Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D100 price drop !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D100 price drop !

    In de states zakt de Nikon D100 naar 1699$ of dus minder dan 1700 euro !!

    Benieuwd wat ze hier gaan doen ... de 10D zorgt dus daadwerkelijk voor een herpositionering van de DSLR's.

  • #2
    En daar kunnen we enkel maar blij om zijn !
    Idd, niet de Sigma S9 schijnt voor de verwachte prijsverschuiving te zorgen, wel blijkbaar de 10D.

    Europa zal, naar gewoonte, met enige vertraging deze trend volgen. Vergeet niet dat DSLR's in de States al veel beter ingeburgerd zijn dan bij ons. Terwijl hier de aankoop van een eerste DSLR stilaan voor een groter publiek aanpsreekbaar wordt, mikt men in de States al op een publiek dat een 2de toestel wil aanschaffen. Dit zal bij ons pas over een paar jaar beginnen.

    Ander fenomeen is dat Nikon (ook hier in Europa) blijkbaar agressiever wil verkopen dan voorheen. In Britse magazines wordt de D100 al aangeboden met een gratis handgrip / batterypack. Nu zijn DSLR's in de UK nog duurder dan hier, maar als je er de prijsverhouding ts. Nikon, Canon, Fuji en Sigma bekijkt gaat Nikon ( enkel met de D100) er zwaar tegenaan qua prijs. Willen zij een misschien verloren marktaandeel terug ? Ik weet het niet. Misschien is deze aanpak ook noodzakelijkerwijze marktgestuurd: Nikon heeft bij het uitkomen van de D100 (in de UK althans) in verscheidene magazines bakken kritiek gekregen omwille van hardnekkige onderbelichting. Terecht of niet, daar kan ik niet over oordelen, wel weet ik dat kritieken of besprekingen van camera's in sommige Britse magazines met veel, heel veel zout moeten genomen worden.
    Saluti,

    Pascal

    Comment


    • #3
      hoe dan ook, het kan ons maar ten goede komen, 'k schik mij ooit ook wel eens een dslr te kopen, hopelijk zet de trend hem mooi door
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        Ze gaan er nogal ne gang mee he, Phille !
        Maar kom, je hebt ondertussen toch ook al veel met je D100 kunnen spelen ( en hoe ! prachtige foto's ) en binnen enkele maanden zal de 10D ook nog wel wat zakken. Dat is nu eenmaal het digitale leven....
        Positief is natuurlijk dat in de toekomst eea goedkopeer gaat worden en dat we binnen enkele jaren misschien allemaal met twee DSLR's op onzen buik gaan rondlopen !
        Ik heb nu uiteindelijk besloten om voor een 10D te gaan ( zie lijstje Jaja), maar ik moet eerlijk bekennen dat de D100 een zeer sterke concurrent was. Maar de prijzen lagen toen nog te ver uit mekaar en een mens moet verder denken dan het body zelf he....
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          ja hoor, geen moment spijt van de prijs die ik ervoor betaald heb, logisch dat alles zakt, ik wou toen niet wachten. Wat pascal vertelt over die onderbelichting, doorgaans kan je +0.7 bijdraaien maar soms riskeer je dat er highlights te hard zijn.

          Nikon engineers hebben blijkbaar gekozen voor een wat minder belichte foto's die je steeds de mogelijkheid geven alle detail eruit te halen. hoedanook, de vraag blijft, had Nikon dit anders kunnen aanpakken ?

          Ikzelf heb een custom curve van JTdesign opgeladen en sindsdien heb ik totaal geen last meer van die onderbelichte shots (jpeg) als je in NEF werkt, kan je je 'negatief' altijd eerst een beetje bijtrekken.

          Mij stoort het totaal niet, ik vind de D100 nog steeds een zeer imposant machien in staat om machtig mooie foto's mee te maken ...

          Comment

          Working...
          X