Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 vs D600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700 vs D600

    Hoi allen. Ik doe graag aan concertfotografie en na verkoop van mijn d7000 met dx lenzen wil ik overgaan naar FX met 24-70 en 70-200 lenzen. Maar waar zit het verschil in beiden body's?

    Dank je
    Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

  • #2
    Re: D700 vs D600

    Google is je vriend : http://snapsort.com/compare/Nikon-D600-vs-Nikon_D700
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #3
      Re: D700 vs D600

      Hi,

      voor een vergelijking kun je op Snapsort of Tweakers terecht.
      Snapsort is niet altijd even grondig, dus meerdere reviews bekijken is zeker handig bij camera's in deze prijsklasse.

      Greetz, Peter
      Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

      Comment


      • #4
        Re: D700 vs D600

        Voor een vergelijking kun je zeker niet op snapshot terecht, die vergelijken dpecs en intrepeteren die nog verkeerd ook.

        voordeel D700


        Large sensor
        Full frame 36.0x24.0mm

        Built-in flash
        External flash not needed

        Dat wijkt natuurlijk wel heel veel af van de D600, maar er wordt niet vermeld dat de AF-punten in heel klein gebied zitten en dat je de D700 kan opvoeren in fp wordt ook niet vermeld.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: D700 vs D600

          Tenzij je focuspunten tot in de uiterste hoeken nodig hebt: D600! Op elk vlak beter dan de D700 gewoon, iso-prestatie van de D700 is vergelijkbaar met de D7000, terwijl de D600 bijna ruisloos is tot iso 6400 en dan kan je nog downsizen om nog betere prestaties te bekomen. In DX modus houd je ook nog redelijk wat pixels over (10 of 11 dacht ik), terwijl DX mode in de D700 je geen mogelijkheden meer bied... Dynamisch bereik is ook veel beter. Body is kleiner en lichter (voordeel als je geen (zeer) grote handen hebt). Focussysteem is nog veel beter dan dat van de D7000, velen dachten dat het identiek was, maar er is toch enorm veel aan veranderd, veel sneller, enorm accuraat zonder aarzelen,...
          D700 heeft enkel CF-slot: Je moet allemaal nieuwe kaartjes kopen! Terwijl je bij een D600 gewoon uw oude kaartjes kan blijven behouden. Op forum's als fredmiranda kan je lezen dat er zelfs veel trouwfotografen zijn overgestapt op D600's ipv D700's en deze zijn er vol lof over!

          Comment


          • #6
            Re: D700 vs D600

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            ..., iso-prestatie van de D700 is vergelijkbaar met de D7000,...
            Wat ik me dan afvraag: heb je deze toestellen dan werkelijk zelf met mekaar vergeleken op dit vlak ? Kan ik me moeilijk voorstellen want dan zou je dit niet zeggen.

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Focussysteem is nog veel beter dan dat van de D7000, velen dachten dat het identiek was, maar er is toch enorm veel aan veranderd, veel sneller, enorm accuraat zonder aarzelen,...
            Wat ik me dan afvraag: tja, als die punten zo gecentreerd gelegen zijn, wat ben je er dan mee..

            Comment


            • #7
              Re: D700 vs D600

              iso-prestatie van de D700 is vergelijkbaar met de D7000
              Nu heb ik al veel gehoord en gelezen maar dit slaat alles
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: D700 vs D600

                Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                iso-prestatie van de D700 is vergelijkbaar met de D7000,
                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                Nu heb ik al veel gehoord en gelezen maar dit slaat alles

                vergelijkbaar ja en nee! ruis gedraagt zich op beide anders.
                mp count, sensor formaat, ...

                beide zijn goede body's D600 is nieuwer, iets beter op sommige vlakken dan D700 maar 't omgekeerde telt eveneens.

                de man/vrouw achter het bakske maakt de foto.
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: D700 vs D600

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  vergelijkbaar ja en nee! ruis gedraagt zich op beide anders.
                  mp count, sensor formaat, ...

                  beide zijn goede body's D600 is nieuwer, iets beter op sommige vlakken dan D700 maar 't omgekeerde telt eveneens.

                  de man/vrouw achter het bakske maakt de foto.
                  Heb je met beide camera's ervaring? (D600 en D700)
                  Is dit nu echt zo'n groot verschil; de AF-punten van de D600 tegenover de AF-punten van de D700 ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: D700 vs D600

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                    Nu heb ik al veel gehoord en gelezen maar dit slaat alles
                    Tot en met iso 1600 weet ik zeker dat je bijna geen verschil zal zien tussen de twee (als je de resolutie zet op 12mp in post is het verschil nog kleiner). Erboven is de D700 natuurlijk beter. D600 is enorm veel beter dan beiden (echt duidelijk merkbaar!). D700 heeft ook geen iso 100, geen probleem in principe, maar op iso 100 blinkt de D600 toch uit (enorm dynamisch bereik).

                    Comment


                    • #11
                      Re: D700 vs D600

                      D700


                      D600



                      is duidelijk volgens mij.
                      afbeeldingen niet evengroot, raster in viewfinder is wel gelijk!
                      afbeelingen vrij te vinden op't net, hoop da de mods ze laten staan wegen de duidelijkheid.

                      over de snelheid spreek ik me niet uit.

                      heb geen D700 dus kan niet vergelijken.
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: D700 vs D600

                        Bedankt voor de reactie en de afbeeldingen!
                        Is duidelijk nu!

                        Comment


                        • #13
                          Re: D700 vs D600

                          edit never mind
                          www.aeri-photography.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: D700 vs D600

                            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            Tot en met iso 1600 weet ik zeker dat je bijna geen verschil zal zien tussen de twee (als je de resolutie zet op 12mp in post is het verschil nog kleiner). Erboven is de D700 natuurlijk beter. D600 is enorm veel beter dan beiden (echt duidelijk merkbaar!). D700 heeft ook geen iso 100, geen probleem in principe, maar op iso 100 blinkt de D600 toch uit (enorm dynamisch bereik).
                            Topicstarter wil dit gebruiken voor concertfotografie. Waarschijnlijk meer in de 3200 ISO-range aan het werken dan de 100 ISO dacht ik zo.
                            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D700 vs D600

                              voor sport en ik geen problemen met den d600 gaat lekker vlot.
                              d700 me pdk powerpack gaat wel een stuk beter gaan!
                              8fps ipv 5.5
                              hier staat em trouwens maar op 4 met een sd HC U1 kaart erin en kan blijven drukken! stopt niet
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X