Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2X laten vallen, wat nu ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D2X laten vallen, wat nu ?

    Ik heb vandaag de D2X laten vallen. Beetje vreemde situatie want hij viel van mijn objectief af toen ik ze in de auto wilde leggen dus de nekstrap en de handstrap (ik heb ze beiden !!) had ik al los gedaan.

    Dus zonder objectief kaal op het asfalt. Hij is geland op de voorkant, kleine beschadigignen daar te vinden op de drie hoeken (boven bij het woord Nikon waar de lichtmeter zit en op de linker en rechter onderhoeken)

    De camera werkt ogenschijnlijk nog wel goed al heb ik nog niet veel kunnen testen. Afdrukken gaat goed en de foto's zien er acceptabel uit. 2 objectieven geprobeerd maar geen probleem.

    Wat zouden jullie doen, Preventief naar de reparatie service of 'gewoon' doorlopen ermee ? Iemand ervaring ?

    Nog een tip ! Als je de camera vasthoud bij het objectief nabij de aansluiting met de camera behoed u er dan voor dat ongemerkt de objectief-release knop ingedrukt kan raken en zodra je de camera dan draait dan ligt ie op de keien. (gebeurd snel met handschoenen aan !!)

    groet,

    Michael
    Nikon spul

  • #2
    Re: D2X laten vallen, wat nu ?

    Dat is niet zo mooi... Misschien zou ik er voor kiezen om eerst een flink aantal testopnames te maken om te kijken of er iets niet in orde is. Zomaar wegbrengen levert je waarschijnlijk een huizenhoge rekening op omdat een ander dan die testopnames moet maken. En als die testopnames niet gemaakt worden loop je de kans dat alleen de uiterlijke beschadigingen worden hersteld.

    Is je camera goed verzekerd?

    Groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: D2X laten vallen, wat nu ?

      Camera is idd verzekerd, alleen pas sinds 2 weken dus ik weet niet wat de reactie zal zijn.

      Ik ga er overigens toch niet vanuit dat de verzekering dekt voor krassen ed. Ze kunnen kwalijk een nieuwe vergoeden toch ?

      gr. Michael
      Last edited by a90; 29 januari 2006, 17:44.
      Nikon spul

      Comment


      • #4
        Re: D2X laten vallen, wat nu ?

        Verzekerd is verzekerd.

        Wat de verzekering denkt moet je maling aan hebben.
        Gewoon toeval dat het net nu gebeurt.

        Ik wist het wel, wegbrengen, na laten kijken en laten repareren.
        Niet twijfelen.

        Gr kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Re: D2X laten vallen, wat nu ?

          A90,

          Heel jammer, dit ongeluk.

          Om van dat trauma asap af te geraken: direct laten repareren, anders blijft dit ongeluk je achtervolgen.
          Wat het ook kost, er is dan nog altijd geen man overboord hé !

          mvg,

          Roland

          Comment


          • #6
            Re: D2X laten vallen, wat nu ?

            test em eerst.

            is alles in orde, geen probleem.

            hij is immers verzekerd en het was jouw fout. vind je binne 3 maand een probleempje dan kan je em nog laten repareren!
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: D2X laten vallen, wat nu ?

              [QUOTE=parakiet]


              en het was jouw fout. QUOTE]

              Als je goed verzekerd bent maakt het niet uit of het je eigen fout is.

              Gr kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: D2X laten vallen, wat nu ?

                Oorspronkelijk geplaatst door KvP

                Als je goed verzekerd bent maakt het niet uit of het je eigen fout is.

                Gr kees
                totaal naast de kwestie.

                waarom hem nu laten herstellen als hij niet eens kapot is? om zeker te zijn?
                alleen je verzekeraar kan moeilijk beginnen te doen!

                er is totaal geen haast bij, gewoon zo laten en testen. vind je iets, dan pas naar de repair
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: D2X laten vallen, wat nu ?

                  Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Zojuist ongeveer 100 testshots gemaakt op allerlei verschillende manieren. Belichting, Sluitertijd, Spiegel, AFs en c, ISO,. alles doet het gewoon en de foto's zijn goed.

                  Wel een vlekje op mijn matglas en een stofje op de sensor. Daar kan ik niet bij want ik heb geen voeding (kan het ook zonder voeding op een of andere manier ?)

                  Blijft over wat krassen in het plastic en metaal en een gedeukte trots Nu maar hopen dat ie het blijft doen. Anders gaat ie alsnog.

                  Waarom zouden de pro's hun spul toch ook al weer intapen

                  Michael
                  Nikon spul

                  Comment


                  • #10
                    Re: D2X laten vallen, wat nu ?

                    Wel even melden bij de verzekering als je polisvoorwaarden dit als verzekerd evenement beschouwen. Anders loop je ricico dat ze iets niet vergoeden omdat je het veel te laat meldt.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: D2X laten vallen, wat nu ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                      Wel even melden bij de verzekering als je polisvoorwaarden dit als verzekerd evenement beschouwen. Anders loop je ricico dat ze iets niet vergoeden omdat je het veel te laat meldt.
                      En als je binnen 6 weken zegt dat je hem net liet vallen, wie gaat het tegendeel zeggen? Er is geen tegenpartij bij dit schadegeval, dus ook geen kwestie van discussie over de datum ...
                      Dat te laat melden heeft eerder belang indien er een tegenpartij is om uw of zijn aansprakelijkheid binnen een gestelde termijn te kunnen betwisten.
                      Natuurlijk moet je niet afkomen bij een verzekering met iets dat x-aantal maanden geleden gebeurd is, maar zoals reeds gezegd ... wanneer iemand iets laat vallen is moeilijk te betwisten.
                      Last edited by VerSeg; 30 januari 2006, 01:28.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: D2X laten vallen, wat nu ?

                        Eerste reactie was: oprapen!
                        Test hem eerst zelf goed uit. Ik heb zo eens mijn E700 laten vallen, deukje in de rechterbenedenhoek. Om zeker te zijn dat hij nog goed functioneerde (op vakantie 4 weken later) hem toch maar naar de winkel gebracht. Ze hebben hem opgestuurd. 14 dagen later mocht ik er weer achter. 6350 frank ('t was nog in franks) met een briefje erbij dat er niks aan mankeerde, maar mochten zich in de toekomst alsnog problemen voordoen, ik hem ten alle tijde opnieuw mocht opsturen.
                        Ik weet niet precies hoe je verzekerd bent, maar bij de meeste verzekeringen heb je natuurlijk franchise (een bedenkelijk woord, dat ze bezigen om een contractueel vastgelegd bedrag, dat bij een schadegeval steeds ten laste blijft van de verzekerde... )
                        Voor een handjevol meer prenten....

                        Comment


                        • #13
                          Re: D2X laten vallen, wat nu ?

                          Test hem in ieder geval eens goed uit. Een lichte verschuiving van de bajonetvatting kan enorme gevolgen hebben voor de scherpte van uw beeld. Kijk vooral of er geen verschillen waar te nemen zijn tussen de linker-en rechterkant, of de onder- en bovenkant van uw beeld bij egale opname. Bij het minste verschil moet je uw toestel zeker laten nazien.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D2X laten vallen, wat nu ?

                            ik heb altijd gehoord dat een D2X zo stevig gebouwd is dat je die rustig als hamer kan gebruiken .. jammer van de krassen op de body

                            Comment


                            • #15
                              Re: D2X laten vallen, wat nu ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door a90
                              Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Zojuist ongeveer 100 testshots gemaakt op allerlei verschillende manieren. Belichting, Sluitertijd, Spiegel, AFs en c, ISO,. alles doet het gewoon en de foto's zijn goed.

                              Wel een vlekje op mijn matglas en een stofje op de sensor. Daar kan ik niet bij want ik heb geen voeding (kan het ook zonder voeding op een of andere manier ?)



                              Blijft over wat krassen in het plastic en metaal en een gedeukte trots Nu maar hopen dat ie het blijft doen. Anders gaat ie alsnog.

                              Waarom zouden de pro's hun spul toch ook al weer intapen

                              Michael
                              Camera bij sluitertijd op BULB zetten. Dit met de lens er op.
                              Daarna de lens er afhalen en ontspanknop indrukken. Dan zie je zo de sensor zitten.

                              succes

                              alex
                              Website : www.alextimmermans.com
                              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                              Comment

                              Working...
                              X