Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Graag gedaan. Blij dat iemand het leest...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #77
      Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
      Graag gedaan. Blij dat iemand het leest...
      Als je je negatieve opmerkingen over de andere merken achterwege zou laten, zou het verslagje een pak geloofwaardiger overkomen.

      Verder is de nieuwe sensor een mooie stap vooruit voor Olympus

      Comment


      • #78
        Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Het enige wat als negatief geïnterpreteerd kan worden is de opmerking over de lenzen. Maar echt negatief hoeft dat niet te zijn, het is eerder mijn overtuiging...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #79
          Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
          Je houdt nog een volledige veldtest te goed van mij, maar wou jullie dit alvast niet onthouden:

          http://www.digifotofreak.nl/index.ph...id=85&Itemid=1
          Goed gebracht
          Vind contrast en kleur heel goed van de samples
          goeie uitleg
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #80
            Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
            Graag gedaan. Blij dat iemand het leest...
            Ik had jou bijdrage gisteren ook al gelezen,
            Toch nog een vraagje, ISO 200 als laagste waarde? Wat zijn jou bevindingen hierover?

            Comment


            • #81
              Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              @Pythagoras:

              ik ben gewend om camera's te hebben met 200 ISO als basis (ist D, E-30.) Hoewel het leuk is om ook nog ISO 100 te hebben of minder denk ik dat het in de praktijk niet veel uitmaakt. In elk geval: zoals ik schreef in de review, de kwaliteit is er en je merk het niet in de foto's dat ze gemaakt zijn bij ISO 200. Is geen punt, denk ik...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #82
                Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                @Pythagoras:

                ik ben gewend om camera's te hebben met 200 ISO als basis (ist D, E-30.) Hoewel het leuk is om ook nog ISO 100 te hebben of minder denk ik dat het in de praktijk niet veel uitmaakt. In elk geval: zoals ik schreef in de review, de kwaliteit is er en je merk het niet in de foto's dat ze gemaakt zijn bij ISO 200. Is geen punt, denk ik...
                Mocht dit een punt zijn, dan zou Nikon allang geen concurrentie meer zijn voor Canon...
                We gebruiken dan ook beter compactjes : want die geraken veelal lager dan 100 .
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #83
                  Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                  ben gewend om camera's te hebben met 200 ISO als basis (ist D, E-30.) Hoewel het leuk is om ook nog ISO 100 te hebben of minder denk ik dat het in de praktijk niet veel uitmaakt. In elk geval: zoals ik schreef in de review, de kwaliteit is er en je merk het niet in de foto's dat ze gemaakt zijn bij ISO 200. Is geen punt, denk ik..
                  Niet echt volledig mee eens.
                  Iso 100 en iso 50 is juist wel handig om te hebben als je met snel glas in zonlicht wil fotograferen.

                  met sluitertijden van max. 1/4000e en 1.4 glas zal je een ND grijsfilter nodig hebben. Voor mij wel een punt dus en zeker met 4/3 camera.
                  Last edited by Funcky; 22 maart 2012, 18:41.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #84
                    Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Of panning op een heldere dag...Het pleit in het voordeel van een lagere minimum-ISO.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #85
                      Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                      Het enige wat als negatief geïnterpreteerd kan worden is de opmerking over de lenzen. Maar echt negatief hoeft dat niet te zijn, het is eerder mijn overtuiging...
                      Hoe kan je dan openheid van gebruikers van andere merken verwachten als je zelf oogkleppen draagt van ettelijke vierkante meters

                      Comment


                      • #86
                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be

                        Hoe kan je dan openheid van gebruikers van andere merken verwachten als je zelf oogkleppen draagt van ettelijke vierkante meters
                        Ik wil hier graag even tussenspringen.
                        Mijn opmerking over die openheid op dit forum is wanneer het geen Nikon of Canon is dat het dan ten zekerste niet goed is.
                        Jou opmerking van die oogkleppen is volgens mij dus echt niet gepast.

                        Sent from my iPhone using Forum Runner
                        1 foto niet in focus is een fout, 10 foto's niet in focus is een experiment, 100 foto's niet in focus is een stijl...

                        Comment


                        • #87
                          Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lordje Bekijk bericht
                          Ik wil hier graag even tussenspringen.
                          Mijn opmerking over die openheid op dit forum is wanneer het geen Nikon of Canon is dat het dan ten zekerste niet goed is.
                          Jou opmerking van die oogkleppen is volgens mij dus echt niet gepast.

                          Sent from my iPhone using Forum Runner
                          Onzin. Tegenwoordig is op dit forum de attitude naar Oly toe zeker niet negatief te noemen, of wel . Geen reden meer dus voor een Calimero houding en zaniken op
                          de andere merken zoals Marc doet in zijn mini-review. Ik vind deze OM-D E-M5 overigens zelf ook een topper

                          Dat Nikon en Canon EN Sony veel aan bod komen reflecteert gewoon de markt, verder niets.

                          Comment


                          • #88
                            Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Hoe kan je dan openheid van gebruikers van andere merken verwachten als je zelf oogkleppen draagt van ettelijke vierkante meters
                            Is een discussie naast de discussie, maar ala...

                            Uit eigen ervaring: de Zuiko 35-100 is niet echt een vergelijkbaar objectief, maar de 70-200 VR verbleekt erbij als het op optische kwaliteit aankomt. En het was niet dat het Niko exemplaar een maandagochtend model was (zo dat al bestaat), want heb er toen twee geprobeerd. Versta me niet verkeerd, de Nikon is zeker geen slechte lens, maar is een merkbaar softer dan de Zuiko. Ik ben blijkbaar niet de enige die er zo over denkt, want dat is terug te vinden in reviews. Zo kan ik nog enkele voorbeelden noemen...

                            Waar zijn dan de oogkleppen?
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #89
                              Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                              Is een discussie naast de discussie, maar ala...

                              Uit eigen ervaring: de Zuiko 35-100 is niet echt een vergelijkbaar objectief, maar de 70-200 VR verbleekt erbij als het op optische kwaliteit aankomt. En het was niet dat het Niko exemplaar een maandagochtend model was (zo dat al bestaat), want heb er toen twee geprobeerd. Versta me niet verkeerd, de Nikon is zeker geen slechte lens, maar is een merkbaar softer dan de Zuiko. Ik ben blijkbaar niet de enige die er zo over denkt, want dat is terug te vinden in reviews. Zo kan ik nog enkele voorbeelden noemen...

                              Waar zijn dan de oogkleppen?
                              Spijtig dat de 70-200VR(2?) je niet kon bekoren. Ik heb zelf de eerste versie overgeslagen omdat deze me niet kon overtuigen voor foto's dichtbij op 200mm f/2.8. De VR2 is specifiek ontworpen voor onderwerpen dichtbij (portret) en een goed exemplaar zou je nooit mogen teleurstellen, wel integendeel. De nadelen zijn licht softere onderwerpen veraf en dan vooral met extenders en ook dat bij onderwerpen dichtbij het objectief zichtbaar "korter" wordt (focus breathing)

                              Mijn overtuiging is dus dat de Olympus Zuiko objectieven een paar jaar geleden de toenmalige Nikon en Canon exemplaren ruimschoots overtroffen qua "regelmatige" scherpte over het hele frame en door het gehele zoom en diafragmabereik, maar dat beide merken de laatste tijd aanzienlijke verbeteringen geboekt hebben, al blijft het moeilijk om voor 24X36mm sensoren goede >3X zooms te produceren.

                              Comment


                              • #90
                                Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Met andere woorden: je geeft me gelijk...
                                http://www.digifotofreak.nl

                                Comment

                                Working...
                                X