Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Jaaaaaaaaa ik heb er ook eentje , een zilvere
    Leuk licht cameratje
    Ik had mijn D300 verkocht van de week (150€ afgeschreven in een jaar of 4)
    Denk niet dat ie beter is als de D300 maar wel een stuk lichter
    Zit wel een geweldig schermpje op

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
      Ik had mijn D300 verkocht van de week (150€ afgeschreven in een jaar of 4)
      Dat gaat de Oly binnen een paar maandjes ruimshoots inhalen
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Dat gaat de Oly binnen een paar maandjes ruimshoots inhalen
        Heb je waarschijnlijk gelijk in , vind het wel vreemd dat ze ex belastingen op ebay duurder zijn als hier in Nederland
        Volgens mij levert olympus ze heel langzaam uit zodat ze de prijs lekker hoog kunnen houden
        Maar ik had 1€ korting (winkelier was stout geweest en had hem 1€ goedkoper gemaakt zodat hij bovenin Kieskeurig kwam te staan)

        Comment


        • waar blijven die voorbeeldjes :-)

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            waar blijven die voorbeeldjes :-)
            Kleine bloemlezing: http://photo.net/photodb/slideshow?folder_id=1032449
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              is het door te prutsen dat er zoveel detail verloren is gegaan en dat het contrast zo zwak is ?

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Welk detail en contrast ontbreek je juist?



                Ik stel voor dat ge verder prutst met uwe Nex en deze thread aan de grote mensen overlaat, want van jou hebben we nog nooit één foto mogen bewonderen... Dan is het gemakkelijk kritiek te leveren!
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Voor de mensen die het wel aangelegen is, hier is nog één voorbeeld van de E-M5:



                  ISO 6400, f/8, 1/20s
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    Welk detail en contrast ontbreek je juist?



                    Ik stel voor dat ge verder prutst met uwe Nex en deze thread aan de grote mensen overlaat, want van jou hebben we nog nooit één foto mogen bewonderen... Dan is het gemakkelijk kritiek te leveren!
                    Mmmm, beetje vreemd, want deze staat er wel netjes (scherpte/detaillering) op. In jou portfolio via Photo.net staat dezelfde ( en verschillende anderen) er inderdaad maar pover op. Upload???

                    Volgen er nog kleuren-exemplaren ook? Laat maar komen!!!

                    En Puerte mag in zijn Nex-topic inderdaad wel eens wat foto's plaatsen.

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      is het door te prutsen dat er zoveel detail verloren is gegaan en dat het contrast zo zwak is ?
                      Is dit echt op deze manier nodig?

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Ik heb vorige week een OM-D getest en ik vond hem veel tegenvallen en weinig tot geen meerwaarde bieden tov mijn Pana G3(voor 2,5x meer geld), voor- en nadelen heffen elkaar een beetje op en de resultaten zijn gelijkwaardig.
                        Voordeel OM-D: eye sensor, maar weer als nadeel bij 90 getilt scherm wat als je er dan op wil tikken om iets te doen->donker.

                        Ik vind ook het flapscherm ook wat makkelijker en daarbij de snelle aanraak menu's.(het kan zijn dat ik het niet kon vinden op de OM, maar de fotozaak kon het mij ook niet vertellen).

                        Geen enkle relatie met de PEN en dat vind ik bij Nikon zo handig of je nu een D3200 of D4 pakt: alles zit op zijn plaats ook in het menu.

                        Het doosje is van de OM natuurlijk een stuk mooier, maar daar maak je geen foto's mee.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Ik ben al langer op zoek geweest naar een kleiner maar kwalitatief goed toestel naast mijn Canon 7D. De nexen hebben mij nooit aangesproken (sorry puerte ) vooral dan wegens de lenzen. Mijn madam had een tijdje een X100 en die was super wat IQ en algemene "feel" betreft maar komende van een 7D was de AF een absolute ramp. Bovendien was het gebrek aan verwisselbare lenzen toch een gemis. Nu dus voor de om-d gekozen en hoewel ik hem nog maar enkele dagen heb ben ik tot nu toe uiterst tevreden. AF en IQ ook en dan die kleine mega lenzen
                          Min punten: ligt niet goed in de hand maar daar zou de grip in kunnen helpen en de knoppen lay out en menu is nog wat wennen. Hieronder een voorbeeldje (compositie trekt op niet veel) van de scherpte van de 45mm f 1.8 lens. Gewoon in raw zonder enige nabewerking.



                          op 100% crop

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                            Ik stel voor dat ge verder prutst met uwe Nex en deze thread aan de grote mensen overlaat, want van jou hebben we nog nooit één foto mogen bewonderen... Dan is het gemakkelijk kritiek te leveren!
                            Als je zo'n opmerking dan weer zelf gaat geven, dan hoor je volgens mij ook niet bij de grote mensen, maar soit .

                            Lijkt me een stukken beter toestel dan de andere PENs, maar wat me verbaast is dat de continuous AF nog steeds niet op punt staat (ook hier niet, ondanks dat FAST-spul).
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Als je zo'n opmerking dan weer zelf gaat geven, dan hoor je volgens mij ook niet bij de grote mensen, maar soit .
                              Misschien heb ik me laten gaan, ja. Maar die vent met zijne NEX-zever werkt me al langer op de zenuwen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Lijkt me een stukken beter toestel dan de andere PENs, maar wat me verbaast is dat de continuous AF nog steeds niet op punt staat (ook hier niet, ondanks dat FAST-spul).
                              Zoals gezegd, de continue AF is zeker heel goed, beter dan veel camera's die ik al heb geprobeerd. Je moet alleen NIEt de standaard instellingen gebruiken. Ik ben er nog een stukje over aan het schrijven wat de beste instellingen zijn...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Ik vind de kleuren best wel mooi



                                En in het gebruik valt ie best mee , leuk dat je een foto kan maken door op het schermpje te tikken (lijkt wel een iphone )

                                Comment

                                Working...
                                X