Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13

Standaard Compactflash card: waar, prijs, welke?

Hallo,

Het is eindelijk beslist. Ik heb de Canon Powerhsot G3 aangekocht. Ik was wel verbaasd hoe rap zo een 32 MB kaartje vol is.

Nu heb ik een en ander zitten zoeken over de Compactflashkaartjes.

Nu blijken er users van dit forum te zijn die een snelheidsongemak ervaren. Welke kaartjes (type I of II (ik denk dat alleen type I nog op de markt is)) zijn dan ook aan te raden van welke fabrikant en dien ik te letten op een bepaald nummer of zo?

Welke zijn dan geschikt voor een G3 (vraagje voor de G3 gebruikers)?

En waar in BelgiË vind ik de winkels met de scherpste prijzen hieromtrent? Zowel webwinkels als niet webwinkels.

Thanks

Standaard

Als het je om snelheid te doen is, ga dan voor zo'n MicroDrive (1Gb) ... pakken sneller dan CF-geheugen naar het schijnt ... kost je wel wat extra!
    less is more...

Standaard

Tony Smet wrote:
    Als het je om snelheid te doen is, ga dan voor zo'n MicroDrive (1Gb) ... pakken sneller dan CF-geheugen naar het schijnt ...

Ik weet niet waar je dit hebt gehaald, maar als ik vergelijkende test zie, komt de Microdrive er gewoonlijk als minst snelle uit.
    CF is soms zelfs dubbel zo snel

Standaard

Ik heb er een gekocht bij http://www.geheugenkaart.nl
    Op vrijdag besteld en op maandag in de bus. Ook niet duur.
    fredje

Standaard

Hoi Robby,

Heb vorige week sandisk Ultra 256Mb gekocht voor 120€...is iet sneller als gewone CF - kaart....

Groeten Steve
    Olympus 5050Z, PT-015, Raynox DCR-720 + RT5241, Lowepro Nova 4 + TX20

Standaard

Originally posted by Arcturus
    Ik weet niet waar je dit hebt gehaald, maar als ik vergelijkende test zie, komt de Microdrive er gewoonlijk als minst snelle uit.
    CF is soms zelfs dubbel zo snel
    Omdat ik hier al meermaals gelezen had dat die CF-kaartjes niet snel genoeg zijn om bijvoorbeeld met een S602z heel het geheugen vol te filmen, maar met een MicroDrive zou dat zonder problemen kunnen

Hier o.a. ... http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=6094
    less is more...

Standaard

Tony,

Ik weet niet of film opnemen andere resultaten geeft dan foto's.
    Het zou me verbazen maar het is niet onmogelijk.

Ik baseerde me op de tests van dpreview.
    Voor de Fuji
    http://www.dpreview.com/reviews/fujis602z/page9.asp

Standaard

awel heb juist mijn 256MB CF van Transcend gekregen
    besteld bij Pin (www.powerinnumbers.com.au in Australië vreee goeie service, iedereen kan dat beamen)
    die CF is stukken sneller dan mijn gewone 128MB Sandisk
    en ik heb maar 75€ betaald (er komen nog wa kosten bij, bij mij niet omdat ik ook de X-drive2 had besteld, heb er dus van geprofiteerd om er eentje bij te bestellen)
    zeker een aanrader
    er is ook Ridata bij Pin en velen zijn daar ook tevreden over
    maar voor de CP5700 raadt Vasa die af
    ben content van die Transcend
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM
    Nikon SB-800 | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | Albums: Fototime

Standaard

Die RiData in combinatie met de S602z geeft ook geen reet snelheidswinst! De snelheid is vrijwel identiek aan de Dane-Elec CF-kaartjes die hier in den Belgique overal te krijgen zijn!!

Arcturus: het zijn blijkbaar vooral de opstarttijden van de MicroDrive die véél trager zijn, eenmaal da spul in gang getrokken is zijn de verschillen m.i. verwaarloosbaar...
    Zou dat eigenlijk zelf eens willen uittesten

less is more...

Standaard

awel ik was verschoten van die Transcend
    groot verschil in de CP5700
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM
    Nikon SB-800 | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | Albums: Fototime

Standaard

Originally posted by Tony smeT
    Arcturus: het zijn blijkbaar vooral de opstarttijden van de MicroDrive die véél trager zijn, eenmaal da spul in gang getrokken is zijn de verschillen m.i. verwaarloosbaar...
    Yep, dat ging ik ook zeggen. Maar het feit dat de Microdrive sneller is eenmaal in gang getrokken, heeft een impact op de performantie:
    1 foto schrijven: trager (in gang trekken, schrijven, stoppen)
    >1 foto schrijven: misschien iets sneller (in gang trekken, schrijven van alle foto's (eerste gaat trager, de rest gaat sneller), stoppen
    film: hier kan het echt zijn nut hebben, vermits de initiële schrijfsnelheid van veel kleiner belang is...

Jörg
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Standaard

Jullie kunnen uiteraard gelijk hebben.
    Eerlijk gezegd heb ik zelf nog nooit een stukje film opgenomen met mijn camera

Standaard

Het is dan ook een fototoestel hé

Ik gebruik die filmfunktie ook zelden, maar soms is het wel eens leuk dat het kan...
    less is more...

Soortgelijke discussies

1. Welke lichtmeting waar gebruiken?
    Door Cnature000 in forum Camera's
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 1 februari 2004, 22:24
  2. welke CF card voor een Minolta S414
    Door ik_Jefke in forum Camera's
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 30 december 2003, 19:01
  3. Reacties: 5
    Laatste bericht: 10 oktober 2003, 10:02
  4. Welke CompactFlash voor EOS 300D?
    Door kvdam in forum Camera's
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 25 september 2003, 11:02
  5. Welke speed kiezen voor compactflash memory?
    Door troisec in forum Camera's
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 27 april 2003, 16:59

Regels voor berichten