Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CCD schoongemaakt met kwast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: CCD schoongemaakt met kwast

    Gewoon even proberen!

    Laat je even weten hoe het afgelopen is?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #17
      Re: CCD schoongemaakt met kwast

      ja tuurlijk, plakband op je sensor, waarom niet direct proberen met een staalborsteltje?
      1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
      EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

      Comment


      • #18
        Re: CCD schoongemaakt met kwast

        Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX
        ja tuurlijk, plakband op je sensor, waarom niet direct proberen met een staalborsteltje?
        Waarschijnlijk omdat dat krassen geeft...

        En plakband op je sensor, er zijn er hier meerderen (waaronder ik) die zo hun sensor schoonmaken met goed resultaat...

        Comment


        • #19
          Re: CCD schoongemaakt met kwast

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384
          Waarschijnlijk omdat dat krassen geeft...

          En plakband op je sensor, er zijn er hier meerderen (waaronder ik) die zo hun sensor schoonmaken met goed resultaat...

          Yeps, 'k ben ook een scotch tape aanhanger..... Werkt prima
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #20
            Re: CCD schoongemaakt met kwast

            Oorspronkelijk geplaatst door jdm
            Yeps, 'k ben ook een scotch tape aanhanger..... Werkt prima
            Ik vind dat jullie beginners een slechte raad geven,zeker als ze voor de eerste keer hun sensor willen kuisen.
            Het is daar dat ik me wat lastig in maak.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

            Comment


            • #21
              Re: CCD schoongemaakt met kwast

              Nou, zo te horen is de 1e keer echt een fiaco geworden, terwijl mijn handleiding met fotootje toch nogal duidelijk is:

              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #22
                Re: CCD schoongemaakt met kwast

                Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                Ik vind dat jullie beginners een slechte raad geven,zeker als ze voor de eerste keer hun sensor willen kuisen.
                Het is daar dat ik me wat lastig in maak.

                Zie, als er hier al iemand zijn sensor kapot gemaakt heeft, of onbruikbaar gemaakt heeft, met scotch tape, mag hij het hier altijd zeggen (of eigenlijk met iets anders). Ik heb vroeger ook duurdere methodes gebruikt, tot zelfs een soort stofzuigsysteem aangekocht.... Het heeft me allemaal veel geld gekost ... sensorswipes aan 5 euro 't stuk, af en toe 3 -4 nodig om een cleane sensor te bekomen ..... Het heeft me mijn eerste keer ook een ganse rol plakband en een hoop frustraties gekocht, als ik spanjaart zijn raad opgevolgd heb. Ik had ook schrik, en als je schrik hebt maak je fouten..... Maar achteraf bekeken, is dit het goedkoopste, en het gemakkelijkste middel dat er bestaat.......

                Ik ga hier ook geen discutie beginnen dat de plakband HET middel is.... Maar ik sluit me gewoon bij de anderen aan, die het ook gebruiken, ze staan niet alleen
                Last edited by jdm; 7 januari 2006, 20:50.
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #23
                  Re: CCD schoongemaakt met kwast

                  @ JDM : Ik geef het op,jullie begrijpen me toch niet.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

                  Comment


                  • #24
                    Re: CCD schoongemaakt met kwast

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                    @ JDM : Ik geef het op,jullie begrijpen me toch niet.
                    Dat is het lot van de werkelijk genialen
                    Groeten,

                    Albert Jan

                    Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

                    Comment


                    • #25
                      Re: CCD schoongemaakt met kwast

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                      @ JDM : Ik geef het op,jullie begrijpen me toch niet.

                      Zolang uw vrouw u begrijpt, geen zorgen over maken
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #26
                        Re: CCD schoongemaakt met kwast

                        Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                        Dat is het lot van de werkelijk genialen
                        Het is bij mij misschien eerder het noodlot van niet erg handig te zijn.
                        Ik weet niet hoe handig Feya is,'t is daarom dat ik mij nu druk maakte,om deze werkwijze te promoten.
                        Op mijn werk ( copycenter van het bedrijf ) werk ik dagelijks met dit soort van plakband.
                        Maar ik houd me toch liever aan de dure oplossing,Sensor Swab en Eclipse.

                        Oorspronkelijk geplaatst door jdm
                        Zolang uw vrouw u begrijpt, geen zorgen over maken
                        Dat is nog wat anders,want aangezien wij elkaar allèèn in het weekend zien moet ik mij haasten om gelijk te krijgen.
                        Tot slot:als de ene zwart blijft zeggen en de andere wit,dan kan dat blijven duren en dan geef ik het snel op.......ik hou daar niet van pfffft.
                        Ieder zijn gedacht zou ik zeggen.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • #27
                          Re: CCD schoongemaakt met kwast

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384
                          Waarschijnlijk omdat dat krassen geeft...

                          En plakband op je sensor, er zijn er hier meerderen (waaronder ik) die zo hun sensor schoonmaken met goed resultaat...
                          ik weet uit ervaring (ik maak de lijm voor dat soort plakband en nog vele anderen) dat het NIET gezond kan zijn.

                          de lijm gebruikt op van deze plakband is op basis van tolueen + nog een hele reeks andere weekmakers om de rubber in de lijm op te lossen voor deze op de plakband komt. als ge ziet bij ons wat tolueen aanricht op plastiek, metaal en huid kan het nooit gezond zijn om dit even op een sensor te plakken.

                          zullen we maar niet beginnen over lijm op waterbasis...

                          de vloeistoffen hierbij gebruikt worden in speciale inoxen vaten geleverd die zijn behandeld met een speciale coating aan de binnenkant omdat het gewoon door de inox uitvreet. betalen niks voor niks meer als 500€ borg PER vat

                          ik zou er toch maar mee oppassen met plakband te gebruiken op iets fragiel als een sensor...


                          btw: eerste post hier
                          In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

                          Comment


                          • #28
                            Re: CCD schoongemaakt met kwast

                            @ Dirkxke: Hartelijk welkom op BD Dirkxke en veel plezier met de fotografie en het verslavende forum.
                            Hoe zou dat nu komen dat ik geloof wat gij zegt over die Magix tape.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

                            Comment


                            • #29
                              Re: CCD schoongemaakt met kwast

                              Ik heb het 1 maal geprobeerd (met een nieuw rolletje MAGIC) en ben meteen de rest van de middag beziggeweest met schoonmaken van de sensor. Er waren TOCH lijmresten achtergebleven. Ben nu in het bezit van de statische kwastjes, en dan hoef je absoluut niet zweten.

                              Ik zeg dus: nooit doen met plakband, al is het maar voor je gemoedsrust, en degenen die overtuigd zijn van de goede werking: vooral doorgaan, maar niet promoten...
                              http://harryvantol.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: CCD schoongemaakt met kwast

                                Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                                @ Dirkxke: Hartelijk welkom op BD Dirkxke en veel plezier met de fotografie en het verslavende forum.
                                Hoe zou dat nu komen dat ik geloof wat gij zegt over die Magix tape.
                                dank u, ben zelf al een tijdje bezig met fotografie maar voorlopig nog met een lichte canon A75 voor meer en meer gewoon te raken aan de instellingen van sluitertijd, diafragma enz enz en moet zeggen da het mij beter en beter begint te lukken, daarom ook de upgrade naar een 350D ergens in de loop van deze maand of volgende maand

                                forum is idd verslavend zit er nu al een paar dagen op te lezen


                                voor degenen die ongeloof hebben aan het hetgene ik zei: ik werk op Nitto Denko in genk en die produceren tonnen lijm per maand (1500ton op een normale maand) en ik heb de effecten van tolueen, hexaan, heptaan, methanol en nog veel andere vuilligheid van dichtbij gezien en ik weet wat het aanricht op metaal, rubber en andere stoffen.
                                In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

                                Comment

                                Working...
                                X