Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cursus natuurfotografie Leuven!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Interesse JA, tijd hangt van de data af en hoe ik eventueel enkele zaken kan verschuiven. Laat maar iets weten
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #17
      Hallo altegader, 't is hier met Rollin himself.

      Ik dacht, laat ik eens een kijkje nemen op dat forum, en kijk eens aan. Vele complimentjes over mij en mijn site

      Ik heb alles eens zitten overdenken en ik denk dat ik jullie een voorstel kan doen. In de standaarcursus zoals we hem nu in Waregem gaan geven is nogal veel voorzien dat voor jullie misschien niet nodig is. Ik kan dus een afgeslankte versie ineensteken voor jullie. De "Natuurfotografie Light" zou dan inhouden dat ik alleen les kom geven (geen Yves Adams), dat jullie de cursus zelf downloaden en afprinten en uiteraard geen film+ontwikkeling op de oefeningen. Dat zijn een hoop kosten die wegvallen. Als ik het bovendien op één oefeningsdag hou kan ik een cursus geven aan 50 € de man. Geef toe, een korting van 36% kan al tellen. De rest van het geld is voor uren en onkosten. Ik ben een professioneel natuurfotograaf (ik werk voor National Geographic, Grasduinen, Artis Historia) en ik moet ervan leven. Maar je krijgt dus wel les van iemand die er dagdagelijks mee bezig is.

      Tenslotte:
      1. ik ben een analoog-reflexfotograaf die nog nooit één opname met een digitaal toestel heeft gemaakt. Maar ik volg de materie wel op de voet.
      2. ik verwacht van mijn cursisten dat ze ambitieus zijn. Er zijn geen rappe truuks om snel beter te worden, net zoals je niet snel piano kan leren spelen. Ik geef aan waarop je moet letten, en oefenen moet je nadien zelf doen.
      3. met digitale meetzoekers (à la coolpix en dergelijke) kan je topfoto's maken, maar de mogelijkheden zijn zeer beperkt, zeker voor gevorderde natuurfotografie. Hou daar rekening mee. Wie er niet tegen kan dit te horen komt best niet

      Als jullie akkoord gaan (er valt over alles te klappen) en jullie vinden volk genoeg dan kunen we in gezamelijk overleg een datum en plaats afspreken.

      Nog veel fotografiegenot

      Rollin

      Comment


      • #18
        Klinkt goed. Ik ben geinteresseerd! Count me in.

        Peter.

        Comment


        • #19
          Ik ben ook geintereseerd...

          Zeker als de cursus wordt gegeven voor "uitsluitend dig-fotografie" !!!

          Comment


          • #20
            Ik wil me al onmiddellijk inschrijven indien de datums me uitkomen.

            Comment


            • #21
              Reken me erbij indien data en uren in mijn planning passen !
              Als beginneling, kan je alleen maar rijker aan ideeën en tips worden !
              KC uit omgeving Leuven

              Comment


              • #22
                Originally posted by rollin
                Hallo altegader, 't is hier met Rollin himself.

                Ik heb alles eens zitten overdenken en ik denk dat ik jullie een voorstel kan doen. In de standaarcursus zoals we hem nu in Waregem gaan geven is nogal veel voorzien dat voor jullie misschien niet nodig is. Ik kan dus een afgeslankte versie ineensteken voor jullie. De "Natuurfotografie Light" zou dan inhouden dat ik alleen les kom geven (geen Yves Adams), dat jullie de cursus zelf downloaden en afprinten en uiteraard geen film+ontwikkeling op de oefeningen. Dat zijn een hoop kosten die wegvallen. Als ik het bovendien op één oefeningsdag hou kan ik een cursus geven aan 50 € de man. Geef toe, een korting van 36% kan al tellen. De rest van het geld is voor uren en onkosten. Ik ben een professioneel natuurfotograaf (ik werk voor National Geographic, Grasduinen, Artis Historia) en ik moet ervan leven. Maar je krijgt dus wel les van iemand die er dagdagelijks mee bezig is.

                Tenslotte:
                1. ik ben een analoog-reflexfotograaf die nog nooit één opname met een digitaal toestel heeft gemaakt. Maar ik volg de materie wel op de voet.
                Er zal alvast een reflextoestel bij zijn. (een digi en een analoog) (voor zover de lessen gegeven worden vóór 28 maart of ná 5 juni.(man man, ik zie nu pas wat een vreselijke agenda ik al heb)

                2. ik verwacht van mijn cursisten dat ze ambitieus zijn. Er zijn geen rappe truuks om snel beter te worden, net zoals je niet snel piano kan leren spelen. Ik geef aan waarop je moet letten, en oefenen moet je nadien zelf doen.
                hier zijn geen onambitieuze mensen.
                je hebt het wel getroffen.

                3. met digitale meetzoekers (à la coolpix en dergelijke) kan je topfoto's maken, maar de mogelijkheden zijn zeer beperkt, zeker voor gevorderde natuurfotografie. Hou daar rekening mee. Wie er niet tegen kan dit te horen komt best niet

                Als jullie akkoord gaan (er valt over alles te klappen) en jullie vinden volk genoeg dan kunen we in gezamelijk overleg een datum en plaats afspreken.

                Nog veel fotografiegenot

                Rollin
                plaats: Leuven. ik kan mogelijks wel voor een lokaal zorgen
                datum: xxx
                ik heb al bij Rollin geïnformeerd wanneer hij nog kan.

                het moet ons lukken om genoeg volk te vinden.

                groetjes

                Jeroen
                www.vildaphoto.net

                Comment


                • #23
                  zie verder
                  www.vildaphoto.net

                  Comment


                  • #24
                    Een stomme vraag (ik weet het, dat bestaat niet).
                    Waarover gaat het hier eigenlijk?

                    Als ik uit de boodschap van Rollin begrijp dat hij het vooral over top-materieel zal hebben, en hoe ge daar moet mee omgaan, dan kan ik daar niets gaan doen. Ik heb een wat men noemt slechts semi-professionele Canon G1, en ik heb niet de middelen om daar de eerste jaren verandering in te brengen.

                    Als het daarentegen gaat over een 'theoretische want in een lokaal?' cursus over waar ge moet aan denken en op letten als ge natuurfoto's neemt en waar ge al eens origineel uit de hoek kunt komen, dan ziet dat er heel interessant uit.

                    En wil ik als de datum past graag aansluiten.

                    Is er mogelijkheid om al eens een inhoudsopgave van dergelijke cursus te zien?

                    Comment


                    • #25
                      de website van Rollin is www.natuurfotografie.be

                      voor zover ik het begrepen heb gaat foto's nemen niet om het materiaal maar om creativiteit (maar instelbare sluitertijd en diafragma zijn wel vrij belangrijk)
                      www.vildaphoto.net

                      Comment


                      • #26
                        Als ik het goed begrepen heb komt dit op 5 dagen dat er lesgegeven wordt voor 50 euro ? Of iets minder ? Count me in zou ik zeggen. Als datum mij ligt uiteraard.
                        Fuji S602z

                        Comment


                        • #27
                          hey smurfie, ik denk dat er 3 lessen gaan zijn en 1 oefendag (zie message van Rollin)
                          Kx

                          Comment


                          • #28
                            Hoi

                            Voor alle duidelijkheid, dit krijg je op je bord (heeeel in het kort) :

                            dag 1: materiaal (waarom is welk materiaal het beste, hoe werkt een camera en een lens)
                            dag 2 : techniek (hoe maak je dat een beeld scherp en goed belicht is)
                            dag 3 : macro (het maken van macro-opnames)
                            dag 4: tele en landschap (zoals de naam het zegt)
                            dag 5: oefeningsdag (voormiddag : fotograferen, namiddag bespreken van resultaat dmv projector)

                            Ik draai ook verzoeknummers als dat binnen mijn mogelijkheden ligt.

                            Nogmaals, alhoewel het instrument van een natuurfotograaf de reflexcamera is zal ik proberen het meeste ook toe te passen op digitale camera's. Nu is het zo dat het instellen van je diafragma de scherptediepte bepaalt, en dat bepaalt de totale sfeer van de foto. Ik heb niks tegen digitaal, integendeel. Maar echt gevorderde fotografie bestaat er oa in je beeld op voorhand kunnen bekijken met gesloten diafragma. Als dat niet lukt is dat geen echt groot probleem hoor. Maar het is wel de reden waarom je geen serieuse natuurfotografen hebt met meetzoekercamera's (zoals alle betaalbare digitale toestellen zijn).

                            Verwacht je niet aan een litanie hoe slecht jullie toestellen wel zijn. Dat zijn ze namelijk niet. Maar er zijn beperkingen en die worden gewoonweg vermeld, net zoals mijn Nikon F100 van 1550 euro ook beperkingen heeft (film insteken en laten ontwikkelen bijvoorbeeld )

                            Rollin

                            Comment


                            • #29
                              Ik ben ook geïnteresseerd!! De afstand naar Leuven valt wel mee, dus dat is geen probleem. Het zal alleen maar van de datums afhangen, indien deze meevallen ben ik zeker van de partij!

                              :: http://www.dpix.be ::

                              Comment


                              • #30
                                Ik heb de cursus (in Pdf) eens doorbladerd. Leerzaam, duidelijk en niet té zwaar.

                                Met voorzetlenzen is er misschien iets te regelen om nog wat meer macro of tele toe te voegen. Als dat goedgekeurd wordt tenminste.

                                En we hebben voor de afwerking ook nog Photoshop hé.

                                En voor 50 euro zo veel uitleg krijgen van een prof, dat lijkt een buitenkans. Ik had eerst niet begrepen dat het in Leuven om meer dan 1 dag zou gaan.

                                Nu nog de data, ik heb er al zin in.

                                Comment

                                Working...
                                X