Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 en remote shooten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D200 en remote shooten

    'k heb m'n handleiding (vervelend, die kleine druk) diagonaal gelezen, maar vind niet of je de D200 met een afstandsbediening kan aansturen zoasl de D70. Iemand die wel weet welke mogelijkheden er zijn met een D200?

  • #2
    Re: D200 en remote shooten

    Oorspronkelijk geplaatst door Visio
    'k heb m'n handleiding (vervelend, die kleine druk) diagonaal gelezen, maar vind niet of je de D200 met een afstandsbediening kan aansturen zoasl de D70. Iemand die wel weet welke mogelijkheden er zijn met een D200?
    Er kan geen draadloze afstandbediening gebruikt worden, alleen één met een draadje. De connector gaat in het grote gat(10polig dacht ik) op het front van de camera.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: D200 en remote shooten

      Volgens mij kan dit wel met de ML-3. Deze werkt tot ongeveer 8 meter en ook als je achter je camera staat. Is niet goedkoop helaas...

      Edit: In mijn handleiding staat het op blz. 182...
      Mijn Foto's

      Comment


      • #4
        Re: D200 en remote shooten

        Oorspronkelijk geplaatst door Visio
        'k heb m'n handleiding (vervelend, die kleine druk) diagonaal gelezen, maar vind niet of je de D200 met een afstandsbediening kan aansturen zoasl de D70. Iemand die wel weet welke mogelijkheden er zijn met een D200?
        Draadloos niet zonder speciaal toebehoren, met draad geen probleem.
        Ik gebruik al jaren de MC-21 kabel, die bevat alle 10 de draden en je kunt zelf aansluiten wat je wenst te gebruiken.



        Merkop: gebruik op eigen risico en ik heb enkel de aansluitpinnen voor de remote shutter/meter gebruikt. Was wel op mijn D100 maar is dezelfde connector. Als ik de D200 zal hebben ga ik eveneens de Garmin GPS60C GPS aansluiten zodat bij iedere opname van een beestje ook de tijd en de locatie in de RAW file staat.

        Frans

        Frans

        Comment

        Working...
        X