen over die meer ervaring hebben.
                        http://users.skynet.be/cermail/medion/

                        Comment


                        • #27
                          Tja Mimi, 't was dan ook nog maar mijn eerste foto die ik met het apparaat nam, ik moet het toestel nog wat leren kennen dus ik denk dat de scherpte zeker nog beter kan...

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Infernoken
                            Heb je zelf nog opmerkingen over de user interface en het gebruik in het algemeen, Hoe zit het met de schutterlag, en moet je snel een flits gebruiken om geen onscherpe foto's te krijgen???


                            Nick
                            Euhm, 't gebruik valt heel goed mee. Simpel, duidelijk, meer moet het echt niet zijn.
                            Ik heb ergens een engelse handleiding gevonden van de Skanhex (=hetzelfde toestel) en daar staat alles wel goed uitgelegd.

                            De scherpte van de foto's hangt voor een groot deel af van de gebruiker, iemand die geen vaste hand heeft, zal met geen enkel toestel goede foto's kunnen maken denk ik

                            Ik heb nog niet zo heel veel de kans gehad om te experimenteren (examens ), dus over die flitsdinges kan ik nog niet veel zeggen...

                            Het enige wat me een beetje tegensteekt, is de lange oplaadtijd van de batterijen. Met de lader die bijgeleverd is, duurt het 25u voor de batterijen helemaal opgeladen zijn.
                            Heeft iemand een idee hoeveel een snellader kost? En hoe snel is dat dan?

                            Comment


                            • #29
                              Opladen duurt idd een tijdje. Je hebt al snelladers van een uur maar over de prijzen weet ik ni veel. Je kan ook reservebatterijen gebruiken terwijl de andere aan het opladen zijn.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by mimi
                                Hoop dat jullie gelukkiger zijn met de camera dan dat ik was. Ik blijf er evenwel bij dat de cam problemen heeft met scherpstellen en op sommige foto's een oranje kleurzweem achterlaat. Als ik nu zie dat ong 8 op de 10 foto's van de G3 goed scherp zijn terwijl bij de medion maar 3 van de 1O ok waren.
                                Kan goed zijn dat ik er één had met een defect maar heb toch geen spijt van mijn beslissing.
                                Veel succes verder en blijven posten.

                                Comment

                                Working...
                                X