Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cijfers over de Image Tank

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cijfers over de Image Tank

    Speciaal voor Silver en Kristien, vandaag mijn microdrive eens volgeschoten.
    Heb het natuurlijk ook een beetje voor mij gedaan, want ik moest mijn nieuw speeltje toch eens testen...
    Ziehier:



    De camera op interval van 1 minuut gezet, zodat hij om de 91 seconden ( een Olympus-minuut ) een kiekje nam en telkens gedurende 5 seconden de foto op het LCD-scherm toonde.

    Ik heb een 1GB IBM microdrive volgeschoten met 305 foto's van elk ongeveer 3500kB.

    Het overzetten van de volle microdrive naar de Image Tank duurde precies 16 minuten.

    Alle files werden foutloos overgezet.

    Voor wie interesse heeft naar de gedragingen van de Lipo:

    Na het nemen van de 305 foto's heb ik de camera even op OFF geswitched en tien minuutjes laten rusten.
    Daarna terug ON geschakeld en onmiddellijk achter mekaar 10 foto's met flash genomen: de Lipo toonde op het scherm nog een resterende energie van 70 % !

    Ik weet natuurlijk niet of ik deze vergelijking lineair mag doortrekken, maar indien ik dat zou doen, zou het betekenen dat je met een volle Lipo-batterij EN met een (toch wel energievretende microdrive ) gemakkelijk 900 foto's kan nemen...

    Foto's zonder gebruik te maken van de interne flash welteverstaan.

    Zo, hopelijk heeft iemand iets aan deze cijfers.
    Indien jullie nog vragen hebben, stel maar gerust: ik zal je graag helpen als ik kan !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Originally posted by Marc
    Speciaal voor Silver en Kristien, vandaag mijn microdrive eens volgeschoten.
    Heb het natuurlijk ook een beetje voor mij gedaan, want ik moest mijn nieuw speeltje toch eens testen...
    Ziehier:



    De camera op interval van 1 minuut gezet, zodat hij om de 91 seconden ( een Olympus-minuut ) een kiekje nam en telkens gedurende 5 seconden de foto op het LCD-scherm toonde.

    Ik heb een 1GB IBM microdrive volgeschoten met 305 foto's van elk ongeveer 3500kB.

    Het overzetten van de volle microdrive naar de Image Tank duurde precies 16 minuten.

    Alle files werden foutloos overgezet.

    Voor wie interesse heeft naar de gedragingen van de Lipo:

    Na het nemen van de 305 foto's heb ik de camera even op OFF geswitched en tien minuutjes laten rusten.
    Daarna terug ON geschakeld en onmiddellijk achter mekaar 10 foto's met flash genomen: de Lipo toonde op het scherm nog een resterende energie van 70 % !

    Ik weet natuurlijk niet of ik deze vergelijking lineair mag doortrekken, maar indien ik dat zou doen, zou het betekenen dat je met een volle Lipo-batterij EN met een (toch wel energievretende microdrive ) gemakkelijk 900 foto's kan nemen...

    Foto's zonder gebruik te maken van de interne flash welteverstaan.

    Zo, hopelijk heeft iemand iets aan deze cijfers.
    Indien jullie nog vragen hebben, stel maar gerust: ik zal je graag helpen als ik kan !

    Bedankt Marc!
    Knap toestelleken heb jij daar zeg!!!! Gefeliciteerd!!!
    Nu verwachten we natuurlijk ook de foto's ervan hé!
    Veel plezier ermee!
    groetjes,
    Kristien
    Olympus E500
    take the time it takes so it takes less time...
    www.pnh.be

    Comment


    • #3
      He Marc,
      Bedankt voor je test,nu heb ik toch al een idee over de data overdracht.

      Ik wil niets promoten, maar pas op met de batterij van de X-drive, want als dat iets "speciaal" is dat je hier moeilijk kan vinden ... of stel dat je ze na een tijdje gewoon niet meer kan vinden...
      Dat is natuurlijk ook een sterk argument
      Greets
      Silver

      http://www.silver.web-log.nl

      Comment


      • #4
        tiens, die lipo heb ik nog ergens gezien..
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment

        Working...
        X