Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De tijd tussen het afdrukken en de foto...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De tijd tussen het afdrukken en de foto...

    Welke digicam scoort het best (kortst) inzake de tijd tussen het indrukken van de ontspanner en het maken van de foto. Dat is altijd al een beetje een nadeel geweest van de digitale camera's, vind ik. Het fotograferen van bewegende voorwerpen met een goede kadrage is daardoor heel moeilijk.

    Groetjes

    Cupi
    Lot to learn... Much to gain

  • #2
    Ja, dat was vroeger zo...
    Ik heb op mijn werk nog een Agfa 1620 liggen en daar moet je de camera nog zeker één seconde na het indrukken van de knop stilhouden. Anders is je foto bewogen.
    Maar de hedendaagse camera's hebben hier helemaal geen last meer van hoor. Ik bedoel de besproken toestellen hier op 't forum...Oly e-10 en 20.. Canon, Nikon, Fuji enz...
    Van een toestel van een paar euro kan ik 't natuurlijk niet zeggen.
    Maar het was vroeger zoals je zegt een nadeel van de digitale camera.
    Gelukkig is dit nu zo niet meer en is de tijd tussen het indrukken van de ontspanner en 't vastleggen van de foto te verwaarlozen.

    Comment


    • #3
      een paar heel snelle zijn de olympus e-100rs, de fuji s602. uit eigen ervaring.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        Op Depreview kan je van bijna elke camera de tijden terugvinden. Dit van scherpstellen, shutter lag, de tijd die de lens nodig heeft om van min zoom naar max zoom te gaan enz...
        Je vind het onder "Timing&sizes"

        Comment

        Working...
        X