Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 vs D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D80 vs D90

Hallo iedereen,
    Weet dat deze body's afzonderlijk al veel zijn besproken, doch had ik gaag eens gehoord van jullie wat de voorkeur zou zijn. Heb voor beide het budget vrij, dus daar geen probleem. Heb een D50 in bezit, wel met 32 000 clicks met bijhorende kit lenzen (18-50 DX, 55-200DX) als ook een sigma 17-35 2.8-4. Gebruik mijn toestel vooral voor sportfotografie, triathlon, landschappen en indoor gebeuren (musea, enz).

Wat is nu de beste keuze van de twee? Beide goeie toestellen, D80 in afslag (uitloop model) D90 volop in op mars. Video funktie vind ik niet echt nodig, maar zal het gebruiken als dat erbij is zoals op D90. Laat iets van jullie horen.

Mvgr Stephanus
    Nikon D90 sigma 17-35 f2.8-4, nikkor 18-200 VR 3.5-5.6, sigma 70-200 f2.8, converter 2.0, SB900

Re: D80 vs D90

als je het bugdet hebt ga direct voor D90
    D80 is goed maar technologisch enkele jaren oud , D90 is nieuw en verschilt toch met D80 vooral door :
    - hoge iso mogelijkheden
    - ruisverwerkingstech van D300 en D3
    - liveview
    - antistof
    -12MP
    -3inch LCD
    ( en ook de ffilm mogelijkheid)

en waarschijnlijk nog 10-tallen technische verschillen
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik sluit me volledig bij Devid aan, als budget je niet tegenhoudt, ga voor de D90...

Comment

ik heb ook getwijfeld en heb de D80 gekozen
        film funcrie hoefde niet voormij
        de betere prestaties tov D80 waren wel wat beter bij D90
        maar mijn vriendin besliste ook mee en die keek ook naar budget
        mr het zijn 2 goede modelle alleen is de ene een wat ouder model.
        11-300mm
        jeff heylen

Comment

Ik heb zelf een D80 en heb 2 weken geleden ff 'gespeeld' met de D90:

In het kort:
          Ik denk niet dat er iets is wat de D80 beter kan dan de D90.
          Indien de kostprijs dus niets uitmaakt, ga direct voor de D90.
          En zelfs al maakt de kostprijs iets uit zou ik toch al een heel scherpe prijs voor een d80 moeten krijgen voor ik hem zou verkiezen boven de D90.

Voor mij persoonlijk zit er te weinig vernieuwing in de D90, daarom overweeg ik zelf de overstap naar de D700. De D300 zou wrs ook al voldoen maar als er dan toch geld moet uitgegeven worden ga ik ineens voor de fulframe optie...

Het grootste nadeel aan de D80 vind ik de slechte ruisonderdrukking, dwz dat ik mijn D80 max op ISO800 daar alles wat hoger ligt teveel ruis bevat naar mijn smaak.
          Soms moet ik echter toch hoger gaan (te weinig licht) en beklaag me dan over de resultaten...
          Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
          Foto-Alex

Comment

Ik heb ze beiden gehad en het is de upgrade waard...my opinion. En om verschillende redenen.

Qua ruis zijn ISO1600 & 3200 zeker bruikbaar, kijk maar in een post van mij die ik een paar dagen geleden geplaatst heb (titel D90 iso test)..te weinig tijd nu om de link te posten .

D300 heb ik net niet gekocht oa omwille van het ontbreken van de filmfunctie en de ruisprestaties van de D90 zijn hetzelfde als de D300... De D700 was overkill voor mij.

En ik kan me niet van de indruk ontdoen maar de lichtmeting van de D90 is beter dan bij de D80..?

Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sep Bekijk bericht
              ik heb ook getwijfeld en heb de D80 gekozen
              film funcrie hoefde niet voormij
              de betere prestaties tov D80 waren wel wat beter bij D90
              maar mijn vriendin besliste ook mee en die keek ook naar budget
              mr het zijn 2 goede modelle alleen is de ene een wat ouder model.
              ik vrees dat je laatste argument doorslaggevender zal geweest zijn dan je tweede
              ik zie niet in waar de D80 de D90 zou overtreffen , behalve zijn prijs.
              Nikon zal geen nieuw model op de markt brengen al het niet beter zou zijn. (stofverwijdering, liveview en D3 technologie zijn toch niet onmiskenbare prestaties)

twijfelen tss D90 en D700 lijkt me nogal groot. Een jeep vergelijk je ook niet met een monovolume.
              Over de keuze tss D90 en D300 kun je serieus nadenken maar dat is niet de vraag van TS en die discussie vind je hier al terug.

ik zou zelf de voorkeur geven aan de D90 tov D200.

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                ik vrees dat je laatste argument doorslaggevender zal geweest zijn dan je tweede
                ik zie niet in waar de D80 de D90 zou overtreffen , behalve zijn prijs.
                Nikon zal geen nieuw model op de markt brengen al het niet beter zou zijn. (stofverwijdering, liveview en D3 technologie zijn toch niet onmiskenbare prestaties)

twijfelen tss D90 en D700 lijkt me nogal groot. Een jeep vergelijk je ook niet met een monovolume.
                Over de keuze tss D90 en D300 kun je serieus nadenken maar dat is niet de vraag van TS en die discussie vind je hier al terug.

ik zou zelf de voorkeur geven aan de D90 tov D200.
                idd dat gaf de meeste doorslag
                anders was het hier wellicht ook de D90 geworden
                11-300mm
                jeff heylen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sep Bekijk bericht
                  idd dat gaf de meeste doorslag
                  anders was het hier wellicht ook de D90 geworden
                  Ik heb een D80 + 18-200 VR.

In tegenstelling wat de meeste hier vertellen voldoen beide prima !
                  Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                    Ik heb een D80 + 18-200 VR.

In tegenstelling wat de meeste hier vertellen voldoen beide prima !
                    D80 is een prima toestel ,dat hoort je niemand ontkennen hier

maar D90 is innovatiever

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

ik ben zeer tevreden over men D80
                      beter als men D40
                      11-300mm
                      jeff heylen

Comment

De betere prestaties bij hogere iso waarden bij de D90 zullen me overigens worst wezen.

Vroeger in de analoge fotografie moest je wat betreft de iso waarden ook vooraf een keuze maken.
                        Je stak er een 100. 160 of 400 iso filpje in en daarop stelde je je toestel in.

Nu maak ik met mijn D80 dezelfde keuze.
                        Ik styel 100. 160 of 400 iso in.

Dat ruisprobleem is mij dus derhalve onbekend.

Henri

Comment

De betere prestaties bij hogere iso waarden bij de D90 zullen me overigens worst wezen.

Vroeger in de analoge fotografie moest je wat betreft de iso waarden ook vooraf een keuze maken.
                          Je stak er een 100. 160 of 400 iso filpje in en daarop stelde je je toestel in.

Nu maak ik met mijn D80 dezelfde keuze.
                          Ik styel 100. 160 of 400 iso in.

Dat ruisprobleem is mij dus derhalve onbekend.

Henri
                          dat ruisprobleem zul je inderdaad niet hebben op 100- 160 of 400 iso

maar als je vaak werkt met 1600 kan het voor TS en anderen bij sport en indoor wel een worst wezen

Anders zou men ook geen D3 kopen mocht lichtsterkte geen argument zijn

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            dat ruisprobleem zul je inderdaad niet hebben op 100- 160 of 400 iso

maar als je vaak werkt met 1600 kan het voor TS en anderen bij sport en indoor wel een worst wezen

Anders zou men ook geen D3 kopen mocht lichtsterkte geen argument zijn
                            In mijn geval zal het me worst wezen.

Comment

In mijn geval zal het me worst wezen.
                              zeg nooit nooit

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Working...
                              X