Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Delen van je ervaring over EOS 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Delen van je ervaring over EOS 350D

    Hallo Beste mensen,

    Ik ben momenteel aan het vergelijken onder de vele digitale SLR's
    Voor mij lijkt op het moment de 350D wel iets te zijn (gebied prijs/kwaliteit; prijs;...)
    Maar als er mensen op het forum zijn die een 350 D hebben.
    Zouden jullie hier even je mening willen neertypen van goede en slechte punten

    Alvast bedankt

    MVG

    Thomas

  • #2
    Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

    ik wil niet vervelend doen maar volgens mij moet je hier eens de zoek functie gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

      Ik heb zelf de 350D en kan daar enkel maar positief over zijn, er zullen altijd duurdere en beter modellen zijn maar je moet voor jezelf uitmaken wat je budget en doelstellingen zijn.

      Zoals je zou lezen als je de zoekfunctie gebruikt, maak je beter wat plaats in je budget voor een goeie lens dan een dure body te kopen met een kwalitatief mindere lens.

      Klik hierboven eens op zoeken, geef daar eens wat in en je kan de rest van de dag lezen over de 350D.

      Ga ook eens kijken op dpreview.com !

      Comment


      • #4
        Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

        bedankt voor jullie reacties en tips

        greetzz

        Thomas

        Comment


        • #5
          Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

          ik heb hem ook (kom van een compactje) en ik vind hem ronduit schitterend, kan natuurlijk zijn dat vanaf ik een 1D of 5D ofzo in mijn handen heb gehad ik hem al heel wat minder ga vinden maar voor de gedreven liefhebber is dit volgens mij meer als voldoende!
          niet iedereen hoeft immers semi-professioneel of professioneel uitgerust zijn hé..
          [U]only sheep need a leader

          ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

          Comment


          • #6
            Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

            Ik heb zelf een D70 gehad, nu D200, maar ik had nooit een 350D willen hebben, alleen maar door maat, voeling en gewicht van de camera. Verder heb ik niet eens naar fototechnische dingen gekeken.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
              Ik heb zelf een D70 gehad, nu D200, maar ik had nooit een 350D willen hebben, alleen maar door maat, voeling en gewicht van de camera. Verder heb ik niet eens naar fototechnische dingen gekeken.
              Het is terecht dat de ergonomie van de 350D nogal ver te zoeken is, met de herziene greep (tov 300D) .... Maar als je daar een optionele handgrip op zet (aanrader!) dan voelt het al heel anders. Het verschil is enorm.

              Comment


              • #8
                Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
                Ik heb zelf een D70 gehad, nu D200, maar ik had nooit een 350D willen hebben, alleen maar door maat, voeling en gewicht van de camera. Verder heb ik niet eens naar fototechnische dingen gekeken.
                Die is toch niet groot en lomp ?
                Want da's juist wat me tegenhoud om een DSLR te kopen in vervanging van mijn FZ5.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

                  Oorspronkelijk geplaatst door THOKY
                  Hallo Beste mensen,

                  Ik ben momenteel aan het vergelijken onder de vele digitale SLR's
                  Voor mij lijkt op het moment de 350D wel iets te zijn (gebied prijs/kwaliteit; prijs;...)
                  Maar als er mensen op het forum zijn die een 350 D hebben.
                  Zouden jullie hier even je mening willen neertypen van goede en slechte punten

                  Alvast bedankt

                  MVG

                  Thomas
                  om hier dan maar eens op terug te komen prijs kwaliteit.kijk dan eens voor de e500 van olympus 2 goede lenzen (beter als van de 350).
                  Een systeem om stof op je sensor weg te halen werkt heel goed.
                  op hogere iso waardes is deze camera minder als de 350,alleen is mijn ervaring dat je met een programatje als noiseware profesional de ruis simpel weg haald,ik ben er zelf mee bezig geweest,overigens kom ik niet boven de iso 200.
                  24 maanden garantie nederlandse handleiding?.
                  De e500 ligt beduidend beter in de hand




                  The E-500 EVOLT was announced on 26th September 2005, almost exactly a year after the E-300 which was the first affordable Four Thirds System digital SLR. The E-500 features an eight megapixel Kodak 4/3 Type CCD sensor, a Four Thirds System lens mount and a more traditional pentaprism viewfinder. Appearance wise the E-500 looks more like a traditional film SLR than the long and flat E-300 with its sideways swinging mirror and viewfinder setup. Improvements over the E-300 include an all new metering system, a larger 2.5" LCD monitor, better control layout and other firmware delivered improvements.



                  hier de laagste prijs topdeals zeist is goed
                  Last edited by cyberson; 31 maart 2006, 16:45.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

                    Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                    overigens kom ik niet boven de iso 200.

                    Verklaar u nader ... nog nooit eens binnen in een duistere ruimte gefotografeerd ofzo ???

                    Comment


                    • #11
                      Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

                      jawel statief en langere sluitertijden? is dit vreemd

                      Comment


                      • #12
                        Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

                        Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                        jawel statief en langere sluitertijden? is dit vreemd
                        zolang iedereen zijn adem inhoudt gaat dat wel lukken...

                        in sommige omstandigheden heb je gewoon een hoger iso nodig, ik neem vaak foto's op hondenshows, das in donkere hallen en veel beweging, dan haal je het niet op iso100 of iso200 hoor , zeker niet als je met een tele moet werken

                        Comment


                        • #13
                          Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

                          nee klopt, maar ik ben nog niet in die omstandigheden terecht gekomen,dus sorry.
                          Echter heb ik wel gexperimenteerd samen met een vriend die nu de 350 d heeft,en ik heb zelf ook de 350D gehad 2 weken.
                          Ook hebben wij foto,s vergeleken op hogere iso, waarde,s (ik trek mijn eigen conclusie).
                          Ook ben ik zeer uitvoerig bezig geweest met het programtje noiseware reduction profesional (zeer goede resultaten behaal je hier mee, zonder al te veel detail verlies)
                          Ik heb voor het vergelijken en testen op iso 800 en hoger geprobeert en vergeleken.
                          Maar op prijs kwaliteit verhouding dan duidelijk de E500. PC Magazine Nederland, Februari 2006, heeft de DSL-R E-500 het predikaat "Keuze van de Redactie" verleend.
                          Dit ivm prijs kwaliteit en dat werd er gevraagd door thoky
                          Last edited by cyberson; 31 maart 2006, 18:07.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

                            Oorspronkelijk geplaatst door OlivierV
                            Het is terecht dat de ergonomie van de 350D nogal ver te zoeken is
                            aiai, hier gaan we weer...

                            Toen ik besloot de overstap te maken naar een DSLR was mijn oog gevallen op de 350d, zowel qua prijs als mogelijkheden een goede keuze leek me. Omdat ik op dat moment niet zo veel afwist van DSLR's heb ik me via inernet grondig beginnen informeren door zoveel mogelijk te lezen. Goeie zaak, want zo ben ik op dit forum geraakt.
                            Maar wat me opviel: telkens als over dit toestel gesproken wordt komen heel wat mensen roepen over hoe klein en onhandig dat ding is. Als je ze moet geloven is er bijna niet mee te fotograferen... Danig ongerust gemaakt over deze berichten ben ik een fotozaak binnengelopen met de vraag 'of ik hem eens mocht vastnemen'. Met een bang hartje verwachtte ik het ergste...

                            Groot was mijn verbazing toen die camera perfect in mijn handen paste. Alle knopjes perfect op de juiste plaats en goeie grip op de body. Voor niets ongerust gemaakt dus. Oké, toen de verkoper me een d70 in mijn handen duwde (raar: alle verkopers halen een d70 uit als ik om een canon vraag) lag die ook goed in de hand, en de iets grotere body speelt in zijn voordeel. Maar of je daar nu betere foto's mee maakt of geen 350d moet kiezen...

                            Conclusie: in plaats van 'te klein' is een 350d gewoon niet 'te groot'.
                            www.bigducksix.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Delen van je ervaring over EOS 350D

                              Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix
                              aiai, hier gaan we weer...

                              Toen ik besloot de overstap te maken naar een DSLR was mijn oog gevallen op de 350d, zowel qua prijs als mogelijkheden een goede keuze leek me. Omdat ik op dat moment niet zo veel afwist van DSLR's heb ik me via inernet grondig beginnen informeren door zoveel mogelijk te lezen. Goeie zaak, want zo ben ik op dit forum geraakt.
                              Maar wat me opviel: telkens als over dit toestel gesproken wordt komen heel wat mensen roepen over hoe klein en onhandig dat ding is. Als je ze moet geloven is er bijna niet mee te fotograferen... Danig ongerust gemaakt over deze berichten ben ik een fotozaak binnengelopen met de vraag 'of ik hem eens mocht vastnemen'. Met een bang hartje verwachtte ik het ergste...

                              Groot was mijn verbazing toen die camera perfect in mijn handen paste. Alle knopjes perfect op de juiste plaats en goeie grip op de body. Voor niets ongerust gemaakt dus. Oké, toen de verkoper me een d70 in mijn handen duwde (raar: alle verkopers halen een d70 uit als ik om een canon vraag) lag die ook goed in de hand, en de iets grotere body speelt in zijn voordeel. Maar of je daar nu betere foto's mee maakt of geen 350d moet kiezen...

                              Conclusie: in plaats van 'te klein' is een 350d gewoon niet 'te groot'.

                              Ik geef je overschot van gelijk hoor , maar ik vind het gewoon een domme beslissing om de handgreep van de 300D te herzien naar die van de 350D. Maar dat is ook afhankelijk van de gebruiker zijn handen he.
                              Ik zou daarom zeker niet veranderen van camera en heb ook resoluut de 350D gekocht. Trouwens met die extra grip en met een telelens merk je dat helemaal niet meer.

                              Comment

                              Working...
                              X