Welk toestel is er uitermate geschikt voor concertfotografie en met de lens 18-200 F3.5-F5.6?De 70-200 F2.8 heb ik ook nogvoorlopig maar deze is volgens veel leden hier niet van toepassing op concerten dus wordt ze terug verkocht.
Men oog is gevallen op de 7D van canon,maar voldoet hij wel voor concerten?Of spaar ik verder voor de 5D markII?
Graag meningen.
Waarom zou de 70-200 F2.8 niet van toepassing zijn? Hangt er gewoon van af hoe dichtbij je kunt zitten of staan. Bij jazzmuziek is het meestal geen probleem om op de eerste rij te gaan zitten (circa 4 m van de muzikanten) en zelfs dan vind ik dat mijn 50-135/2.8 er de hele tijd mag blijven opzitten : ik hou meer van portretten dan van panorama's. Voorbeeld : fotootje van enkele dagen geleden met 135mm.
Bij andere genres van muziek ben je gewoonlijk al blij als je vanop 10 m kunt shooten en dan is een 70-200 niet overdreven.
Belangrijker is die F2.8! Daarom zou ik zeker nooit een 18-200/3.5-F5.6 overwegen.
Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.
Nu doe ik zelf geen concertfotografie maar de Canon 7D moet uitermate geschikt zijn voor concertfotografie. Als ik de foto's zie die hier passeren waarvan sommige gemaakt zijn met digitaal antiek (lees: 3-4 jaar oude body's) dan durf ik mijn hand in het vuur steken dat de D7 het uitstekend zal doen.
En verkoop je 18-200 lens en houd de70-200. Waarom? Lichtsterk glas is zowaar het belangrijkste in concertfotografie. De 70-200 f2.8 speelt buiten competitie tov de 18-200.
Camera images are like women - to cure a flat one, give it some curves
RAW images are like men - They have no idea how to dress themselves; you have to do it for them
Meisjes en jongens, mag ik jullie vragen om eerst het vorige draadje van deze poster te lezen, alvorens hier te reageren.
Ivan-dingske,
vraag eens aan de mensen die jou die perskaart bezorgd hebben, of ze jou ook bij de ESA - of eventueel bij de NASA - kunnen binnenhelpen. Dáár hebben ze het beste materiaal om allerlei sterren te fotograferen.![]()
![]()
![]()
Laatst gewijzigd door Jos Vanhengel; 13 december 2009 om 03:13
Vriendelijke groet,
Jos
Na het lezen van twee van je postings aangaande concertfotografie kan je je aanraden van ervaring op te doen, het is echt ervaring dat je mist, en niet zozeer het toestel dat de mist ingaat.
Wat ik zou aanbevelen :
5D Mark II, maar ook met een tweedehandse 5 D ga je goede resultaten hebben op 1600 ISO, en dan natuurlijk je 70-200 niet verkopen maar bijhouden, dat is namelijk de concertlens bij uitstek.
Wat ook als pluspunt mag worden aanzien is in RAW werken, in plaats van in JPEG
En dan oefenen en nog is oefenen, bedenk: Als je geen viool kan spelen, speel je ook op een Stradivarius vals !
MVG, Jeff C.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Oeps, thx voor de post onder de aandacht te brengen. Het is inderdaad iemand die geen raad kan/wil aanvvaarden.
Aan de TS: vergeet mijn raadgeving dan maar zou ik zeggen, koop een Hasselblad met een arsenaal aan lenzen want alleen het beste en duurste materiaal zal je topfoto's geven![]()
Camera images are like women - to cure a flat one, give it some curves
RAW images are like men - They have no idea how to dress themselves; you have to do it for them
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
flauw en vrij respectloos om iemands foto´s op deze manier af te kraken..de mensen die je hier op de hak neemt, hebben hun sporen toch allang verdiend, dacht ik zo...maar goed, als je liever met een 18-200 concertjes gaat schieten, ga je gang..ik gebruik zelf ook een 70-200 2.8 en daar kan ik veel meer mee af, dan met ene superzoom, die ik overigens ook heb.. (geen slecht lensje, zo'n superzoompje, maar totaal ongeschikt voor low-light-situaties en van alles zo'n beetje het gemiddelde..top zal het nooit worden, dat is gewoon het gevolg van de constructie...af en toe gebruik ik dat dingetje als ik ga wandelen, en ik niet de hele toestand wil meenemen, al wordt het steeds minder en minder)..
mss is een 50mm 1.8 nog ene optie, of is die ook te lichtsterk voor jou?![]()
Ik zou even zwijgen Ivanhoe...u heeft uw credieten al verspeeld vrees ik.
oeps....ik zie dat meneer gaat afkoelen.
En aangezien de TS gebanned is gaat hier ook een slotje op.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE