Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De eerste paar dagen A7-II...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De eerste paar dagen A7-II...

    Net een paar dagen met een A7-II bezig geweest, o.a. met LA-EA4 en stel oude Minolta-lenzen, o.a. een 17-35D, 50/1.4 en 85/1.4 :

    Ik moet zeggen dat ik heel gelukkig ben met het resultaat ! Ik heb absoluut geen behoefte aan de nieuwere Sony 55/1.8, 85GM edm.
    Natuurlijk zullen de nieuwere lenzen het beter doen, en het verschil zal mogelijk groter zijn (of pas duidelijk worden) op een A7R-II, maar rekening houdend met beperkingen, en bv. de 17-35D enkel gebruikend met 2 stops dichtgedraaid, zijn er met oudere Minolta-lenzen heel mooie dingen te doen.
    De originele Minolta 85mm blijft echter al vanaf f/1.4 heel goed presteren .
    Wel moet ik er altijd rekening mee houden dat deze lenzen geen geruisloze AF hebben natuurlijk, dus niet meteen geschikt zijn voor film...

    De FE28-70 "kitlens" maakt ook bijzonder mooie prenten. De kwaliteit van deze lens maakt het bijzonder moeilijk de meerprijs voor een 24-70/4 verantwoordbaar te krijgen vind ik. Zelfs volopen is er absoluut niet op aan te merken, tenzij je op 100% naar de hoeken en kanten gaat zitten staren . Voor mij is dat echter minder belangrijk dan voor sommige mensen die testlabo's runnen.

    Met de FE 70-200 erbij heb ik zowat alles wat ik nodig heb qua zooms. Deze laatste is echt wel een topper: scherp vanaf f/4 bij elk bereik, mooie kleuren, contrast en bokeh, vrij licht en compact, en ook bouwkwaliteit is top. Zowel op de A6000 als A7-II is het een plezier om hiermee te werken. Ook met de A6000 is dit ook nog een vrij handige combinatie, niet dat de lens in verhouding onhandig groot is.

    De enige FE die ik nu nog een keer op de kop wil tikken, is de 28/2, evt. samen met de 0.75x converter. Dit soort lenzen heb ik altijd al leuk gevonden voor bv. city trips 's nachts of zo, en mijn oude Minolta 28/2 heb ik spijtig genoeg lang geleden verkocht. De nieuwe FE is ondertussen echter goedkoper dan de oude Minolta toen, dus een ramp is het niet... De SSM van de FE-lens is trouwens een mooie plus.

    Wat de A7-II betreft: ik vind het bijzonder handige camera met voldoende aanpasbare knoppen en de menu's zijn voor mij ook prima (want vrij bekend van alle voorgaande Sony's ). De camera ligt wat mij betreft ook goed in de hand, in elk geval wel de extra grip erbij. Het maakt er een volwaardige (kleinere, lichtere) vervanger van mijn a900 van.

    Volgende stap: hiermee op vakantie deze zomer en genieten .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: De eerste paar dagen A7-II...

    Topsetje idd

    Comment


    • #3
      Re: De eerste paar dagen A7-II...

      Enjoy... doe ik ook ;-)
      "Time isn't money... Time is precious"

      Comment


      • #4
        Re: De eerste paar dagen A7-II...

        Dit is inderdaad genieten . Zelfs de dochter hier heeft deze aanwinst ondertussen ontdekt. Ik zal straks nog rap moeten zijn om er als eerste mee op pad te kunnen .
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: De eerste paar dagen A7-II...

          Leg 'm aan de ketting, zoals in Baasrode.

          Comment


          • #6
            Re: De eerste paar dagen A7-II...

            Ja, da's een optie .
            Maar eigenlijk geniet ik er wel van om te zien dat ze de smaak te pakken heeft .

            Nu nog een 28/2 vinden, en misschien iets later nog die uitmuntende 90 macro...

            Maar ondertussen is het sowieso al pure fun .
            Last edited by K-2; 25 juni 2016, 07:41.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: De eerste paar dagen A7-II...

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Nu nog een 28/2 vinden, en misschien iets later nog een die uitmuntende 90 macro...
              Die 90mm macro staat ook nog hoog op mijn lijstje... Volgens testen moet die wel echt supergoed zijn...

              Comment


              • #8
                De eerste paar dagen A7-II...

                Ik kan dat bevestigen het is een superlens scherp van hoek tot hoek op een A7R mk2


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: De eerste paar dagen A7-II...

                  Die 90mm zou idd super zijn, maar 1000 eur voor een 90mm macro...

                  De sony la-ea3 met een tamron 90mm zal ook wel heel goed zijn en kost de helft. Dan kan je de tamron 180mm macro ook nog kopen 😉

                  Comment


                  • #10
                    Re: De eerste paar dagen A7-II...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                    Die 90mm zou idd super zijn, maar 1000 eur voor een 90mm macro...

                    De sony la-ea3 met een tamron 90mm zal ook wel heel goed zijn en kost de helft. Dan kan je de tamron 180mm macro ook nog kopen ��
                    Dat is inderdaad ook een goede optie maar ik verkies liever native FE lenzen... vooral voor behouden van alle focus toeters&bellen zoals Eye-AF e.d... (voor gebruik als portretlens is deze ook goed geschikt)

                    Comment


                    • #11
                      Re: De eerste paar dagen A7-II...

                      Ja ! Net een FE90 gevonden met mooie korting . Hopelijk heb ik ze nog voor het weekend zodat ik er wat tijd voor kan maken.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: De eerste paar dagen A7-II...

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Nu nog een 28/2 vinden
                        Gevonden [emoji1].
                        De set is bijna compleet. Enkel nog de 0.75x converter toevoegen...
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: De eerste paar dagen A7-II...

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Gevonden [emoji1].
                          De set is bijna compleet. Enkel nog de 0.75x converter toevoegen...
                          Heel interessant lensje die 28 2.8
                          Zou ik ook direct aanschaffen moest ik een A7(II) hebben.
                          En de FE 90 is een mooi compromis voor dubbel gebruik (Macro/Portret) ...
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: De eerste paar dagen A7-II...

                            De 28/2 miste ik eigenlijk al sinds ik een paar jaar geleden mijn Minolta-versie verkocht heb. Ze zal zowel op FF als op a6000 van pas komen denk ik. Ik loop met dat soort lenzen graag 's avonds/'s nachts rond, in een stad of zo.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: De eerste paar dagen A7-II...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Die 90mm macro staat ook nog hoog op mijn lijstje... Volgens testen moet die wel echt supergoed zijn...
                              Bij deze kan ik bevestigen dat al het goede dat over deze lens geschreven wordt ook klopt in de realiteit.
                              Ze is vandaag toegekomen. Daarstraks toen ik thuis kwam meteen een paar testprenten mee gemaakt, en er is geen enkel punt waarvan ik kan zeggen dat het nog wel iets beter zou kunnen... Ik begin eerlijk gezegd te twijfelen of ik mijn Minolta 85/1.4 nu niet weg zou doen. Dat had ik eigenlijk niet voor mogelijk gehouden. De Minolta heeft nog wel iets betere bokeh, en f/1.4 natuurlijk, maar anderzijds zit je dan met de meer mechanische AF (schroef) ipv SSM, met bijhorend geluid... Nog eens over slapen, maar ik vrees nu al dat de mooie Minolta niet veel meer gebruikt gaat worden.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X