Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Post 343
    nee heeft niets met smaken te maken,maar wel met kennis, funcky's beeld is veel te plat, dat je zie je toch direct.
    daar is niets of niets overbelicht in het beeld dat ik gepost hebt, contrasten kunnen zelfs nog geoptimaliseerd worden. denk dat je je beeldscherm is moet nakijken

    ook hier weer iemand dat zijn beeld moet nakijken


    Post 25
    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

    Een 35-100 2,8 komt overeen met 70-200 FF ook niet echt goedkoop en ik denk niet dat die de optische kwaliteit van zuiko kunnen evenaren.
    Verder een heel ruim aanbod van objectieven.
    Uitspraken zoals deze laten me achterovervallen.
    Je hebt duidelijk nog nooit Canon lenzen in je handen gehad laat staan ZUIKO.

    Ironische is dat Zuiko zelfs geen 35-100 2.8 heeft (wel een 2.0 voor 4/3) .
    Het gaat hier over Panasonic lenzen

    Van kennis gesproken

    je bent gewoon iemand die graag forums wil naar je hand zetten en ook nog verpesten .. fanboy
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
      Wat een droomlens Funcky. Zie zoveel mooie resultaten van die lens dat is echt een toppertje. Bij die foto van die blondine met dat kruisje om haar nek zie je wel gelijk dat een ND-filtertje wel handig is om mee te nemen.
      Heb dat ook al gemerkt met de 45mm/1.8. Hopelijk veranderen ze dat ooit bij hun cameramodellen door of 1/8000ste of 100 iso mogelijk te maken.
      Jullie hebben het steeds over neutrale kleurstand. Bedoelen jullie de "natural" stand neem ik aan? Heb deze ook erin zitten tot nu toe en dan de noisereductie op laag en verscherping op -1.

      Je hebt duidelijk kennis van zaken Smartpics

      Je hebt dat goed gezien dat ik aan de limiet zat van de Dame met het kruisje. 100 iso zou welkom zijn oftewel 1/8000
      Van dat ND filtertje heb je gelijk.. ik heb een 1 stops (hopelijk genoeg) besteld bij Kameraexspress (online) van BW en volgens de website was deze op voorraad.. blijkt dat het een vergissing was die nog niet aangepast is.. dus hebben ze mij
      de dag nadien telefonisch contact opgenomen.. Zeer goede service van deze winkel
      Het is idd de natural stand die we bedoelen
      Noise reductie staat ook hier laag en scherpte op 0 hier. Had ik ergens gezien op Dpreview van de NR en die scherpte .
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        jongens, laten we vooral genieten van onze Oly en niet elkander te bewerken en proberen om het bewerken alleen an onze JPEG''s over te laten.
        Kleur is zeer persoonlijk en een van de moeilijkste aspecten van fotografie als je dit zou willen, echter kan het ook eenvoudig zoals de meeste foto''s hier laten zien, natuurlijk is daar het een en ander op aan te merken, gelukkig maar anders viel er voor de jongens van lightroom of ander programma niets meer te verdienen.
        Ik vind het belangrijk, zeker bij een nieuwe camera dat ik zeker in het begin JPEG''s maak, hiermee kan ik snel zien hoe de camera in het algemeen scoort, RAW opname''s kan altijd nog en die zal ik zeker ook gaan maken met deze camera, maar eerst eens even een goede basisinstelling proberen te vinden om van daaruit verder te borduren.
        Een ding is zeker, de OLy is een goede camera en met de juiste optiek zelfs een fantastische camera, maar ik wil en kan hem niet vergelijken met een 5D of een een D700/800, wil dit ook niet, de Oly is voor mij echt een familiecamera, die ten alle tijden meegenomen kan worden, zonder dat je je eigen gelijk een hernia tilt.
        Denk wellicht op termijn en met het juiste glas hij volledig de 5D kan gaan vervangen, maar voorlopig nog even niet.

        Dus laten we even genieten van dit leuke nieuwe toestel en gegevens uitwisselen die van belang zijn en elkaar respecteren, vooral als het om kleurbeleving gaat, want zoals ik al eerder gezegd heb is dit heel persoonlijk, de een houdt van hoog contrast, de ander van iets minder, de een vind hoge scherpte belangrijk, de een neigt ietwat naar de rode kant, de ander naar de groene kant.

        Niet iedereen houdt van gecalibreerde kleuren nl, merk dat zelf ook vaak, werk al 30 jaar in een kleurenbranche (drukkerijen) en aldaar werken we natuurlijk met gestandariseerde ruimte''s en omgevingen met normlicht, echter krijgen we regelmatig commentaar dat men het niet zo mooi vind, ook al is het gestandariseerd.
        De klant ziet graag iets anders in sommige gevallen, wil het graag wat roder hebben of ...., dit heb je ook in de fotografie natuurlijk, je kunt met gecalibreerde schermen gaan weken en uitsrets gestandariseerd te werk gaan, toch zal er altijd wel iemand zijn die het niet mooi vind of liever anders ziet.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          kleur is inderdaad een kwestie van smaak binnen bepaalde perken, maar van zodra een beeld tekens van kleurzweem vertoont ben je verkeerd bezig dat mag niet of het moet zijn dat je een bepaalt effect nastreeft.
          als je referentie foto's wil posten om aan te tonen hoe goed een toestel of lens is moet je beeld in orde zijn, anders ben je aan het prullen en maak je onterecht negatieve reclame.
          daarbij moet je contrast en belichting correct zijn, dit heeft ook invloed op de kleurweergave en scherpte indruk.
          enkel afgaande op de beelden die hier gepost worden (op een paar uitzonderingen na) zal iemand die iet of wat eisen aan beeldkwaliteit stelt de omd ten onrechte links laten liggen.
          opvallend is wel dat een groot deel van de beelden van verschillende personen dezelfde zwakheid tonen, namelijk dat de beelden vrij plat worden als ze niet in heldere licht omgeving worden gemaakt.(contrast belichting )?
          zoek daar samen een oplossing voor, wat moet je aanpassen aan je instellingen om dit te verbeteren en dan je echt kunnen genieten van je toestel

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
            Ik heb er één sinds gisteren
            Heel erg mooie aanvulling. De grip is eigenlijk in 2 delen.
            Een eerste deel geeft je body meer diepte. Je vingers hebben meer grip. Scheelt veel. Op dit deel heb je ook een ontspanknop en een draaiwiel.
            En dan is er het tweede deel hierin kun je een 2de batterij kwijt en voor een betere handeling in portrait stand. Ook hier weer een ontpanknop en een draaiwiel en 2 functieknoppen.....
            Ja wat je zegt, je vingers hebben meer grip.
            Ik heb nu het probleem dat ik af en toe niet weet waar ik mijn vingers moet plaatsten.
            Volgende week de winkel maar bezoeken, om te zien of het wat is.

            Ook wil ik naast mijn 45 1.8 een andere lens aanschaffen en zat te denken aan wat meer groothoek.
            Net zoals Closupshooter heb ook ik de Sigma 19mm voorbij zien komen.
            Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de sigma?

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Hier nog 4 fotootjes met de 75 1.8
              leg me nu eens uit wat je met die beelden wil tonen

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                kleur is inderdaad een kwestie van smaak binnen bepaalde perken, maar van zodra een beeld tekens van kleurzweem vertoont ben je verkeerd bezig dat mag niet of het moet zijn dat je een bepaalt effect nastreeft.
                als je referentie foto's wil posten om aan te tonen hoe goed een toestel of lens is moet je beeld in orde zijn, anders ben je aan het prullen en maak je onterecht negatieve reclame.
                daarbij moet je contrast en belichting correct zijn, dit heeft ook invloed op de kleurweergave en scherpte indruk.
                enkel afgaande op de beelden die hier gepost worden (op een paar uitzonderingen na) zal iemand die iet of wat eisen aan beeldkwaliteit stelt de omd ten onrechte links laten liggen.
                opvallend is wel dat een groot deel van de beelden van verschillende personen dezelfde zwakheid tonen, namelijk dat de beelden vrij plat worden als ze niet in heldere licht omgeving worden gemaakt.(contrast belichting )?
                zoek daar samen een oplossing voor, wat moet je aanpassen aan je instellingen om dit te verbeteren en dan je echt kunnen genieten van je toestel
                idd ..dat heb ik dan ook gezien aan de hand van de door jou bewerkte foto.. naar andere foto's van jou ben ik nog op zoek (niet te letterlijk nemen)
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                  jongens, laten we vooral genieten van onze Oly en niet elkander te bewerken en proberen om het bewerken alleen an onze JPEG''s over te laten.
                  Kleur is zeer persoonlijk en een van de moeilijkste aspecten van fotografie als je dit zou willen, echter kan het ook eenvoudig zoals de meeste foto''s hier laten zien, natuurlijk is daar het een en ander op aan te merken, gelukkig maar anders viel er voor de jongens van lightroom of ander programma niets meer te verdienen.
                  Ik vind het belangrijk, zeker bij een nieuwe camera dat ik zeker in het begin JPEG''s maak, hiermee kan ik snel zien hoe de camera in het algemeen scoort, RAW opname''s kan altijd nog en die zal ik zeker ook gaan maken met deze camera, maar eerst eens even een goede basisinstelling proberen te vinden om van daaruit verder te borduren.
                  Een ding is zeker, de OLy is een goede camera en met de juiste optiek zelfs een fantastische camera, maar ik wil en kan hem niet vergelijken met een 5D of een een D700/800, wil dit ook niet, de Oly is voor mij echt een familiecamera, die ten alle tijden meegenomen kan worden, zonder dat je je eigen gelijk een hernia tilt.
                  Denk wellicht op termijn en met het juiste glas hij volledig de 5D kan gaan vervangen, maar voorlopig nog even niet.

                  Dus laten we even genieten van dit leuke nieuwe toestel en gegevens uitwisselen die van belang zijn en elkaar respecteren, vooral als het om kleurbeleving gaat, want zoals ik al eerder gezegd heb is dit heel persoonlijk, de een houdt van hoog contrast, de ander van iets minder, de een vind hoge scherpte belangrijk, de een neigt ietwat naar de rode kant, de ander naar de groene kant.

                  Niet iedereen houdt van gecalibreerde kleuren nl, merk dat zelf ook vaak, werk al 30 jaar in een kleurenbranche (drukkerijen) en aldaar werken we natuurlijk met gestandariseerde ruimte''s en omgevingen met normlicht, echter krijgen we regelmatig commentaar dat men het niet zo mooi vind, ook al is het gestandariseerd.
                  De klant ziet graag iets anders in sommige gevallen, wil het graag wat roder hebben of ...., dit heb je ook in de fotografie natuurlijk, je kunt met gecalibreerde schermen gaan weken en uitsrets gestandariseerd te werk gaan, toch zal er altijd wel iemand zijn die het niet mooi vind of liever anders ziet.

                  Juist wat je hier neerpent,
                  Daarom vind ik ook je laatste waarschijnlijk ook door jou begeerde Zwart-witfoto je mooiste van je reeks.
                  En of je nu iets aan die foto verandert hebt of niet, maakt voor mij niets uit.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    nee dat is het leuke, beeld komt rechtsreeks uit de camera rollen, ARt filter dramatic tone en dan de zw/w uitvoering, erg leuk filtertje.
                    Vroeger vond ik dit soort filters iets voor compactcamera''s, maar nu ik ze op de OM-D heb zitten vind ik het toch interressant en waarom niet,
                    de originele onbewerkte RAW is er ook nog bij dus al met al vind ik die Art filters een win/win situatie.
                    Diorama, dramatic zijn voor mij echt leuke items om eens nader te onderzoeken.
                    Voor de rest is het nog steeds zoekende, gisteren wel even een ""leica"" 25 mm erop gehad en ben behoorlijk onder de indruk van deze lens, maar zit nog even tegen de prijzen aan te hikken, voor mij is het nl alleen maar extra, goed glas heb ik al op de 5D mark 2, dus 550,- is een hoop geld voor een extra lensje.

                    Eerst morgen maar eens de 14 mm 2.5 van Panasonic halen en wellicht de Sigma 30 mm 2.8, kijken wat dat oplevert.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Zelf overweeg ik ook de aanschaf van de OM-D. Op internet is er hier en daar sprake van een probleem met de verflaag op de bodies. Hebben jullie last van loskomende verf of is dit (zoals ik verwacht) volkomen overroepen?

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                        nee dat is het leuke, beeld komt rechtsreeks uit de camera rollen, ARt filter dramatic tone en dan de zw/w uitvoering, erg leuk filtertje.
                        Vroeger vond ik dit soort filters iets voor compactcamera''s, maar nu ik ze op de OM-D heb zitten vind ik het toch interressant en waarom niet,
                        de originele onbewerkte RAW is er ook nog bij dus al met al vind ik die Art filters een win/win situatie.
                        Diorama, dramatic zijn voor mij echt leuke items om eens nader te onderzoeken.
                        Voor de rest is het nog steeds zoekende, gisteren wel even een ""leica"" 25 mm erop gehad en ben behoorlijk onder de indruk van deze lens, maar zit nog even tegen de prijzen aan te hikken, voor mij is het nl alleen maar extra, goed glas heb ik al op de 5D mark 2, dus 550,- is een hoop geld voor een extra lensje.

                        Eerst morgen maar eens de 14 mm 2.5 van Panasonic halen en wellicht de Sigma 30 mm 2.8, kijken wat dat oplevert.
                        Juist, zelf verandert, of in camera instellingen al dan niet of wel met filters het is uiteindelijk het resultaat wat telt.
                        Er zitten idd een paar leuke Art filters in de camera, maar das natuuurlijk ook allemaal een persoonlijke smaak.
                        De 25 mm staat ook op mijn lijstje, maar daar zal ik ook een ND filtertje moeten bijrekenen.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
                          Zelf overweeg ik ook de aanschaf van de OM-D. Op internet is er hier en daar sprake van een probleem met de verflaag op de bodies. Hebben jullie last van loskomende verf of is dit (zoals ik verwacht) volkomen overroepen?
                          Geen last van de verflaag hier. Ik heb de zwarte versie.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Geen last van de verflaag hier. Ik heb de zwarte versie.
                            Ook ik heb geen last van loslatend verf.

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Perfect

                              Binnenkort toch ook maar eens een OM-D gaan halen.

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Heeft iemand van jullie met een E-m5 al een beetje gespeeld met flitsers? Volgens Olympus heeft de E-m5 een X-sync speed van 1/250s. Met dat kleine meegeleverde flitsertje klopt dat waarschijnlijk wel, maar vandaag probeerde ik een SB600 te triggeren met een yongnuo trigger en ik kwam helaas niet verder dan 1/160s.
                                Mijn Foto's

                                Comment

                                Working...
                                X