Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

coolpix 6000 trekt batterij leeg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • coolpix 6000 trekt batterij leeg

    We hebben een coolpix6000. Na een goede week niet te gebruiken is de batterij leeg. Wanneer we de batterij verwijderen dan blijft ze zelfs na een maand opgeladen. Het is niet dat de batterij vanzelf leeg loopt. We hebben een vermoeden dat het aan de coolpix ligt. We hebben de GPS al uit gezet en ook de geheugenkaart verwijderd. Heeft iemand een gelijkaardige ervaring of net niet met een coolpix6000?

  • #2
    Re: coolpix 6000 trekt batterij leeg

    Het is niet normaal dat de accu na een week leeg is als het toestel niet wordt gebruikt.
    Zelfs in stand-by zou je zo goed als geen stroomverbruik mogen hebben, en moet de accu na een paar maanden nog voldoende capaciteit hebben.

    Dit zal wel een defect zijn, de camera kan ook nog niet heel oud zijn, je hebt dus nog garantie. Laat die zo snel mogelijk nazien, want afgezien van het ongemak dat de accu's telkens leeg zijn, is het ook heel erg slecht voor een lithium-ion accu om zo er te ontladen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: coolpix 6000 trekt batterij leeg

      De coolpix is nog in garantie. We hopen dat dit abnormaal is want op deze manier valt het telkens tegen te moeten vast stellen dat de batterij leeg is. Verder vinden we het een prima camera.

      Comment


      • #4
        Re: coolpix 6000 trekt batterij leeg

        Er staat op de Nikon-site een firmware update.
        Ze spreken er specifiek over het stoomverbruik, dus...
        Nikon, Apple & Epson

        Comment


        • #5
          Re: coolpix 6000 trekt batterij leeg

          Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
          Er staat op de Nikon-site een firmware update.
          Ze spreken er specifiek over het stoomverbruik, dus...
          Dat de Nikons nog ouwerwetse technologie hadden, wisten we, maar dat ze nog op STOOM werkten

          Sorry, kon het niet laten!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: coolpix 6000 trekt batterij leeg

            Dju...
            Nikon, Apple & Epson

            Comment


            • #7
              Re: coolpix 6000 trekt batterij leeg

              Volgens de verkoper is het normaal dat de batterij leeg loopt. Als ze in het toestel steekt dan maakt ze contact en loopt ze dus leeg, naar zijn zeggen (ik was daar zeer over verwonderd want in een zaklamp maakt ze ook contact en toch..). Bij de D50 is dat ook zo, argumenteerde hij (de lezers weze hierbij verwittigd!). Ik antwoordde dat mijn D200 dat niet heeft en daar volgde geen antwoord op. We hebben erop aangedrongen het toestel te laten nakijken. Het zal 6 weken weg zijn. Had ik geweten dat een update beschikbaar was dan had ik het toestel zelf geflashed. Mea culpa.

              Comment


              • #8
                Re: coolpix 6000 trekt batterij leeg

                Oorspronkelijk geplaatst door on_vier Bekijk bericht
                Volgens de verkoper is het normaal dat de batterij leeg loopt. Als ze in het toestel steekt dan maakt ze contact en loopt ze dus leeg, naar zijn zeggen (ik was daar zeer over verwonderd want in een zaklamp maakt ze ook contact en toch..). Bij de D50 is dat ook zo, argumenteerde hij (de lezers weze hierbij verwittigd!). Ik antwoordde dat mijn D200 dat niet heeft en daar volgde geen antwoord op. We hebben erop aangedrongen het toestel te laten nakijken. Het zal 6 weken weg zijn. Had ik geweten dat een update beschikbaar was dan had ik het toestel zelf geflashed. Mea culpa.
                Ik heb hier een Canon G9, en het gebeurt dat die maanden niet uit de kast komt, maar als ik die dan toch nodig heb, dan is de accu nooit leeg. Volgens mij is het dus ook abnormaal dat een Coolpix 6000 de accu na een week al leeg trekt.

                Sommige verkopers weten volgens mij niet echt wat ze verkopen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: coolpix 6000 trekt batterij leeg

                  Verleden zaterdag hebben we de coolpix terug afgehaald. Volgens de hersteller is de hoofdprint en de voedingsprint vervangen. De herstelling gebeurde onder garantie en dus zonder kosten.
                  Thuis aangekomen bleek de datum nog niet gezet. Tevens bleek de nieuwste software in het toestel te zitten. Ook de persoonlijke voorkeuren waren verdwenen. Alle reden dus om te geloven dat er printen in vervangen zijn.
                  Nikon heeft zijn vertrouwen terug gewonnen

                  Comment


                  • #10
                    Re: coolpix 6000 trekt batterij leeg

                    En nu maar hopen dat de accu niet leegloopt.:

                    NiMh hebben een zelfontlading die hoger is dan van de oude NC accu's.
                    Ik kom er met mijn Canon Powershot A80 nooit aan toe om die weken te laten liggen.
                    Rest van de AA batterijen zit aan een computerlader die ze vol houd.
                    Vulpus pilum mutat, non mores.

                    Comment


                    • #11
                      Re: coolpix 6000 trekt batterij leeg

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vos Bekijk bericht
                      En nu maar hopen dat de accu niet leegloopt.:

                      NiMh hebben een zelfontlading die hoger is dan van de oude NC accu's.
                      Ik kom er met mijn Canon Powershot A80 nooit aan toe om die weken te laten liggen.
                      Rest van de AA batterijen zit aan een computerlader die ze vol houd.
                      Er zit een lithium-ion accu in een Coolpix 6000, en zo'n lithium-ion accu heeft heel weinig last van zelfontlading. Als zo'n accu op een week leeg is zonder dat de camera gebruikt wordt, dan is ze ofwel defect, of het toestel waar ze inzit heeft een stroomverbruik als het uitgeschakeld is. Dat probleem zat waarschijnlijk in de voedingsprint, want die hebben ze vervangen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X