Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Standaard D80 review op dpr beschikbaar

Wat mij betreft is de grootste conclusie : de beeldkwaliteitsverschillen tussen de verschillende merken zijn quasi nihil, en geen reden meer om merk A boven merk B te kiezen

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Standaard Re: D80 review op dpr beschikbaar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
    Wat mij betreft is de grootste conclusie : de beeldkwaliteitsverschillen tussen de verschillende merken zijn quasi nihil, en geen reden meer om merk A boven merk B te kiezen

sugar
    Misschien nog eens de direkte link erbij plaatsen :
    http://www.dpreview.com/reviews/nikond80/

Uiteindelijk eens een slimme stelling se.....ben ik het volledig mee eens
    Nikon D300 | Nikon D5000 * WEBSITE / Urbex Site / BLOG / Flickr

En hij werkt met SD kaartjes, eindelijk zou ik zo zeggen.

De eerste Canon DSRL die dat ook kan koop ik.

Die compact flash schijven zijn toch hopeloos verouderd, lomp, traag en vooral groot.

Bart

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Haeve Bekijk bericht
    Die compact flash schijven zijn toch hopeloos verouderd, lomp, traag en vooral groot.

Bart
    Ouder wel, maar verouderd niet.
    Perfect van formaat en zeker niet traag

Persoonlijk vind ik die grootte van een CF-kaart juist een voordeel : die dingen zijn tenminste makkelijk hanteerbaar. Dat van dat traag snap ik toch niet : voor zover ik weet zijn SD-kaartjes niet sneller. Denk dat een CF extreme IV nog altijd de snelste kaartjes zijn, maar evengoed onbetaalbaar natuurlijk...
    Groeten,

Polleke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik die grootte van een CF-kaart juist een voordeel : die dingen zijn tenminste makkelijk hanteerbaar. Dat van dat traag snap ik toch niet : voor zover ik weet zijn SD-kaartjes niet sneller. Denk dat een CF extreme IV nog altijd de snelste kaartjes zijn, maar evengoed onbetaalbaar natuurlijk...
    Het belangrijkste is dat je die snelheid niet nodig hebt. Camera's krijgen steeds grotere buffers zodat die snelheid van de CF cards totaal onbelangrijk wordt.

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Bart
    Slechte zaak dat de D80 met andere kaarten werkt, bezitters van oudere Nikon camera's moeten bij gebruik van de D80 ook nieuwe kaarten kopen.
    Ik zie het voordeel van supersnelle kaarten niet in: ik gebruik met mijn D200 dezelfde en zeer betrouwbare CF ultra2 kaarten als bij mijn D70 en mis een hogere snelheid absoluut niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Haeve

Bart
    Daarom werken alle Pro camera's met deze kaarten, en het zijn bovendien geen schijven, waarschijnlijk heb jij dat verkeerd voor, en denk je dat alle CF micro drives zijn tegenwoordig CF Extreme IV 8Gb 40 Mb sec.
    SanDisk's Extreme IV CompactFlash geheugen richt zich op de professionele fotograaf die alleen genoegen neemt met het beste van het beste. De geheugenkaart komt het beste tot zijn recht in de geavanceerdere digitale spiegelreflexcamera's. Deze extreme variant levert schrijf- en leessnelheden van 40 MB per seconde die tot stand kunnen komen dankzij de innovatieve ESP techniek.
    Nikon D800/ AF-S Nikkor 24mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 35mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 50mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 85mm f1.4 G/ Nikon SB-700

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Haeve

Bart
    En inderdaad GROOT Bart 16 Gb.

http://www.sandisk.com/Corporate/Pre...e.aspx?ID=3551
    Nikon D800/ AF-S Nikkor 24mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 35mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 50mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 85mm f1.4 G/ Nikon SB-700

Hop naar de winkel en je beurs legen voor een 1D MkII

Regels voor berichten