Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Sigma SD-10 en nieuwe Canon DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De nieuwe Sigma SD-10 en nieuwe Canon DSLR

    Sigma brengt een nieuwe 10 Megapixel camera uit. Toestel is vanaf half november verkrijgbaar voor een prijs van 1498,- Euro (aanbevolen verkoopprijs)



    en hier de eerste beelden van de nieuwe Canon DSLR de Canon EOS 8D

    Canon EOS 8D weegt maar 1380 gram en heeft een 8 Megapixels.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

  • #2
    spreekt me enorm aan. met of zonder kitlens? al meer specs bekend? (megapixels enz)
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      Originally posted by Otto Knap
      Sigma brengt een nieuwe 10 Megapixel camera uit.
      @ lapino> ik denk dat ie 10 megapixels heeft
      ja, 't is maandag voor iedereen


      edit: is er eigenlijk iemand op het forum die al met Sigma werkte? ervaringen? kan je die sigma kopen met verschillende lensvattingen, of zit je met sigma-lensvattingen opgescheept?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Visio
        zit je met sigma-lensvattingen opgescheept?
        Yep!
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          is dat dan zo slecht nieuws? Sigma heeft toch een vrij groot gamma lenzen niet? Canon en Nikon hebben toch ook hun eigen lenzen of ben ik verkeerd?
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #6
            Je hebt in elk geval veel minder keuze wat lenzen betreft, voor een Canon heb je de keuze uit hun eigen EF reeks, en daarnaast nog eens alternatieven van diverse andere fabrikanten zoals Sigma, Tamron en Tokina. Bij Sigma heb je enkel de keuze uit hun eigen objectieven.
            Dat is dus niet noodakelijk een nadeel tenzij je echt een bepaalde lens wil die niet door Sigma gemaakt wordt.
            Mark (300D)

            Comment


            • #7
              is me ook niet helemaal duidelijk met die megapixels. voor zover ik begrijp is dit een 10megapixel maar krijgen je uiteindelijk foto's "slechts" 3.4megapixels omdat die 10 moet gedeeld worden door 3

              dan ga ik (ALS ik naar een DSLR ga) toch liever naar een 6+ megapixel camera. een Canon D10 zou toch ook nog beetje in prijs kunnen zakken gezien de laatste ontwikkelingen. Eind dit jaar een D10 met een 28-300 equivalent aan lenzen spreekt me wel aan
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #8
                Originally posted by lapino
                is me ook niet helemaal duidelijk met die megapixels. voor zover ik begrijp is dit een 10megapixel maar krijgen je uiteindelijk foto's "slechts" 3.4megapixels omdat die 10 moet gedeeld worden door 3

                dan ga ik (ALS ik naar een DSLR ga) toch liever naar een 6+ megapixel camera. een Canon D10 zou toch ook nog beetje in prijs kunnen zakken gezien de laatste ontwikkelingen. Eind dit jaar een D10 met een 28-300 equivalent aan lenzen spreekt me wel aan
                Dan mag je wel opschieten de produktie van de Canon 10D wordt binnenkort gestopt.
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment


                • #9
                  Hallo , Is de 8D een full censor ? of krijgen we 8mp met de factor 1,6 ?
                  Ik voel dat er weer wat gaat gebeuren, moeilijk, erg moeilijk te beslissen nu.
                  Ik dacht voor de 1D te gaan, omdat dit een zuiver professioneel toestel is.
                  Gelukkig dankzij de vrienden op BD krijg ik donderdag een exemplaar van de 1D in handen om te testen.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    otto: als canon stopt met de 10D, dan zal die prijs automatisch ook nog wat zakken zeker? kan me moeilijk voorstellen dat de 10D door het stoppen van de productie ineens een 'slechte' DSLR zou worden.

                    afin ja, tis nog toekomstmuziek, ik heb toch geen geld meer nu
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                    Comment


                    • #11
                      is me ook niet helemaal duidelijk met die megapixels. voor zover ik begrijp is dit een 10megapixel maar krijgen je uiteindelijk foto's "slechts" 3.4megapixels omdat die 10 moet gedeeld worden door 3

                      dan ga ik (ALS ik naar een DSLR ga) toch liever naar een 6+ megapixel camera. een Canon D10 zou toch ook nog beetje in prijs kunnen zakken gezien de laatste ontwikkelingen. Eind dit jaar een D10 met een 28-300 equivalent aan lenzen spreekt me wel aan
                      LOL, je moest eens weten ...... slechts 3.4MP ... en ik heb het niet alleen over de Sigma.

                      Je zou beter eens minder kijken dan het aantal megapixels in een cam, en meer naar het uiteindelijke resultaat van je foto.

                      PS : dit is zeker GEEN verwijt hoor.

                      Comment


                      • #12
                        Waarom staat er op de foto D80, terwijl iedereen over Canon 8D heeft.
                        Ik dacht dat Canon nu de "D" na de cijfers plaatst, zie 1D, 1Ds, 10D, 300D.
                        Groetjes, Blord

                        Canon 7D en wat lenzen.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by lapino
                          is me ook niet helemaal duidelijk met die megapixels. voor zover ik begrijp is dit een 10megapixel maar krijgen je uiteindelijk foto's "slechts" 3.4megapixels omdat die 10 moet gedeeld worden door 3
                          Het komt door dat Foveon systeem. Bij een "normale" camera zijn er pixels voor de verschillende kleuren zijn (rood, blauw, en dubbel zoveel voor groen). Dit heeft tot gevolg dat elke pixel maar 1 kleur kent, en dat de andere kleurwaarden uit de omliggende pixels gehaald moeten worden (d.i. de bayer-interpolatie).
                          Een gevolg hiervan is dat de pixels niet onafhankelijk van hun buren zijn, en dat er dus eigenlijk geen 6 megapixels onafhankelijke pixels zijn. En vermits ze niet onafhankelijk zijn, kun je niet zeggen dat je 6 miljoen verschillende punten hebt die het detail bepalen. (stel even voor dat je een foto neemt van een plank met 3000x2000 puntjes, telkens afwisselend wit/zwart en dat je het zo kunt passen dat die overeenkomen met de pixels. De foto zal geen zo'n vierkantjespatroon kunnen vertonen).

                          Bij foveon worden de kleuren op dezelfde plaats gemeten (dus RGB per pixel), en dit voor alle 3.4 miljoen plaatsen). In feite heb je dus de 3.4 miljoen onafhankelijke pixels, maar als je hun subpixels in beschouwing neemt kom je aan 3x zoveel. Vermits bij "traditionele" beeldchips ook de subpixels geteld worden (en er in wezen niet zoveel onafhankelijke zijn), heeft Foveon beslist ook deze telling te hanteren.
                          Vroeger telden ze het aantal locaties, wat verklaart waarom de Sigma SD9 als een 3.x megapixel door het leven gaat. En eigenlijk was dit veel juister, maar het kwam nadelig over ten opzichte van de concurrentie.

                          Hmm, ik heb toch mijn twijfels bij de Canon. Volgens mij is dat een ijverige photoshopper die iets heeft gemaakt. Vooral het feit dat er op het toestel D80 staat vind ik verdacht...


                          Jörg
                          Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Blord
                            Waarom staat er op de foto D80, terwijl iedereen over Canon 8D heeft.
                            Ik dacht dat Canon nu de "D" na de cijfers plaatst, zie 1D, 1Ds, 10D, 300D.
                            Dat is al een oude foto. De body die je hier te zien krijgt is zelfs die van een D60 als ik het goed voor heb. En van D60 naar D80 is niet moeilijk he .

                            Geen idee of die 8D er echt al staat aan te komen of niet.Waarschijnlijk gezien Canon zijn geschiedenis is het eerder voor een aankondiging in feb 2004 en dan leverbaar rond mei volgend jaar.

                            Maar deze foto is een grapje dat lang geleden al eens is gemaakt nog van voor men wist dat de 10D de opvolger was van de D60.

                            Comment


                            • #15
                              tom :
                              Je zou beter eens minder kijken dan het aantal megapixels in een cam, en meer naar het uiteindelijke resultaat van je foto.
                              ja sorry hoor, maar megapixels vind ik voor bepaalde zaken, en dan vooral voor cropping, wél belangrijk. de megapixel race interesseert me niet, maar voor dat geld heb ik toch ook liever een foto van 6mp die ik kan croppen dan één van 3mp die al pak moeilijker te croppen is als je dan nog degelijke printkwaliteit wil
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                              Comment

                              Working...
                              X