Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S10

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon S10

    Men heeft mij een tweedehands Canon S10 aangeboden voor 10.000 BFR. Ik ben vrij nieuw in dit gebied, en dus weet ik niet echt wat ze mij in mijn handen steken Ik heb wat rondgevraagd, en ik heb gevraagd waarop ik zowat moet letten, en dit toestel lijkt me wel ok.

    Toch had ik graag uw mening hierover gehad. Is dit toestel voldoende qua functies (voorlopig heb ik er als leek nog niet veel nodig), en zal het dat op termijn nog zijn? En is het zijn geld zowat waard?

  • #2
    Ik denk dat het een redelijke prijs is, zie maar wat je kan krijgen NIEUW voor 10.000 fr...
    Let wel op met de batterij, die verslijten behoorlijk vlug en ze kosten ongeveer 2000 fr. per stuk! Ik heb er ondertussen al 3 gekocht, waarvan 1 praktisch onbruikbaar (20 foto's trekken en het batterij icoontje knippert al...) Normaal gezien trek je ongeveer een 60-tal foto's met 1 batterij, met niet veel flitsgebruik.
    Flits trekt op niet veel, ik gebruik hem praktisch nooit tenzij echt nodig, soms slaan foto's nogal erg blauw uit met flits maar soms ook weer niet en ik heb nog altijd niet kunnen achterhalen waaraan het ligt (onprecieze witbalans meting?) Voor de rest geeft de S10 de meest gedetailleerde 2.1 MP beelden van alle camera's, ik heb m'n S10 vergeleken met de nieuwere A20 en heb besloten dat dat een downgrade zou zijn (minder manuele mogelijkheden en minder detail). Wacht misschien toch eens af wat de S30 geeft, wordt in december verwacht... 3.3 MP, 3x zoom, alles manueel instelbaar maar toch compact, betere batterij, ... prijs zou rond de 25 a 30.000 schommelen. zie http://www.dpreview.com en http://www.powershot.de/facts/s30/test.html
    voor sample shots

    groeten,
    Wim

    Men heeft mij een tweedehands Canon S10 aangeboden voor 10.000 BFR. Ik ben vrij nieuw in dit gebied, en dus weet ik niet echt wat ze mij in mijn handen steken Ik heb wat rondgevraagd, en ik heb gevraagd waarop ik zowat moet letten, en dit toestel lijkt me wel ok.

    Toch had ik graag uw mening hierover gehad. Is dit toestel voldoende qua functies (voorlopig heb ik er als leek nog niet veel nodig), en zal het dat op termijn nog zijn? En is het zijn geld zowat waard?


    Edited by - wim on 03 October 2001 22:13:06
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #3
      Hmz... Ik denk wel dat ik goed zit met dit toestel. Dat van die batterij, hoe kan ik dat best snel testen? Gewoon veel foto's trekken en tellen?
      Zijn er nog andere zaken die ik best zo gauw mogelijk bekijk als ik het toestel ontvang?

      Kwestie van zeker te zijn, als ik een fout ontdek na 2 maanden is het te laat

      Comment


      • #4
        Dat van de batterij zal je moeten ondervinden denk ik... mocht de batterij tegenvallen, je kan ook namaakbatterijen kopen van een ander merk:
        http://www.2cr5.co.uk/acatalog/Online_Shopping_NB_5H_Compatible_Batteries_and_Cha rgers_6.html
        Je kan daar ook een dubbele batterij kopen die je onderaan het toestel schroeft:
        http://www.2cr5.co.uk/acatalog/Online_Shopping_Canon_Powershot_SureShot___Nikon_C oolpix_Specials_5.html

        mvg,
        Wim


        Hmz... Ik denk wel dat ik goed zit met dit toestel. Dat van die batterij, hoe kan ik dat best snel testen? Gewoon veel foto's trekken en tellen?
        Zijn er nog andere zaken die ik best zo gauw mogelijk bekijk als ik het toestel ontvang?

        Kwestie van zeker te zijn, als ik een fout ontdek na 2 maanden is het te laat
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

        Comment


        • #5
          Ja, zeker een goede camera. Dat toestel kan in vergelijking met een pak recentere toestellen een behoorlijke kwaliteit voorschotelen. De 2megapixel is geen probleem als je op standaard formaat afprint (kies wel een goede print-service, maar daar vind je op deze site meer over).
          Soms een beetje last van blue-cast, povere flits en de 2x zoom is ook wel niet altijd voldoende.
          Maar voor de rest - zeker zijn geld waard.

          p.s. Koop ook een reserve batterij

          Comment


          • #6
            10.000,-?????

            Wow, ik heb net een S10 voor 20.000,- gekocht op ibazaar. Er is wel een CF van 48 en 64 bij + een tweede batterij, maar dat mag het prijsverschil toch niet maken?

            Allé, mijn eerste indrukken (van de S10 en fotografie algemeen) zijn zeer goed!

            Ik hoop dat ik hem nog lang mag gebruiken.

            /dot

            Comment


            • #7
              Ik heb hem gekocht. Er zat wel maar een kaartje van 8MB bij, maar er zaten bvb veel kabels bij (USB, serieel, PS2, video, ...)
              De batterij lijkt op het eerste zicht goed in orde te zijn.

              Ik ben zeer tevreden met het toestel, ik hoop dat het zo blijft!

              Comment


              • #8
                Proficiat - een leuk toestel hee!

                Comment

                Working...
                X