wat zijn volgens jullie de belangrijkske verschillen tussen beide? aangezien de body ongeveer hetzelfde zal kosten?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
d300 vs d7000
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: d300 vs d7000
Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk berichtwat zijn volgens jullie de belangrijkske verschillen tussen beide? aangezien de body ongeveer hetzelfde zal kosten?
Verder zijn de verschillend klein (AF, MP) tot irrelevant (video).
Naar beeldkwaliteit toe: Ik moet nog de eerste RAW beelden zien om de prestaties van de D7000 sensor te evalueren Volgens wat ik tot nu toe al gezien heb zijn de lagere ISO's bijlange nog niet zo zuiver als die van de D3/D700
=> http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=36650489 en http://www.pbase.com/image/129485142/original
-
De AF van de D7000 schijnt met name bij zware tele-objectieven veel meer missers te geven dan de D300(S).Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk berichtDe AF van de D7000 schijnt met name bij zware tele-objectieven veel meer missers te geven dan de D300(S).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtVolgens wat ik tot nu toe al gezien heb zijn de lagere ISO's bijlange nog niet zo zuiver als die van de D3/D700
D3 en D700 zijn niet voor niks FF camera's en scheelt hem ook wat in prijs he.
Ruis bij een compact en DX is ook verschillend heNikon D7000 en wat lenzen.
http://500px.com/Kevin_Bronckaerts
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtDeze info interesseert me wel Heb je hier bronnen van?We all go a little mad sometimes. Haven't you?
Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk berichtNu ga je wel koeien met paarden vergelijken vind ik.
D3 en D700 zijn niet voor niks FF camera's en scheelt hem ook wat in prijs he.
Ruis bij een compact en DX is ook verschillend he
Overigens kan je op Image resource camera's vergelijken, en daar komt de DX D3100 er tot ISO1600 wel goed uit Zou het toeval zijn dat dit toestel een sensor bevat die in beheer van Nikon zelf is geproduceerd, en die in de D7000 nog een Sony exemplaar is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtDeze info interesseert me wel Heb je hier bronnen van?
Zo'n toestel zou interessant zijn als crop toestel op grote telelenzen, maar als de AF je dan in de steek laat is het een stuk minder interessant.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hakke Bekijk berichtmisschien een zeer stomme opmerking/vraag.
De D7000 heeft 16,2 pix., de D300s heeft er 12. Waarom is de D300S dan beter, aangezien deze toch minder pixels heeft.
Een camera bestaat uit een samenstelling van sensor, electronica, body, autofocus, lichtmeting enz.
Een Volkswagen Polo wordt ook niet ineens beter dan een Audi A8 door er een zwaardere motor in te zetten.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk berichtEen D300s heeft net zo veel pixels als een D3 en toch is een D3s beter...
Een camera bestaat uit een samenstelling van sensor, electronica, body, autofocus, lichtmeting enz.
Een Volkswagen Polo wordt ook niet ineens beter dan een Audi A8 door er een zwaardere motor in te zetten.Wat nikon materiaal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hakke Bekijk berichtja oke dat snap ik ook wel. maar wat is de eigenlijke uitleg hierachter, achter dat pixel verhaal?Mijn objectieven zijn all round...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door hakke Bekijk berichtja oke dat snap ik ook wel. maar wat is de eigenlijke uitleg hierachter, achter dat pixel verhaal?
De pixelrace is wat aan het voorbijgaan, compactjes van 200€ halen nu ook al 12MP dus...
Het verschil zit hem in prestaties zoals minder ruis bij hogere iso waardes.
Aantal focuspunten, mogelijkheden tot fijn afstellen van focus (frontfocus, backfocus)
extra aansluitmogelijkheden, bouw van de body, electronica, enz enz enz enz...Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be
Comment
Comment