Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Flash 1024 SLC of MLC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact Flash 1024 SLC of MLC

    Hoy,

    Ik zou dit weekend een 1 of 2GB Compact flash kaartje willen kopen.
    1) Wat moet ik nemen , SLC of MLC , ik men me te herinneren dat 1 van beide niet zo goed was. SLC is de snelste , maar ook de betrouwbaarste ?
    2) Welk merk en type raden jullie aan? Ik vind hier 1GB kaartjes voor 80 euro.
    3) Waar kopen , PIN ken ik , maar ik zie prijzen in nederland die niet moeten onderdoen voor PIN.

    Kaartje zal gebruikt worden op de G6.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Compact Flash 1024 SLC of MLC

    Ik heb tot nu alleen nog maar sandisk (de 'gewone' en ultra II )gebruikt en nog geen problemen tegengekomen.
    De laatste kaartjes heb ik op www.interngeheugen.com gekocht (2 * 512 Mb ultra II). Heb nog een prijsverlaging gekregen die net na mijn bestelling op de site gekomen was.
    Levering volledig en correct gebeurd.
    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Compact Flash 1024 SLC of MLC

      Volgens mij neem je best een zo snel mogelijke, zelfs al heb je die nu nog niet nodig. Waarschijnlijk zullen ze 2 of 3 camera's meegaan, daar bij verschillende kaartjes de garantie reeds 5jaar is. Je investeert dan ook een beetje in de toekomst. Ik spreek hier wel over kaartjes van 1 a 2 GB.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Compact Flash 1024 SLC of MLC

        Is er iemand die kan antwoorden wat het verschil is tussen single en multi line ? en welke het technisch beste is ? Ik vind het niet terug via de search , hoewel ik me meen te herinneren dit ooit gelezen te hebben.

        Comment


        • #5
          Re: Compact Flash 1024 SLC of MLC

          Otto Knap heeft me hier ooit een uitgebreide uitleg over gegeven (maar da's al een hele tijd geleden)

          als ik het goed heb is de SLC beter: alles zit in een laag en je zou minder kans hebben op schrijffouten. Bovendien zou het recuperen van corrupte data makkelijker zijn.

          Maar, correct me if i'm wrong he

          en even googelen bevestigt:

          http://www.achieva.com.au/news_slcvsmlc.htm
          Last edited by Sjillie; 30 september 2004, 12:43.

          Comment

          Working...
          X